jeetje, helemaal niemand geweest na mij. Wat een stilte. Arme Aelinn is vanmiddag in de rozenstruik gevallen. Heb er van alles voor staan zodat ze er n iet bij kunnen maar Aelinn was daar dus gewoon bovenop geklommen en ze donderde er aan de andere kant af. Kon haar verdorie net niet meer grijpen. Ze lag er gelukkig niet middenin maar er meer tegenaan. Onderbeentje flink wat schrammen en op dr arm 3. Vond het zo erg. Was er de hele tijd bij en was ff het fototoestel uit de keuken pakken. Voelde me zo schuldig. Gelukkig was ze het wel snel weer vergeten. Leerde er ook niet van want begon even later alweer te klimmen. Eens even nadenken wat i k met die struik doe. Hij bloeit elk jaar zo prachtig dat ik m niet weg wil doen maar heb nu toch de neiging om m maar weg te knippen. Ws vanavond s lekker vroeg klaar met alles, denk hup nog ff de katten eten en lekker op de bank. Nou mooi niet want pita weigerde binnen te komen. die maakt er altijd een spelletje van en die meot je dus echt zien te lokken en vangen. Alleen nu lukt dat dus niet. Ben gewoon 3 kwartier bezig geweest en had 29 muggen in huis maar nog steeds geen pita. Ben dus maar gewoon gaan zitten en ga af en toe wel bij de deur kijken in de hoop dat ze vanzelf binnen komt.
Heb pita inmiddels binnen. alleen verloor mn grip op dr door dr geworstel en had dr daardoor niet echt fijn vast en toen beet ze me. Gelukkig niet door. Er zit alleen een rode wat branderige streep op mn hand. Wel ff een flinke aaisessie gehouden daarna want ze was helemaal spooked. Iemand enoig idee waar het door kan komen dt je oren telkens heel erg gloeien? Heb ik nu al een paar weken af en aan last van
ooooow hoor net dat de verkoop van mn broer zn huis niet door gaaat. De kopers hadden problemen met de hypotheek. Schoonzus helemaal verdrietig want ze hadden net een paar dagen terug een bod op een huis in Apeldoorn gedaan. Echt balen.
sann bij mij is het dan dat ik erg moe ben als mijn oren gloeien . Hier een druk weekend gehad. Zaterdag morgen gewerkt, toen snel naar mijn tante om haar de haren te verven, toen door foto's maken (wat een drama zeg grrr, lang verhaal ) en 'savonds moest leon gaan draaien en ik lag er al om 9 uur in, was kapot. Gistermorgen lekker langs de maas gaan zitten en mika in de maas steentjes gooien en boten kijken heerlijk! 'smiddags samenkomen van de prinsen van de gemeente, was ontzettend gezellig! Is zo'n leuk clubje bij elkaar. En 'savonds weer optijd naar bed want na 3 rosetjes begon ik hem aardig te voelen .
nou het fotoknip drama. Begon er al mee dat wij dus weer te laat waren (hoe kan het ook anders ) waardoor schoonpa en zwager dus 'over de zeik' waren. Nou die wat getemd en konden we foto's gaan maken. SChoonpa en zwager lachten als een boer met kiespijn, dus ben benieuwd of het leuke foto's zijn geworden. Schoonma wilde perse foto's van hun met de kids en kleinkids hebben en schoonpa wilde daar eigenlijk niet een zaterdagmiddag aan uitspenderen (sowieso wilde hij er geen dag aan uitgeven omdat dit niet spontaan is zeg maar). Dus daar begon het al mee. wordt zo moe van elke keer dat gezeur en dat we maar elke keer rekening met hem moeten houden! Strakjes toch naar de praktijkondersteunster en zal het wel even aankaarten .
@Daantje: lekker druk weekend. Wat voor foto's moest je maken dan? Pfff wat een boutnacht zeg. Zag het kwart over 1 worden, toen in slaap gevallen om om kwart voor 2 gewekt te worden door een huilende Ivy en daarna kon ik weer niet in slaap komen. Kreeg er wat van zeg. Zo Ivy naar de psz en dan weer gauw naar huis voor de pit.
Schoonma wilde dus foto's van ons allemaal, de vader van mijn zwager deed die knippen.. en schoonpa wil alleen maar bezig zijn, en werken enz.. dus die had er geen zin in en toen we klaar waren dronken we daar met z'n alle nog wat koffie en zei hij tegen mijn sm van kom zullen we nu gaan.. dacht echt van wat is dit nou.. en ook dat finn tegen het zeil (ze hadden de overkapping dicht gemaakt met zo'n dik tentzeil of wat het ook was.) duwde... Finn niet doen! Dacht echt van jezus waar bemoei jij je mee, en er gebeurt toch niks.. waarop hij zegt, dat is helemaal niet goed dat hij daar zo tegenaan staat en dat ik er iets van moest zeggen. Waarop ik zei van nee dat doe ik niet doe zelf maar. Ik vind dat er nu nog niks gebeurt en het zeil kan wel tegen dat geduw van finn, als mika en zijn nichtjes dat doen, die hebben wat meer kracht dan zou ik er wat van zeggen maar dat finn er wat tegenaan slaat tja kan gebeuren. Gelukkig vond de vader van mijn zwager dat ook geen probleem .
maar dan ben ik me alweer op aan het vreten en aan het ergeren. En ook dat leon met foto's knippen soms wat rare geluiden maakt om de kids aan het lachen te krijgen of andere aan het lachen te krijgen :' Leon doe nou eens een keertje normaal' en als schoonzus het doet dan zegt ie er niets van.. snap jij dat nou? En leon heeft dit al zijn hele leven ervaren van ik mag niks en zuslief mag wel alles.. En met draaien. Ja koop maar niet te duur spul, want je kunt toch niet fatsoenlijk draaien, wordt toch nooit wat met jou bla bla.. En om dat te horen van je eigen vader! Snap dat zijn vader een heel trauma over heeft gehouden van zijn eigen jeugd, maar daarvoor is ie (nu eindelijk) voor in therapie (kan niet zeggen dat het helpt, want hij is volgens ons alleen maar voor ons in therapie en niet voor zichzelf). Soms heeft ie goede dagen, maar vaak heeft ie dagen dat ie voor iedereen bepaald wat er gebeuren moet enz. En dat wij naar hem moeten luisteren qua financiën ed.. dat ik denk van fijn dat je je zorgen maakt, maar hou ze aub voor jezelf en val ons er niet mee lastig, wij weten het ook allemaal wel hoor. 14 oktober gaan we uiteten met hun en schoonzus en zwager,nou ben zeer benieuwd want hij is zich nu al druk aan het maken hoe het dan gaat (qua eten) moeten we dat dan zelf pakken ed.. hij heeft echt erge faalangst.. dus dit brengt extra spanning mee... voor ons misschien niet te begrijpen en ik heb ook zoiets van waar maak je je druk om, je gaat zitten besteld wat eten en je krijgt het op het bord voor je, maar hij kan dat niet zo rustig terwijl sm dat zoooo graag een keertje wilde doen.. en schoonzus en zwager zijn echt moeilijke eters en schoonma heeft gelukkig ons kant gekozen qua eten . en de dag erna ben ik jarig.. dus zie er wel een beetje tegenop.. sorry heel onsamenhanged verhaal geworden met slecht nederlands ertussen , hoop dat jullie het nog snappen
Ik zou de struik lekker laten zitten hoor. Je tafel doe je toch ook niet weg omdat ze een keer hun hoofd tegen de punt van de tafel zouden stoten? En hoeveel muggenbulten ben je rijker?
Dat is balen zeg, er zullen vast snel nieuwe kijkers komen, als het al zo rap ging toen het net op Funda stond.
Ik denk dat je dat los moet proberen te laten. Die man veranderd toch niet en je hebt alleen jezelf er maar mee iedere keer. Ik zou het afdoen met een opmerking/grapje van dan maak je maar zin of iets in die trent en daarna gewoon verder gaan met het geplande. Of je gaat spontaan met iemand in gesprek en doe je alsof je het niet hoort. Want hij weet donders goed dat er iedere keer naar geluisterd wordt en hij weet ook vast wel dat hij jou daarmee op de kast krijgt.
Zo lang hij voor jullie in therapie is zal er ook niet veel veranderen, hij moet het voor zichzelf doen. En jullie moeten je vooral niet druk gaan maken over hoe hij er tegenop ziet want dat brengt voor jullie ook onnodige spanning mee. Heeft Leon zijn vader ook moeite met keuzes maken? Want hoe meer keuze er op het menu staat hoe minder je weet wat je moet kiezen laat staan de twijfel die hij dan heeft of hij dan wel het goede gekozen heeft. Misschien kunnen jullie van te voren een keuze menu samenstellen waarbij je bijv. uit 2 dingen kunt kiezen zodat het voor hem ook wat makkelijker en overzichtelijker is? Of laat hem van te voren het menu zien zodat hij al een beslissing genomen heeft en dat die dan ook vast staat zodat hij in het restaurant niet overvallen wordt dat hij NU moet kiezen. Herken dit een beetje van Maarit en voor haar helpt dit dus. En het is niet leuk van je sv dat hij Leon anders behandeld dan je schoonzus. Maar misschien is het een overkil omdat hij alles beter probeert te doen dan dat hij het vroeger gehad heeft en op die manier van Leon een persoon probeert te maken die alles heeft wat hij vroeger niet gehad heeft? Heel sneu eigenlijk voor beide partijen. Wel gewoon je eigen leven blijven leiden hoor zoals jullie dat willen. Je kan je sv aanhoren en dan daarna je eigen plan trekken. Net als met dat keukentje waar je sm mee aan kwam. Je sv heeft nog een lange weg te gaan helaas.
nou senn wat we gaan doen dat menu staat niet op internet . Tis een principe van all you can eat maar dan met 'gewone' gerechtjes. Je krijgt een kaartje met 20 tal gerechtjes verdeeld in 10 voor en 10 hoofd gerechten en daar kun je steeds een keuze uit maken.. de gerechten zijn ook niet zo groot als normaal, dus allemaal kleine porties.. Vaak kan ik het ook langs me neerzetten hoor, maar soms dat is het ff die druppel en dan moet ik het even spuien . Ik weet dat hij niet zal veranderen, en vaak doe ik al alsof ik het niet hoor, maar goed je hebt het toch gehoord ... Dus die kan weer in de emmer erbij . Maar goed, als het niet gezellig wordt so be it.. . De eigenaarese van het restaurant kennen we heel goed, dus misschien dat we van te voren nog aangeven van luister mijn sv die voelt zich niet op zijn gemak...
Als je haar dan toch zo goed kent misschien kun je een afspraak maken dat ze gewoon wat aan tafel komt brengen en dat jullie dat dan eten, hoeft er helemaal geen kaart aan te pas te komen en hoeft je sv ook niet te kiezen.