Oei....dat is inderdaad schrikken zeg! Wel apart, omdat 'ie gewoon op de handrem stond!!!! Pff....gelukkig kwam die vrouw het vertellen....
Oke....jullie vakantie is ook eindelijk voorbij Fijn dat de jongens er een goed gevoel bij hadden! Succes met zwemmen straks
Vanmorgen met Arinde langs de HA geweest. Ze was nog steeds erg benauwd en er kwam vanmorgen gewoon geen geluid uit haar keel toen ze moest huilen Dus maar even gebeld en we konden vanmorgen gelijk terecht. Had ook gezien dat de ventolin al over de gebruiksdatum heen was, en ze had nog steeds zo'n baby-inhalator. Nu dus een nieuwe ventolin, een nieuwe inhalator en daarbij kregen we nog flixotide omdat hij vond dat ze ook erg piepte....dus dat nu erbij voor 2x per dag. Hopelijk knapt ze daar snel van op! Voor de rest is ze er niet ziek van ofzo...ze speelt gewoon prima, alleen is ze wat sneller moe dan anders en is ze aan het eind van de dag niks meer waard! Verder nog even naar verjaardag van buurmeisje geweest, maar ja, dat was maar kort want om 11 uur moesten we alweer richting de huisarts...waarvan we vervolgens pas om half 1 thuis waren omdat het bij HA en apotheek erg druk was:x
Ben inmiddels weer aan het bakken....taartje van vorige week met strik was helemaal mislukt, dus ligt in de kliko Gisteren vroeg een collegaatje of ik voor a.s. zaterdag een klein taartje wilde maken. Het is dan de trouwdag van haar ouders, dus ze vond het dan leuk iets kleins te geven. Volgende week is het de trouwdag van mijn ouders, dus daar wilde ik ook nog iets voor maken. Heb nu een bloempotje in de oven staan, daarna staat er nog een klein ovenschaaltje te wachten...en ik had nog beslag over, dus dat heb ik maar een klein ovenbakje gedaan....3 kleine taartjes dus
Hier ga ik morgen de bodem alvast bakken voor de taart van zondag en dan vrijdag of zaterdagavond vullen en zondag bekleden, of vrijdagavond vullen en zaterdag bekleden.. Moet ik no even kijken, want zaterdag ga ik weer met mn dinnetje op de rommelmarkt staan Heerlijk! Even een dagje zonder kids weg.. De mannen blijven met alle 4 de kids hier in ons huis.. Wij hebben de meeste ruimte namelijk.. Zij hebben bijna geen tuin, dus dan is het wel fijn dat ze bij ons alles kunnen (glijbaan, fietsjes, speelhuisje, gras, enz..)
Leuk!!! Wat voor taart moet het worden voor zondag? Dat was toch van een bestelling? Leuk hoor! En begint volgende week je opleiding???
Ik heb net eens zitten Googelen op die verkalking en toen stuitte ik hier op: De symptomen van Bechterew worden meestal zichtbaar tussen de 15 en 35 jaar. De toestand verergert mettertijd. De belangrijkste klachten zijn pijn en stijfheid, vooral gelokaliseerd in de onderrug. De pijn kan uitstralen naar billen en dijen. Deze klachten verergeren als de patiënt gedurende langere tijd in één houding zit of ligt*. Bekend is de ochtendstijfheid na een nacht slapen. Wanneer de patiënt weer in beweging komt, nemen de klachten langzaamaan weer af. Maar het kan wel uren duren voordat de pijn en de stijfheid helemaal zijn verdwenen. De pijn neemt toe bij een plotselinge beweging of als de gewrichten te zwaar worden belast. In sommige periodes zijn de klachten erger. Dit komt doordat de ziekte actieve en minder actieve periodes heeft. Moeheid, gewichtsverlies en lichte koorts zijn drie andere veelvoorkomende symptomen. Veel patiënten hebben last van ongewone vermoeidheid, hetgeen samenhangt met de pijn die iemand overdag heeft en slecht slapen vanwege de pijn. Als de gewrichten zijn aangetast, kan iedere activiteit die de patiënt verricht veel energie kosten. Er zijn een aantal aandoeningen die meer dan gemiddeld voorkomen bij mensen met Bechterew. Het gaat om de volgende aandoeningen: Oogontsteking (acute uveïtis anterior): een inwendige ontsteking van het voorste gedeelte van het oog, waarbij het oog rood, pijnlijk en overgevoelig is voor licht. Ontsteking van de darmen: de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa. Psoriasis: een chronische huidaandoening die zich kenmerkt door rode schilferende plekken, vooral op de ellebogen, de knieën, de nagels en op de hoofdhuid. * En bij mij ook met lang staan. Ik denk dat ik dit eens ga aankaarten bij de ha dat ik hier op getest wil worden. Zit gewoon met tranen in mijn ogen omdat ik er zoveel in herken. Zou ik dan misschien ook geen bi gehad hebben maar hier heel erg last van als het zo blijkt te zijn. Welke klachten heeft C.hris KK?
Fijn dat je zo vlot bij de ha terecht kon. Nu duimen dat het snel zijn werk gaat doen. Erg hè die wachttijden soms.
O en ik heb een leuke caravan gezien. Maar zonder de verkoop van onze vouwwagen kunnen we hem niet betalen. Niels is nu Maarit aan het wegbrengen naar haar eerste musicalles. Ben zo benieuwd hoe ze het vindt.
Als je er zoveel in herkent zou ik dit inderdaad eens aankaarten bij de ha!!! Hoe kunnen ze dat vaststellen dan, weet je dat?
Hopen dat je dan snel de vouwwagen kwijt raakt! Staat 'ie op marktplaats ofzo? Leuk voor Maarit...had ze er zin in?
Ja hij staat op MP. Maarit had er onwijs veel zin vanmorgen toen ik haar even zag voor ik naar het werk ging.
Het is ook sneu. Ze snapt zelf nog niet wat ze heeft maar weet zelf hoe vermoeiend het kan zijn omdat je niet voldoende lucht krijgt.