Juli mama's 2008 deel 18

Discussie in 'De mama's' gestart door Daantje85, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hopelijk valt het allemaal mee en hopelijk zijn de kindjes volgend jaar ook wat liever voor hem!!! Ga duimen dat jullie snel het traject in kunnen en dat het allemaal meevalt!!

Vind dat misschien nog wel het moeilijkste van het groter worden van de kinderen, andere kinderen! Die kunnen gewoon zo hard zijn. Julian vind grote kindjes geweldig en speelt bij het kdv op woensdag altijd met de bso kindjes maar die zijn echt niet altijd even leuk en aardig tegen hem. Noemen hem een baby, willen geen tikkertje spelen, enz. allemaal kleine dingen maar als ik het dan hoor vind ik het zo sneu voor hem!

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Bij het kdv waar ze zaten kunnen ze zo weer terug alleen wil ik kijken of ik op de dinsdag kan gaan werken ipv de woensdag ivm school straks zodat Julian dan niet op woensdag naar de bso moet maar dan gewoon lekker thuis kan spelen of bij andere kindjes kan spelen. Verder zijn bij andere kdv hier in de buurt ook geen wachtlijsten dus verwacht daar geen problemen mee.

3. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    He wat leuk om je hier te zien!!! Zie je af en toe wel op fb voorbij komen ;)

Van mij mag je weer gezellig mee kletsen hoor maar ja ik ben zelf ook pas weer sinds een paar dagen hier actief;):D

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ow wat toevallig. wat doet hij voor werk?

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij hopen natuurlijk ook dat het allemaal meevalt. De tijd zal het leren.

Wat bij Joost opvalt is dat hij juist met de grotere kinderen meer optrekt en het beter kan vinden (dus die van Rick zijn leeftijd, omdat hij daar 's middag ook bij in de klas zit en de nog groteren, maar dan vooral de meisjes, omdat die hem zo leuk, schattig en lief vinden :D)....het zijn de leeftijdsgenootjes die het hem moeilijk maken. Nu moet ik wel zeggen dat de grootte van de klassen hier op school natuurlijk maar heel beperkt is, dus het zijn er iedere keer maar een paar en geen hele bups tegelijk (want dan haakt Joost dus ook af, da's te onoverzichtelijk voor 'm).

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Oké, da's wel een fijne gedachte lijkt me.....dat je niet weer afhankelijk bent van een wachtlijst eer er weer plaats voor ze is.

7. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

26 feb 2008
    6.927
    0
    36
    Vrouw
    vlakbij groningen
    Wat vervelend dat hij zonder werk komt te zitten, wel positief dat hij een sollicitatie heeft. Zal voor jullie duimen!

8. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

26 feb 2008
    6.927
    0
    36
    Vrouw
    vlakbij groningen
    Isabella speelt op het Kdv ook meestal met de bso kinderen. Zij is ook wel groot voor haar leeftijd, en best wel een pittige tante, zij vind meestal niet echt aansluiting bij kinderen van haar eigen leeftijd.

9. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Julian is nog steeds een ukkie hahaha maar temperament genoeg om dat te kort in lengte goed te maken ;):D De kleine kindjes, zoals hij ze noemt, vindt hij gewoon niet leuk. Als er niemand anders is dan speelt hij daar wel mee maar das dan meer uit gebrek aan grote kindjes;) Maar hij is er al ruim een jaar aan toe om naar school te gaan (niet alleen volgens ons en hem zelf maar ook volgens anderen) dus als hij volgend schooljaar eindelijk heen mag dan gaat de vlag uit!!

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    uhmmmm.....:) Iets in de f&b maar wat precies inmiddels weet ik niet. Hij is binnen gekomen als medewerker in de bediening maar volgens mij inmiddels alweer gepromoveerd naar manager dacht ik :) Wat erg dat ik dat niet weet :)

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hij heeft zijn draai straks zo gevonden ;).

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha Joost doet het dus nu al goed bij de meisjes :D Hopelijk heeft hij dan volgend jaar zijn draai daar echt goed gevonden!!

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ja ja, en dan vooral de meisjes uit de 3e en de 4e klas :D. Die knuffelen zo lekker met 'm, sjouwen met 'm rond, zitten gezellig met hem tegen het muurtje (vanochtend nog :D) en hij mag ze ook graag kusjes geven :):D:cool:. Ja, hij mag graag de charmeur uithangen :D. In zijn eigen klasje zitten helaas weinig meisjes, en het klasje waar hij naartoe gaat (groep 1 en 2 gecombineerd) bestaat nu maar uit 4 6 kindjes waarvan 2 meisjes..... Nee, vooralsnog heeft hij de voorkeur voor de wat oudere meisjes :D.

14. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Daar ben ik inderdaad niet bang voor. Toen we gingen kijken op deze school was het al de hele tijd: he julian! Hoi Julian!! Julian!!! Dus hij kent er al genoeg kinderen:D

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Da's fijn, dan is er altijd wel iemand om mee te spelen ;).

Bij ons bestaat de school (althans de wijkschool waar de jongens naartoe gaan) op dit moment uit zo'n 50 kinderen (en dat is dan van de kleinste kleutertjes -dus de 2,5 jarigen- tot groep 1 t/m groep 6).

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Das niet veel :$ Das hier 2 klassen en dan hou ik nog kinderen over;) Wel lekker zo'n kleine school lijkt mij!

Wij hebben bij het uitzoeken van de school wel op bepaalde dingen gelet, mijn voorkeur ging uit naar Montessori maar die hebben we niet meer in Assen. De school waar hij nu heen gaat was vroeger dus de Montessori school alleen hebben ze het nu veranderd naar een school waar ze van alle soorten onderwijs het goede (wat hun goed vinden) uit hebben gehaald. Dus gedeeltelijk is het nog wel montessori. Wat ik ook heel fijn vind is dat de juf of meester elke ochtend en middag bij de ingang van het lokaal staat en alle kinderen een hand geeft. Zo wordt elk kind ook erkent in mijn ogen en daarnaast hebben ze geen dichte lokalen, de muren naar de gang toe zijn schuifdeuren die helemaal open kunnen en ze hebben ook bij elk lokaal op de gang een hoekje voor de kinderen van die groep waar ze opdrachten kunnen uitwerken of kunnen spelen. Wel is het heel anders als toen ik naar school ging.

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    De laatste 2 klassen (dus het 5e en het 6e leerjaar) draaien alleen in het dorp. Daar zijn de klassen dus beduidend groter hoor, zo'n 25 kinderen per klas idd.
    Wat ze hier bijv. doen is bij het gaan van de bel in de rij gaan staan (2 aan 2) voor de ouderen en de kleuters moeten tegen de muur bij hun deur gaan staan. De eigen juf neemt dan haar kinderen mee naar de klas.
    En de leerlingen van het 3e en het 4e helpen bijv. die van het 1e en 2e met lezen. Voor rekenen komt er een aparte juf voor extra aandacht, erg handig omdat het dus allemaal combiklassen zijn.
    En gewoon afscheid nemen van papa of mama, bij de poort! Niks brengen tot aan (vaak in) de klas.

Andere scholen zijn er hier helaas niet, of je moet in dorpen verderop gaan kijken.....;)

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik ga kijken of ik mijn buikbewoner tot rust kan manen ;), effe lekker douchen en dan heerlijk slapen (hoop ik).

Fijne avond nog, slaap lekker (voor straks) en tot morgen!

19. Even een update van mij. Hier gaat het goed. Op 2 kleine plekjes verlies ik geen bloed meer. Alleen dus op die twee plekjes en dat is meestal na het douchen (en smeren met calendulan) Paar spetters op het gaasje en dan is het weer voorbij.
    Slapen gaat goed nu, kan af en toe ook weer even op mijn zij liggen...heerlijk!
    Van binnen zijn mijn borsten nog wel erg gevoelig en aan het eind van de dag opgezet door vocht.

Gister ben ik even op mijn werk geweest om koffie te drinken. Morgen moet ik naar de arbo arts en dan wil ik maandag rustig aan weer gaan beginnen met werken. Ben het kijken van 24 kitchen ook wel zat nu ;)

Hoe is het hier?

@Senn hoe was de verjaardag van Karsten?

20. Zo, was ik ook weer ff ;)

Uitslag van toets al binnen! Gehaald! Super! Nu volgende week nog theorie toets en dan ga ik het 2e en laatste jaar in van mijn opleiding ;)

Vandaag lekker vrij.. E.smée mag vanmiddag een middagje wennen op de basisschool. Ze heeft er erge zin in! :D Met M.ausje gaat het super! Helemaal aan het opknappen en ze eet weer als een bouwvakker :D

Deel Deze Pagina