Juli mama's 2008 deel 18

Discussie in 'De mama's' gestart door Daantje85, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag nog veel gedaan achter de pc...heerlijk even zo zonder kids te kunnen doorwerken! Daarna nog een berg was weggevouwen en opgeruimd.
    Vanavond nog even wat voor school voorbereiden en dan nog een stapel was strijken. Kom m´n avond wel door dus:)

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Dan krijg je alleen maar bevestigd wat je misschien al dacht.
    En er zullen daar vast meer kinderen komen die geobserveerd worden en er uiteindelijk niks uitkomt omdat het binnen de norm valt.;)
    Hoe vaak we niet naar de ha gaan en we gewoon moeten uitzieken terwijl we dat eigenlijk allang wisten maar toch zijn gegaan. Daar hoor je de ha toch ook niet over.;)

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Succes vanavond!

Wij gaan nu lekker op de bank HGT kijken van vrijdag want door Niels zijn late diensten is dat er nog niet van gekomen.;)

4. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je gelijk in hoor;) misschien is het stiekem ook wel een beetje dat ik niet kan uitstaan dat ik, terwijl ik zelf juf ben, er niet uit kom en er niet de vinger bij kan leggen waar het nu door komt:)

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    senn: ik heb vanmiddag niet echt kunnen tukken. Heb wel met mika op de bank gelegen en af en toe wat weg gedommeld, maar verder niet meer. Ben nu ook behoorlijk gaar. Leon is even weg maar zodra hij thuis is ga ik lekker naar bed..

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    goedemorgen!

Is er gewoon niemand meer geweest na mij!
    Hier hebben we gelukkig weer een goede nacht gehad. Heb net de keuken gepoetst dus die kan er weer een tijdje tegen. Finn zit nu even lekker voor de tv zodat ik even op mijn kont kan gaan zitten ;).

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @daantje: lekker dat je nacht nu beter was. leuke foto's op fb zeg
    @linnielin: kwaad kan het nooit om het eens te laten beoordelen. maar snap wel dat het rot is dat je het dan bij je eigen kind niet weet. helaas als het zo dichrbij is erg lastig om objectief te zijn

vanmiddag gesprek met leidinggevemde gehad. Ze staan open voor een evt. overstap maar wil dat ik eerst nog tot sept a okt weer helemaal gewend raak aan alles en dan kijken hoe wn wat. de eerste tijd zal het dus toch hetzelfde blijvwn als ivy al naar school gaat. voelt dubbel. naar voor ivy maar ook uitstel want vind hwt hwlwmal niwt leuk om weg te moeten van de spoed .

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Maar kan de andere kant kun je op die manier ook weer werkervaring opdoen bij een andere afdeling.
    Je hebt nog even.;)

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Vanmorgen met Sven de paardencoachingssessie (leuk woord voor scrabble :p) gehad.
    Het was bijzonder indrukwekkend en Niels die normaal zo nuchter is was ook erg onder de indruk.
    Ik heb echt waar Sven nog nooit zo rustig en ontspannen gezien.
    Hij heeft nog nooit een paard aangeraakt maar hij wist precies waar en hoe hij het paard moest aaien alsof hij er al jaren mee werkt.
    Het paard is al een aantal jaren geblesseerd en om die reden mag ze niemand meer op de rug.
    Bij Sven vroeg het paard er zelf om dat het goed was dat Sven op haar rug mocht zitten. Hij was echt helemaal 1 met het paard.
    Niels en ik hebben ook nog even bij Sven bij het paard gestaan en opmerkelijk om te zien was dat het paard bij Niels eigenlijk niks deed en bij mij iedere keer omkeek of ik nog wel naast Sven stond.
    Het verband hierin schijnt te zijn dat ik Sven 9 maanden heb gedragen en een kind meestal na een maand of 6 los schijnt te zijn van de moeder maar bij kinderen met autisme schijnt dat nooit te gebeuren. Die blijven altijd op een bepaalde manier met de moeder verbonden.

Ik ga de opnames nog eens rustig terugkijken en we moeten nog een vragenlijst invullen en we krijgen nog een verslag dus we moeten het nog maar eens goed tot ons door laten dringen.;)

En wat ook heel bijzonder was is dat toen Sven het paard terug ging brengen in de wei alle paarden naar hem toe kwamen en dat gebeurd maar heel weinig. Ik heb zelf nooit iets met paarden gehad dus neem op 1 op 1 aan dat dat zo is.;)

Sven mocht ook nog een keer terugkomen om nog eens met de paarden te "spelen".:)

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    die andere afdeling doe ik echt alleen voor de kinderen dan want het werk daar is veel minder mijn ding. brieven typen en visites uitwerken. weinig patientencontact. de spoed is veel bruisender

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    klinkt heel bijzonder zeg. wat was precies het doel ervan?

12. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36

O ik dacht dat je daar ook juist bij de patiënten rondliep.
    Dan kan ik het mij goed voorstellen.;)

13. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ze zijn met een wetenschappelijk onderzoek bezig om te kijken of er alternatieven zijn dan de huidige trainingen e.d. om beter met autisme om te kunnen gaan voor zowel de persoon zelf als de omgeving.
    En dan in de vorm van paardencoaching.
    Maar het duurt nog wel even voor er iets uit gaat komen want Sven was pas het 3e "kind". Sven is de jongste deelnemer en de andere 2 waren 18.

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    aha op die manier. en had sven er nu ook iets aan denk je?

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    oja nog iets leuks. Althans dat hoop ik. We hebben een paar maanden geleden in roosendaal loten gekocht van de roosrunners. die zamelen geld in voor een in aanbouw zijnd hospice in roosendaal. ze gingen ook van ik meen straatsburg nar roosendaal lopen en daar komen ze zondag aan. krijgt zen gisteren een telefoontje dat er een prijs op een lot is gevallen en dat we dat zondag om 3 uur op de oude markt in ontvangst moeten komen nemen. klinkt best wel spannemd.

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Klinkt heel bijzonder en als een heel speciale ervaring, zowel voor Sven als voor jullie!

17. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Linnielin je verhaal komt 1 op 1 overeen met mijn oudste! Echt bizar van speelgoed verstoppen tot tussen gesprekken willen komen en vooral gehoord willen worden en aandacht eisen! Ik heb echt heel sterk het idee dat het zijn leeftijd is en besef te willen meetellen! Ik zoek er vooralsnog niet teveel achter! PSZ en CBzijn zeer tevreden en hij ontwikkeld zich super. Heb juist het idee dat hij zijn plek moet vinden en daarin probeer ik wel consequent te zijn!
    Senn dat met die paarden klinkt super bijzonder!
    Sann top dat het werken ondanks moeheid zo goed gaat!
    Daantje wat kun je blij worden van een redelijke nacht hè..... Ik herken het! Verder nig even teruglezen

X

18. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Senn: Wat een bijzondere ervaring zeg! Hoe heeft Sven het ervaren? Nooit geweten dat je zo'n contact met paarden kan hebben. Zijn die paarden daar ook voor getraind of is dit echt van nature?

Sann: Soms moet je keuzes maken en het zijn niet altijd de makkelijkste of de leukste. Je moet doen wat voor jou goed voelt!

Linnielin: het kan nooit geen kwaad dat er iemand meekijkt toch? Hopelijk is het niets en weet je dat het allemaal goed is met je kind, maar stel dat er wel iets is heb je misschien tijdig aan de bel getrokken..

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik weet het niet.
    Met hem is het altijd zo dat hij het eerst een paar dagen moet laten bezinken voor hij er iets zinnigs over kan zeggen.
    Als ik hem nu dingen ga vragen krijg ik als standaard antwoord "Weet ik niet".

20. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Spannend, ben benieuwd wat je hebt gewonnen.:D

Deel Deze Pagina