Juli mama's 2008 - deel 16

Discussie in 'De mama's' gestart door Ramoontje, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hier moest ik hete luchtoven op 160 graden doen

eb nu de cakevorm van 22 cm kleine 30 min in de oven. ga zo kijken of ie gelukt is. de sateprikker moet er schoon uit komen he.

haha verstand van een kanariepiet als ik t zo lees:)

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    sann .ik reageer zo op jou goed:)

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Of idd de heteluchtoven op 160 graden ;) (dat vergat ik erbij te zetten)

De prikker moet idd schoon en droog eruit komen!

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    haha dat is gelukt. ik heb de t onder pootje van de 1 en de lange steel van de 1 afgebakken en de opvulling vor t geval dat. moet nu alleen nog t boltaartje voor Max bakken en t stukje voor boven de 1 bakken en dan is t bakwerk af. ;) vanavond is t vullen en bekleden

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    sann. gisteren toen ik slinger kocht bij de hema zag ik allemaal leuke uitdeel kleinigheidjes hangen. is ook erg leuk om uit te delen, hangt aan de kopse kant bij de slingers ballonnen ed;) en as je je goed voelt kun je altijd nog cc bakken. desnoods bak je ze op een goede dag en vries je ze in;) je moet doen wat goed voelt want dat is t beste voor je en ivy houdt er niks aan over. en wat ramoontje zegt je kan ook leuke snoepjes en chippies aan een snoepveter rijgen. een kinderhand is gauw gevuld hoor;)

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    fijn dat het gelukt is!

Ik wou aardbeien en slagroom halen, voor de aardbeienbavarois om Joost zijn taart te vullen....maar de jongens willen niet mee.... Nou ja, dan van de week maar (bak ik wel een nieuwe biscuit, ohhhh wat erg :D)

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik twijfel nog steeds wat ik in 1 deel van de 1 stop.
    t lange deel wordt gevuld met standaard aardbeienjam en botercreme en t andere deel wil ik graag een kwark in gebruiken maar ben er nog niet over uit wat lekker smaakt bij de botercreme. ;) straks naar de supermarkt voor een flinke verlanglijst ivm mee-eters dus als je een lekkere mona suggestie hebt.....;) laatste deel staat nu in de oven maar ik hoop dat hij hoog genoeg wordt ivm de hoogte van de andere 2 cakevormen die al gebakken zijn anders kan ik weer opnieuw mixen en dat is nou net t minst leuke deel van t bakken:) gelukkig neemt jeroen t na 5 min over anders had ik geen armen meer over gehad na vandaag:D

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Hallo dames,

ben ik weer ;).
    De vakantie was erg leuk. De kids hebben zich goed vermaakt!

Ling: je taart is echt super gaaf geworden zeg!
    lk: Hoop dat het deze keer goed gaat!
    sann: tjonge zeg.. kon ik maar wat voor je doen. Wil best cc's maken voor je, maar dan moeten ze op de post en lijkt me niet zo'n fijne combi ;). Hoop dat de pit verpleegkundige thuishulp kan regelen voor je. Zou je denk ik erg goed doen.

verder weet ik het even niet meer..
    Mika was vandaag ontzettend dwars. Volgens mij is ie nog niet bekomen van de vakantie. Hij vond het echt super geweldig. Heeft ook heerlijk genoten. Finn trouwens ook, hebben we geen kind aan gehad.. Al heeft ie wel veel valpartijen meegemaakt Trok zich elke keer aan de tafel ofzo op en dan gleed hij uit met zijn handje en hup ging meneertje weer onderuit. Ook 1 keer in bad.. hoppa tand door de lip, gelukkig niet erg ofzo, en bloedde ietsjes maar door het water lijkt het meteen erg veel ;).

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    :) zie het nu pas...............wat heb je gebruikt?

Ik heb verse aardbeienbavarois gemaakt, de taart gevuld, afgesmeerd en bekleed (met elmo puzzelplaatje). Daarna ingevroren (en vergeten een foto te maken ;), dus dat moet ik met zijn verjaardag doen ;)).

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Fijn dat jullie zo genoten hebben Daantje! En Mika zal weer even moeten wennen, komt wel goed. ;)

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik heb bitterkoekjes pudding gebruikt van mona. ;)

heb t meptaartje met aarbeienjam gevuld en een laag botercreme. afgesmeerd en nu gaan we m bekleden. dus als ik t niet vergeet om een foto te maken:p, dan krijgen jullie vandaag of morgen een foto te zien

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    ik maak foto's op de dag zelf (of de dag van te voren als ik 'm uit de vriezer haal) met de jarige job erbij. Ben aan 't twijfelen of ik nog cupcakes zal maken. Heb een grote taart gebakken (28 cm doorsnee) en 2x gevuld.....heel erg druk wordt het niet, maar vind CC's zo leuk staan :):D

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    haha nou t lijkt wel of de 1 de mazelen heeft ofzo:D zit helemaal vol met bollen haha. ik zal zo foto maken, al kan mijn taart lang niet tippen aan die van de meeste van jullie:)

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Ramoontje: klinkt lekker verse aardbeienbavarois. Hoe maak je dat?
    @Susanne: ben wel heel benieuwd naar Max zn taart.
    @Daantje: fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad.

Rommelige avond hier. Ivy is het zodra ze alleen gelaten wordt telkens helemaal kwijt dus we hebben vanavond bij tourbeurt naast haar in bed gelegen. Kruipt ze helemaal tegen je aan en armpje om je heen. Wel heerlijk maar gruwelijk warm. Nu ligt Zen er zodat ik nog ff wat kon gaan drinken. Ga zo maar gewoon lekker naar mn eigen bedje. Ben moe

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    nou hier komt mijn meesterwerk aan hoor:p en beloof me... niet lachen! ik schaam me er zelfs een beetje voor haha:)

16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    en dit is t taartje wat aan de gort geslagen mag worden door Max :D

beetje onscherpe foto maar deze is beter gelukt vind ik als de 1;)

17. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    @susanne: Ze zijn hardstikke leuk geworden joh!

18. Hij is leuk :D Goed gedaan meis.:)

19. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    is iedereen van het lekkere weer aan het genieten?

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Susanne: hij is onwijs leuk geworden hoor! :)

En voor vullingrecepten kun je het beste even kijken op deleukstetaarten.nl bij "recepten" en dan "vullen"....vind je een hele waslijst met allemaal lekkere vullingen ;) (incl. die van de aardbeienbavarois en aardbeienmousse)

Deel Deze Pagina