Klopt, jullie krijgen allebei afzonderlijk een brief. Maar misschien kan je kijken, omdat je weet dat je "moet" dingen al je energie kosten of je het kan prioriteren. Je begint aan een moet ding dat ook echt moet en tijdens het afwerken van je moet lijstje kijk je hoe het met jezelf gaat. Merk je dat het niet gaat en zijn het dingen die je morgen kan doen dan doe je die lekker morgen zodat je op die manier wat tijd voor jezelf kan inbouwen. Wat ik geleerd heb tijdens de zware bi periode is dat je huis echt niet uit elkaar valt als je een dag niet aan je hh toekomt. En heb je je sm al gesproken dat je graag zou willen dat zij 2 dagen per maand komt oppassen in de weken dat Zen weg is zodat jij wat voor jezelf kan doen? Daar kan je je energie uithalen en geeft je kracht om uiteindelijk ook de "moet" dingen weer op te pakken. Je hebt zelf gemerkt met die workshop dat je er veel positieve energie uithaalde, probeer dat vast te houden want nu Zen weg is zie ik je gelijk weer in die spiraal terugglijden. Alleen je moet het zelf doen (goh ik klink nu misschien net als je psych ). Beloof je me als je je sm nog niet hebt gebeld dat je dat gaat doen. Door jezelf te helpen en tijd voor jezelf in te lassen help je ook je kids en zijn ze minder drakerig omdat mama zich beter in haar vel voelt en kan je ook de "moet" dingen makkelijker behappen omdat de kindje zich ook beter in hun vel voelen. Misschien een idee om wanneer Zen weer terug is om het beneden eens op te gaan ruimen waar we het over gehad hebben. Een groot deel van Ivy's speelgoed naar boven en beneden een bak of kistje waar ze beneden mee kan spelen. Daar kan dan ook gelijk het speelgoed van Aelinn in. Kinderen hebben geen tig stukken speelgoed nodig om mee te spelen want dan is het 3 minuten daarmee en dan weer daarmee en voor je het weet is je huiskamer een slachtveld van speeldgoed wat overal verspreidt ligt. Ik denk dat een opgeruimde huiskamer je al heel veel rust geeft en het scheelt je ook een hoop puinruimen iedere dag. Dan is het ook makkelijker om er even snel een stofzuiger doorheen te halen.
Hier loopt het ook nog niet helemaal en Niels heeft iedere keer excuses waardoor hij dan toch de luier aan heeft dus ik laat het maar even tot hij er zelf echt klaar voor is.
Ik was om 6.10 uur al op het werk.:x Eén van de katten was aan het mauwen om 5.15 uur en Niels vond het nodig om mij er wakker voor te maken omdat die kat bij hem niet naar buiten gaat. Ik lag nog zo lekker te slapen. En aangezien mijn wekker normaal om 6 uur gaat kan ik daarna toch niet meer slapen. Heb hem dus duidelijk te verstaan gegeven dat ik er alles behalve blij mee was en dat ik wel gelijk naar mijn werk zou gaan. Hij zegt altijd tegen mij doe dan je oordoppen in als je er last van hebt maar zijn eigen advies kan hij blijkbaar niet op zichzelf toepassen. Toen ik beneden mijn brood stond te smeren bedacht ik me dat ik mijn wekker nog niet had uitgezet dus dat heeft hij vast gemerkt om 6 uur, maar toen was ik al lang en breed onderweg.
Goedemorgen. Nou dat is lekker optijd zeg senn.. Ben je dan ook eerder klaar vandaag? Hier eentje die weer ontzettend is aant hoesten, en aant rochelen.. Heeft ook flinke waterige oogjes dus die is goed verkouden.. mika zit nu lekker tv te kijken (hoezo pedagogisch verantwoord). En we hebben waarschijnlijk gevonden waar we naar toe willen gaan.. Park Molenheide - Bungalows.nl
OH, daar moet je heengaan Daan! Wij zijn daar toen aan het zwemmen geweest toen we in Limburg op vakantie waren (ja, toen we bij jou zijn geweest en niet wisten waar we wouden zwemmen ) Supergaaf daar! Heel mooi park, mooi zwembad, mooi speelgedeelte voor kinderen.. Misschien kan ik C.hris ook wel overhalen erheen te gaan
Ja ik ga lekker om 15.15 uur naar huis. Ziet er erg leuk uit Daan, dat park. Hoor graag van je wat je ervaring is.
Ach meis dikke knuf voor jou. Maak is een lijst en schrijf de dingen op die moeten gebeuren. Pak er dan 2 uit die je die dag gaat doen en streep ze daarna af. Verdeel de rest van de taken over de andere dagen en streep ze steeds af als ze gedaan zijn. Er zijn altijd genoeg taken die ook morgen wel kunnen Elke dag doe je maar 2 dingen. En plan iets in wat je leuk vindt. Al is het maar een blokje om met de meiden. Heeft Ivy een fiets? Neem je haar bijvoorbeeld op de fiets mee en Aelinn in de buggy.
grrr zit ik een heel verhaal te typen, ineens floep weg @Senn: lekker bijtijds zeg. Fijne actie van Niels. Dat speeldgoed moet inderdaad opgeruimd worden want er ligt veel te veel. Dan is de woonkamer ook makkelijker opgeruimd te houden. Wat betreft het huishouden doe ik al echt het minimale. Als ik nog minder doe wordt het echt een bende. Dat wegzakken nu Zen weg is valt mee, want ben op de dag an de workshop na mn dip niet uit geweest toen ie thuis was. Wel balen want meestal laad ik dan juist mn batterij een beetje op. @Daantje: mooi park zeg. Wij zijn ook nog zoekende en hebben Limburg ook als optie dus misschien wordt deze het wel. Alleen dan begin september. De rest ben ik kwijt, sorry. Aelinn is nog lang onrustig geweest dus was een latertje. Gelukkig wel tot 8 uur kunnen slapen dus dat compenseerde weer mooi. Heb me gisteren voorgenomen om vandaag de stad in te gaan alleen lukt het me nog niet om op gang te komen. Ik moet sowieso een cadeautje hal;en voor mn nichtje die zondag 8 wordt en de stad in gaan met de meiden was ook mn activiteitendoel voor deze week op therapie. Zie tegenwoordig overal zo tegenop dat ik als Zen er niet is het dorp amper uit kom en das niet goed natuurlijk. Even wachten tot mn diclofenac voor mn rugpijn werkt en dan de duowagen maar in de auto gooien. Ik moet vandaag van mezelf want morgen wordt het rotweer.
Wat ik ook voor gevoel heb is het woord moeten je erg tegen staat. Dan leg je jezelf zoveel op gelijk. Want ik lees, ik MOET een een cadeautje halen en ik MOET het van mijzelf vandaag doen. Misschien zou je voor jezelf het woord moeten kunnen vervangen in: ik WIL vandaag een cadeautje kopen en ik GA het vandaag doen want morgen is het rotweer. Klinkt al heel anders wanneer je het woord moeten gebruikt. O en Niels heeft via de mail al zijn excuus gemaakt.
ik zwaai even en ben ook zo weer weg want hoor finn alweer flink huilen boven. Er is iets aan de hand maar weet niet wat... zometeen naar de fysio en dan werken dus spreek jullie misschien vanavond nog..