een kuur gaat alleen maar besmettelijkheid tegen mits er in het begin mee begonnen wordt. heeft geen enkele uitwerking op de duur of het hoesten. er kon wel onderzoek gedaan worden maar bij de kleintjes gaan ze gewoon op de symptomen af omdat het verdrr geen toegevoegde waarde heeft om het zeker te weten. als ik op internet zoek zie ik dit alles ook terug
Sann: balen zeg dat Aelinn waarschijnlijk kinkhoest heeft! Dus voorlopig zit ze/je er nog wel mee! Hier doen ze helemaal nooit moeilijk als je ook voor jezelf iets vraagt als je een afspraak voor een kind heeft. Maar ja.....overal weer anders hè! Daantje: pfff...dat is geen lekkere nacht inderdaad! Arinde hoeft niet mee naar het gesprek, dus dat is wel fijn. Heb haar dus naar de psz gebracht, Joucke ligt nu nog even op bed en ik ga nog even een uurtje poetsen en dan daarna door naar de pedagoog. Ben benieuwd wat ze voor ons kan betekenen.
@daantje: wat een boutnacht joh. begrijp niet goed waarom leon jou naar de bank gestuurd heeft. niet echt eerlijk of zeg ik nou iets geks? @Linnielin: succes. straks heb de dames net lekker in bad gehad. spelen nu wel weer buiten dus bn benieuwd of ze nog lang schoon blijven
Hier liggen er 3 wassen gevouwen weer in de kast. Vaatwasser en kattenbak zijn klaar. Zo met Karsten naar logopedie (misschien wel laatste keer, hoop ik) en daarna boodschappen doen. Vannacht is er een stuk van mijn kies afgebroken want gisteravond met tandenstoken niks van gemerkt. Heb al op 4 juni een afspraak staan voor de halfjaarlijkse dus die hebben ze nu verlengt en hopelijk red ik het tot die tijd. Als ik echt last begon te krijgen moet ik eerder aan de bel trekken.
@senn: balen zeg van je kies. hopelijk red je het tot 4 juni. dames zijn weer schoon en ingesmeerd. nouja ze waren schoon. aelinn heeft alweet zwarte nagels en knieen. vaatwasser leeg geruimd en weer vol gezet en de was gedaan. nu ff uitblazen en dan in de hitte richting huisarts. pak de duowagen mooi, dan kom ik wat sneller vooruit
Mijn idee idd.... Ehm.....het beest was gisteravond weg en manlief heeft het ieniemienie nestje zelf weggehaald. Daarna hebben we hem ook niet meer gesignaleerd, nu maar hopen dat ie wegblijft. Begreep net wel bij de supermarkt dat het om een 'hoornaar' gaat (alhoewel ik dat dus betwijfel, want als je dan bij de afmetingen kijkt zijn die toch een stuk kleiner dan de 2 exemplaren die we hier in de tuin hadden)....
Wel fijn, toch?! Des te eerder heb je wat meer duidelijkheid! (beter dan dat jaar wachtlijst voor onze Joost )
Heb net bij de drukkerij wat boeken met geboortekaartjes gehaald, leuk leuk leuk, verheug me er nu al op dat ik vanmiddag als de jongens naar school zijn even lekker kan neuzen .
En wil Pat het nog steeds niet weten en hij er nog steeds van overtuigd dat het een meisje gaat worden?
Hij weet het inmiddels wel . Ik moest het hem wel vertellen, want hij begon tegen Rick een heel verhaal op te hangen over zijn aankomende baby-zusje....:x. I.p.v. dat hij nou effe logisch nadenkt eer hij zoiets zegt tegen een 5 jarige :x:x.
Hij dacht eerst dat ik een grapje maakte, totdat hij door kreeg dat ik dus echt boos was omdat hij Rick iets wijs zat te maken waarvan hijzelf helemaal niet zeker wist of het wel klopte. Maar hij vindt het wel heel leuk!
Gelukkig maar dat hij het leuk vindt. Nu kunnen jullie samen gericht een kaartje en een naam gaan verzinnen.
@senn: slim ja om dat vanavond te doen. Alleen is aelinn dan zo moe dat het op een drama uit loopt dus hier toch maar zo en dan vanavond een natte lap@ramoontje: jasses mij zou je niet meer in de tuin zien. Als ik door zo'n kreng geprikt word zwel ik aardig op. leuk zeg kaartjes kijken. wel zo fijn dat pat het nou ook weet. @linnielin: ben benieuwd hoe het was bij de pedagoog. ben bij de huidarts geweest en heb weer een fikse opvlamming van de astma zei ze. mn longen piepten weer flink. weer terug naar 4 keer ventolin en 2 keer flixotid dus en codeine voor de ergste hoestbuien ' s nachts en om mn werk het weekend door te komen. daarna dus naar de apotheek war ik ern half uur gestaan heb omdat het recept maar niet door kwam. toen nog ff gevraagd hoe dat nou zat met die hoestdrank en bleken ze me gewoon de verkeerde te hebben gegeven. ik heb die vanaf 5 jaar gekregen ipv vanaf 1 jaar. maar goed dat ik zelf altijd goed kijk
Sann: slordig zeg, dat ze je de verkeerde hoestdrank gegeven hebben! Balen dat je astma weer zo opspeelt.... Ramoontje: grappig dat Pat helemaal op een meisje gerekend had....maar gelukkig vind hij een knul ook goed!! Hier vanmorgen wel een goed gesprek gehad bij de pedagoge. Niet dat ik veel nieuws gehoord heb, maar het is wel eens goed dat een ander je wijst op bepaalde dingen en je inzicht geeft in je eigen handelen. Ze denkt dat Arinde erg ver is wat betreft de sociale en verbale ontwikkeling, maar dat haar spel daarbij wat achterblijft. En door dat ze op die andere fronten zo sterk is, stel je ook snel hoge eisen aan haar, waaraan ze niet altijd kan voldoen. Dus nu vooral positieve dingen benaderen, duidelijke grenzen aangeven en bij niet gehoorzamen even een 'time-out' ipv steeds te blijven waarschuwen. En verder gaan we haar leren om ook af en toe alleen te spelen. Dus elke morgen voor het koffiedrinken gaan we een 'zelf-speelmoment' inlassen wat we elke keer een beetje op gaan bouwen wat tijd betreft. En ook op de middagen dat ze niet gaat slapen moet ze even een poosje zelf spelen na de lunch. Ik verwacht zelf dat we met deze tips wel weer wat vooruit kunnen. Over 4 weken heb ik weer een gesprek staan om te kijken hoe het dan gaat.