Juli mama's 2008 deel 18

Discussie in 'De mama's' gestart door Daantje85, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    je hebt t nou eenmaal niet in de hand. ik heb ook een periode gehad dat ik ontzettend liep te kwakkelen en de ene na de andere verkoudheid oid te pakken had;) ik hoop voor je dat je snel opknapt en toch van je vakantie kan genieten. en sterkte voor je moeder morgen

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    woensdag over een week.

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    thnx Senn :)

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Dat denk ik ook af en toe hoor :). Soms heb ik gewoon goede dagen maar helaas zijn de meeste nog slecht. Merk gewoon dat als de kids ook maar iets dwars zijn dat dat meteen mijn humeur beinvloed..

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    strakjes de kinderen naar oma brengen en dan naar rotterdam. mn moeder heeft dr coloscopie eindelijk. daar krijgt ze een roesje voor. ze wou met een taxi terug gaan maar dat vind ik niks hoor dus ik rij dr. ze vroeg nog gaat dat nu dan wel? nou denk dat heen en weer rijden en daar wachtrn rustiger is dan een dag met de dametjes.

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Is toch ook wel eens lekker iets zonder de kids doen. Al is dit niet meteen een favoriet uitje dan, maar je bent wel even er tussenuit.

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ja hoor........uitgerekend nu Joost weer volop hoest en buldert, vindt vandaag voor de 2e (of was het nu de 3e) keer een oog- en gehoorcontrole plaats door de schoolarts ;).
    Resultaat: gehoormeting onbetrouwbaar ivm (neus)verkoudheid (is helemaal geen verkoudheid, maar daar kijken ze verder natuurlijk niet naar *zucht* ;)) en zijn oogmeting rechts was voldoende en links verminderd zicht (0,62 rechts en maar 0,3 links) met het dringende verzoek dus een afspraak te maken bij de oogarts. Tuurlijk joh, hij heeft nog niet genoeg last van allerlei andere dingen, zou ik 'm ook nog eens met een oogarts belasten :( :cool:. Straks maar eens even hier bij de opticien informeren of hij vast een voormeting kan doen :cool:....want bij de oogarts kan ik toch pas over een paar maanden (!!!) terecht. :x ;) :cool: (en daar voorzie ik nu al dat hij dan hetzelfde 'vervelende' onderzoek met druppels moet ondergaan als Rick 2 jaar geleden.....;))

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Verder wel alles bijgelezen, maar niet echt de puf gehad om op alles te reageren. Sorry!

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoe is het met je moeder gegaan Sann?
    En hoe is het met jou?

10. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Met de schoolarts heb ik net zo'n relatie als op het CB.
    Ze kunnen van alles en nog wat vinden maar IK bepaal wat er met MIJN kind gebeurd en wanneer.
    Als jij Joost nu nog niet naar een oogarts wil doen omdat er al zoveel zaken lopen (en jij niet de indruk hebt dat hij slecht ziet) kunnen ze je toch niet dwingen? En anders doe je idd een voormeting en als daar niks bijzonders uitkomt kun je altijd bij de ka aankaarten of dit nu MOET of kan wachten.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    potver meis wat balen. doe wat voor jou en joost goed voelt. die schoolarts kan. zoveel willen maar zolang joost er geen last van heeft

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik zit nu naast een slapende moeder. af en toe wordt ze wat wakker maar valt gelijk weer in slaap. nog even afwachten of ze gelijk al iets te horen krijgt of pas volgende week gebeld wordt.
    met mij gaat het redelijk zolang ik me een beetje rustig hou. gelukkig is het voornamelijk zitten nu. heb alleen last van de pijnlijke plek op mn longen ( ja senn er is er toch eentje gekomen nog

13. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Sann doe je wel rustig aan dan? Klinkt niet echt goed hoor..

Ramoon: Doen waar je je goed bij voelt. Jij kent joost het beste!

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Is ook zo.... Heb net effe overleg gehad met de opticien hier in het dorp en die had het nummer van een hele goede oogarts waar hij zelf met zijn zoontje ook komt (zelfde leeftijd ongeveer als Joost). Die heb ik net gebeld.....niks lange wachtlijst, 2 juli kunnen we al terecht. Kijk, dat vind ik dan weer anders, dan is het vakantie.....mocht er dan wat zijn dan is er geen druk van de start van het nieuwe schooljaar, een juf die met verlof gaat, onderzoeken die mogelijk in gang gezet zijn.... Dan krijgt hij gewoon de hele vakantie de gelegenheid om aan zijn eventuele bril te wennen. Omdat het over zijn linker oogje gaat en dit in zowel mijn als Pat's familie het slechte oog is, adviseerde de opticien ook om wél een afspraak te maken. Hij is nog te jong om het door hem te laten controleren, helaas. Maar hij verzekerde me dat dit een hele kundige, maar ook hele vriendelijke vrouw is en dat is voor Joost ook heel belangrijk (belangrijker dan bij Rick iig.) We zien wel waar het schip strandt, maar over 3 weken kunnen we dus al terecht. Sta er gewoon van te kijken hoe vlug dat al is....hahaha.

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Probleem is dat het ons bij Rick ook niet opgevallen was, en die heeft toch echt permanent zijn bril nodig.... Dus we gaan toch maar, maar wel bij een andere oogarts als waar ik met Rick ga. Is wel wat verder rijden, maar vlug terecht kunnen, vooral bij een vriendelijk iemand vond ik in Joost zijn geval ook heel belangrijk.

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar in dit geval geldt wel heel duidelijk, dat ik niet IN zijn oogjes kan kijken. Wat me wel opgevallen is de laatste weken is dat hij wel heel duidelijk vooruitgang boekt bij bijv. het kleuren. Hij probeert binnen de lijntjes te kleuren en dat lukt 'm al best aardig. Echte tekeningen maakt hij nog niet (ook geen poppetjes of zo), maar dat zal bij hem -net als de rest- wel wat langer op zich laten wachten.

17. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik hoop dat je inmiddels je moeder naar huis hebt kunnen brengen.

Vervelend dat je toch zo'n pijnlijke plek op je long hebt gekregen.:(

18. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Waar even sparren al niet goed voor is.;)
    Ben benieuwd wat ze zegt als je 2 juli heen gaat.

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Heb je het nou over Rick of Joost met kleuren?
    Karsten die doet dat echt nog niet.;)
    Hij krast wat maar daar is ook echt alles mee gezegd.:D
    Hij wil liever met pen een letter proberen te schrijven.

20. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Nog een kwartier en dan ga ik naar huis.
    Moet om 19.30 weer op de school van Sven zijn voor de ouderavond.
    Sven vond dat hij een erg goed rapport had maar als ik kijk t.o.v. januari is hij op alles achteruit gegaan behalve met begrijpend lezen, daar scoort hij nu een D i.p.v. een E. Maar een D is nog steeds niet voldoende.

Volgend jaar krijgt hij een meester. Nu heeft hij 2 juffen en de juf die er 3 dagen is heeft het hele jaar de klas al niet onder controle. Ze staat voor het eerste jaar voor de klas en er wordt door (wat ik van Sven hoor, maar hij zal vast ook niet altijd een lieverdje zijn) anderen veel rottigheid uitgehaald waar hij last van heeft.
    En omdat hij het laatste kwartaal zich niet lekker in zijn vel heeft gevoeld heb ik het idee dat ook zijn schoolprestatie er onder geleden hebben.
    Nu is er ook weer onrust in de klas want afgelopen vrijdag is er 1 klasgenoot geschorst. Hij had een mes mee genomen en aan het einde van de dag een klasgenoot en de leerkracht bedreigd.
    Dat zijn allemaal zaken die er niet aan bijdragen om rust te creeëren.

Ook de autisme begeleiding loopt niet zoals het moet. Op school werkt hij goed mee en lukt het best aardig maar thuis werkt het van geen kant. Ben benieuwd of ze daar nog een oplossing voor heeft.

Deel Deze Pagina