Hoe bijzonder is dit..... Kom ik net na de voetbaltraining terug met Rick, zitten er bij de buren gewoon 5 (!!) ooievaars op het dak / de straatlantaarns....
Balen zeg dat je weer zoveel clusters hebt. Knuf van mij! Niels is begin november jarig dan maak je er toch een combi van. Anders blijf je rijden.
Goedemorgen, Wat ben ik moe! Ben echt helemaal op! Morgen een dubbele dienst draaien, eerst bij de bieb en daarna bij antiek, geen idee hoelaat het wordt donderdag. Vrijdag heb ik verder niks dus dan lekker bijtijds naar bed. Strakjes Mika naar school brengen en dan Finn naar mijn schoonouders, kan ik dan door gaan werken..
Dat is wel een goed idee inderdaad. Want vanaf komend weekend zijn we elk weekend wel op pad of met een klus in de weer. Klein idee van de maand sept: 1sept dagje antwerpen met Elton, 9 sept een styletrip klus, 14 t/m 17 sept weekendje Duitsland, 23 sept dagje klerken in alpen a/d rijn, 29 sept wedtrijd in Sneek. November is een stuk rustiger , mede omdat ik komend jaar niet mee kan doen met t pomteam
Ramoontje: balen zeg, dat de kleine al zo lang in een stuit ligt. Kan me voorstellen dat je daardoor toch minder ontspannen de laatste weken tegemoet gaat! En ik kan me voorstellen dat je de vakantie bij jullie lang vindt duren hoor! 9 weken is best veel, voor de kinderen èn de ouders! Senn: wat een tegenvaller voor je schoonpa zeg! Maar voor nu is het het belangrijkste dat hij er baat bij heeft natuurlijk! Fijn dat Karsten het ook zo naar zijn zin heeft gehad op school en wat wijs zeg dat hij zei: grapje zeker Daantje: succes met je drukte vandaag! Dat is het nadeel van 2 verschillende jobs he maar volgens mij geniet je er ook wel van, of niet Hier heeft Arinde het gister ook leuk gehad op school. Ze was wel heel moe, maar ja, dat hoort erbij. En ze had geen zin om veel te vertellen, maar dat komt vast wel een keer! Ze zei alleen elke keer dat ze de jongens in de klas zo druk vind: ze zingen zo hard en ze duwen en schreeuwen. Maar dat zal vast wel wennen, op de psz had ze maar 3 jongens in de klas, dus dat scheelt natuurlijk best wel! Vanmorgen ging ze gelukkig met veel plezier weer naar school en we gaan haar zo al weer ophalen, want op woensdag is ze al om half 12 uit
hihi typisch jongens gedrag he hier begint Max ook al te schreeuwen en te duwen vooral als hem iets niet zint en wat fijn dat ze t zo naar haar zin heeft. ik kan niet wachten tot Nikita mag. ze is er echt klaar voor en je merkt ook dat ze meer uitdaging nodig heeft dus ik ben blij als deze 2 weken snel voorbij zijn en hier op woensdag ook tot half 12 school. overige dagen tot 12 en van 13.15 tot 15.15 en op vrijdagmiddag vrij
sterkte vandaag met je dubbele dienst je gaat t vast overleven en als je er bent en druk in de weer bent zul je de moeheid snel vergeten ( hoop ik )
Wat fijn om te lezen dat in principe alle kindjes zo graag naar school gaan! Ben benieuwd hoe die 2 van mij het weer vinden, na zo'n lange vakantie...... Toch ook wel een hoop veranderingen voor beiden, alle 2 een andere juf, voor Rick verandert het natuurlijk helemaal nu hij naar de 1e gaat en Joost moet het voortaan in de klas ('s middags) stellen zonder zijn grote broer....ben heel benieuwd! Zojuist hebben ze het rolgordijn op de babykamer vervangen. Hopelijk gaat het dit keer wel goed. Het kozijn is waarschijnlijk een heel klein ietstiepietsie scheef, waardoor het gordijn wel met beleid naar boven en beneden geschoven dient te worden (geen klusje dus voor manlief ) maar als het goed is, gaat dit doek iig niet 'plakken'. Oh en Linnielin, ik zie (nog) niet op tegen een eventuele keizersnede hoor.....als het zo is dan is het zo (misschien wel heel naïef). Maar vooralsnog wacht ik het maar eventjes rustig af (al heb ik wel sinds het weekend af en toe het idee dat hij probeert in te dalen -die andere 2 waren ook zo vroeg- maar dan zou hij dus met zijn kontje naar beneden zakken....en of dat nou zo wenselijk is). We shall see.....
Helemaal hetzelfde rooster als hier dus Ja, ze zijn er nu echt aan toe om naar school te gaan! Voor allemaal is het goed merk ik hier! Arinde heeft gewoon lekker haar afleiding, Joucke heeft meer aandacht van mij en ik kan van allebei gewoon meer genieten. Joucke omdat ik hem nu meer voor mezelf heb, en Arinde omdat ze niet de hele dag meer om me heen 'hangt'. Prima zo!!!
Heeft Rick er zin in om te gaan leren lezen enzo, of ligt daar zijn interesse nog niet? Leuk jaar is dat denk ik voor de ouders....dan zie je ze groeien Zal voor Joost inderdaad ook wel wennen zijn zo zonder zn broer, maar dat komt vast goed. En een nieuwe juf voor Joost vind je niet zo erg toch Je kan er ook weinig aan doen he, als ze zo liggen. Klein eigenwijsje dus Keizersnee zelf lijkt mij ook niet het ergste hoor, maar de tijd erna is meestal lastig natuurlijk. Maar ja, ook daar kun je niks aan veranderen als het nodig is!!!
Hier liggen beide kids lekker op bed. Joucke slaapt sinds vorige week echt alleen nog maar 's middags, dus dat is op zich wel lekker. Enige nadeel is dat hij de ochtend nu wel erg lang vindt duren: hij slaapt niet meer, wil ook niet meer in de box, arinde is er niet om mee te spelen en we zijn een uur eerder aangekleed dan normaal...kortom: hij moet zich dus gewoon zo'n 2,5 uur langer zelf vermaken. We moeten dus nog een beetje een ritme vinden! Arinde had het vandaag ook weer leuk gehad. Ze begint al wat meer te vertellen en speelt op school zo te horen ook weer heerlijk met alle kindjes uit de klas. Maar ze was wel heel moe, dus ze ligt even op bed. Hopelijk slaapt ze lekker een poosje, dan kan ze er de rest van de week weer tegenaan. Ik ga even voorbereiden voor morgen, wil vanavond nog even naar school om alvast wat klaar te leggen. Dus nu even tijd om te brainstormen wat we morgen gaan doen.
Rick heeft er heel veel zin in! Hij heeft voor zijn verjaardag ook de "ik leer lezen" koffer gekregen en een spel waar hij al spelend bij leert lezen. En rekenen en cijfers schrijven.....af en toe word ik er gek van. Tellen lukt 'm nog niet zo goed, ja tot 16 en daarna moet ik 'm helpen en dan leg maar eens uit waarom het "vierendertig" is terwijl je eerst een 3 en dan een 4 schrijft....of maar eens wat te noemen . Maar ook dat gaat wel steeds beter. Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat vinden en hoe het hem vergaat. Een nieuwe juf voor Joost vind ik idd niet erg, en gelukkig kent hij die juf al een poosje . Maar als ik zie hoeveel vooruitgang hij geboekt heeft sinds hij zijn bril draagt, qua kunnen/durven, praten etc.......echt onvoorstelbaar! En wat de keizersnee heb je gelijk en zo denk ik er dus ook echt over, als het zo is is het zo....en oké dan duurt het herstel wat langer, maar ook dat is niet onoverkomelijk. De tijd zal het leren.
Dat ritme komt wel weer goed, eer je een paar weken verder bent, weet je niet beter meer en Joucke ook niet .
Fijn dat Arinde het ook naar haar zin heeft op school. Karsten was gisteren zo moe van 3 dagen school dat we hem om 18.30 uur al naar bed hebben gedaan. En wonderwel stribbelde hij niet tegen.