♥ BEVALLEN/GEBOREN ♥ 26/26 18-03: Moon83 - DAAN - 2500 gram (34+5) 1e kindje 26-03: Missiemaartje - LUUK - 2865 gram (35+5) 2e kindje 30-03: Bloemmm - EDIZ NOAH - 3165 gram, 51 cm (38+0) 2e kindje 01-04: Fleurop - DAAN - 3770 gram, 52 cm (37+5) 2e kindje 07-04: Frommel - SIEBE - 3605 gram, (38+1) 2e kindje 08-04: Mone - SIETSKE - 3240 gram, 49 cm (38+4) 3e kindje 08-04: Grietje77 - ROBIN - 3800 gram, 53 cm (39+2) 2e kindje 08-04: mamavandrie - DANTÉ AYDEN - 2350 gram, (38+5), 4e kindje 09-04: BabyFG - HAILEY - 3590gram, 52cm (38+4) 1e kindje 11-04: Minnie22 - OLIVIA JELI FE - 2860 gram, 48cm (39) 3e kindje 14-04: Shahrazed - YOUNES - 3710 gram, (39+4) 3e kindje 16-04: Wondertje1985 - JONAH - 3645 gram, 50 cm (39+5) 2e kindje 16-04: Unexpectedmom - G - (39+5) 1e kindje 17-04: Butterfly12 - STORM -3660 gram, 52 cm (39+1) 2e kindje 17-04: Amezen - LISARA - 2865 gram, 49 cm (39+6) 1e kindje 18-04: Monica076 - MANDY - 3670 gram (40+1) 3e kindje 18-04: Juul75 - HIDDE - 3445 gram, 48 cm (39+3) 3e kindje 23-04: Femmelepem - OLAF - (40) 2e kindje 24-04: Geranium- JORT - 4335 gram, 55 cm (41+1) 1e kindje 25-04: Woerdie- VIËNNA - 3450 gram, 50 cm (40+5) 1e kindje 26-04: Pookie66- HUGO - 3825 gram, 52 cm (41+6) 2e kindje 27-04: Meriam22- TIM - 3895 gram, 51 cm (40+1) 2e kindje 29-04: Zora- MEES - 4300 gram(40+4) 2e kindje 02-05: Elina1985- JAELYNN - 4270 gram, 53 cm (41+0) 1e kindje 03-05: Tumtum- SILKE MARIN - 3350 gram, 50 cm (40+4) 1e kindje 03-05: Skatje- JULIN ALISE HANNA - 3520 gram, 47 cm (41+1) 3e kindje
Laat ik maar gelijk beginnen, vandaag naar de HA geweest.. Ik vermoedde dus al dat Ediz (verborgen)reflux heeft.. Herkende heel veel dingen van Mira. Er komt zelfs uren na het drinken nog voeding terug wat ontzettend zuur ruikt en lijkt op bedorven melk.. Echt van die stukjes erin, van het indikken ook natuurlijk.. Overstrekken, een fles niet leeg kunnen drinken, onrustig zijn, om zich heen slaan en huilen... Ik merkte het dus overal aan. Daarnaast kon ik hem serieus geen seconde op zijn rug leggen.. Hij slaapt alleen maar rechtop in de draagdoek of in de MC.. Voor de rest dus gewoon niet! 3 uurtjes in de wieg in de nacht (meer omdat ie helemaal kapot is van het wakker zijn overdag heb ik het gevoel) en de rest van de nacht wilt ie weer bij mij.. Dus ik hoop nu dat de medicatie net zo goed helpt als bij Mira. Zo sneu!
Bloemmm, fijn dat je het herkende en er nu medicijnen voor krijgt. Hier bij dochterlief ook reflux, was geen pretje. Twijfel nu ook bij zoonlief, zelfde symptomen. Maar we moeten sowieso nog terug komen bij de kinderarts vanwege een wel heel erg gezwollen scrotum bij de geboorte. Dus denk dat ik het dan even bespreek. Ondertussen heb ik het hoofdeinde van de wieg wel verhoogd ( handdoek onder de pootjes ) wat welveen beetje helpt en ligt hij overdag veel in/op d voedingskussen en zelfs al in de wipper.. anders spuugt ie echt aan een stuk door.. Hoop dat de medicijnen snel helpen bij Ediz. Wat krijgt hij?
Ja hier wilde hij dus ook niet meer op de voedingskussen en het bed verhogen helpt ook niet.. heb al die trucjes al geprobeerd.. Zag hem ook met de dag meer pijn krijgen en verslechteren. Hij krijgt Omeprazol, net als Mira. Bij haar hebben we het zelfs tot een maand of 8 gebruikt, het afbouwen ging ook heel goed. Dus was erg blij met de medicatie.. Hoop dat het bij Ediz ook goed zijn werk doet. Vervelend dat jij ook vermoed dat hij reflux heeft, ik weet inderdaad dat het alles behalve een pretje is.. ben benieuwd wat de KA jou adviseert. Ik vond het al heel wat dat de HA me serieus nam... Bij Mira heb ik destijds een hele strijd moeten leveren en was haar slokdarm al helemaal ontstoken. Ze heeft er nog heel lang drink en slaap problemen aan overgehouden.. dus ben blij dat we er dit keer vroeg bij zijn en we gelijk al iets krijgen.
vraag me af of mijn kleine dat ook heeft. Als ik hem in zijn wiegje legt gaat hij al snel huilen. hij strekt ook vaak zijn lijfje helemaal kaarsrecht en spuugt elke keer melk, meestal na een half uur of een uur. Telkens plekken in zijn bedje. hij is zo huilerig terwijl hij juist een makkelijk kind was. maar nu is hij nauwelijks stil te krijgen. heb hem nu in de draagdoek want je kunt niks meer. van een tevreden baby heb ik nu een huilbaby... terwijl hij echt wel wat kon hebben. gekke is dat hij 's nachts nog redelijk slaapt. hoewel hij eerst meer doorsliep, nu begint hij echt snel te huilen. heb wat voedingstips gekregen van het cb omdat ze denken dat het lucht is maar misschien toch reflux. je merkt echt aan hem dat hij pijn heeft. hij huilt steeds meer en geeft steeds meer melk terug. vandaag zelfs een hele lading tijdens het voeden.
Jaa ik ben er ook! Qua reflux: heb het er vandaag met het CB over gehad en Ikea eerst even proberen om het te temperendoor goed aan te leggen, iets af te kolven voor een voeding, en consequent blokvoeding te blijven doen. Hij krijgt gewoon te veel te snel binnen.
Joehoe mama's!!! Zooo dit is echt raar hoor..lijkt wel gisteren dat ik m'n zwangerschapstest deed en nu al weer bevallen. Zo ik zit lekker in het zonnetje Hoezo druk 3 kids Haha komt straks wel als ze weer naar school moeten hoe moet ik dat doen haha
daar zeg je wat juul, cb zei ook eerste melk even eruit laten lopen (spuiter bij mij met lichte druk op borst gewoon uit) en dan pas hem laten drinken. maximaal 25 minuten aan de borst. dit ivm lucht happen. het zou het spugen moeten verminderen maar ik hou het in de gaten. G huilt nu ineens zoveel, hij kan tussen voedingen gewoon niet mer even slapen. ik moet hem op schoot troosten of in de draagdoek. Dat laatste werkt nog het beste. op schoot huilt hij namelijk vaak nog steeds. Terwijl hij zo makkelijk was... dus denk daarom echt dat hij pijn heeft. zie het aan zijn lijfje. Zo zielig!
Zo zal nu ook eens mijn bevallingsverhaal posten: Zondagochtend werd ik wakker van wat kramp wat door de dag heen wat heftiger werd maar niet heel pijnlijk. Dus dacht in 1e instantie aan voorwerk. S avonds na het eten dochter naar bed gebracht en gaan timen. Had onregelmatige weeen van 30 a 45 seconden soms met 10 min er tussen en soms een half uur. Even in bad gaan liggen maar het zette niet echt door. Rond een uur of 23.00 uur ben ik op Bed gaan lezen en rond 00.15 uur de weeen nog maar eens gaan timen. Weeen waren nog Goed te doen maar moest ze nu wel wegpuffen. Ze kwamen nu om de 2 a 3 min. Soms 5 min. En duurden gemiddeld een minuut. Om 01.10 uur heeft manlief de vk gebeld die er rond 01.30 uur was. Na toucheren bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Ik besloot dat ik toch graag naar het ziekenhuis wilde dus manlief heeft snel onze dochter naar mijn ouders gebracht en we zijn vol gas naar het ziekenhuis gereden. Weeen onderweg waren nog goed weg te puffen gelukkig. Ik ben eenmaal aangekomen nog zelf naar de verloskamers gelopen met af en toe een wee wegpuffen onderweg. Om 02.15uur waren we op de verloskamer. Daar werden de weeen echt heftiger. Iets voor 03.00 uur had ik 9 cm ontsluiting en kon ik de weeen nog amper opvangen, begon toen ook flink te spugen. Ik kreeg ook persdrang en mocht zachtjes meedrukken. 03.05 echt goed gaan persen en om 03.25 uur was jij er al. Hef was pittig en heftig vooral het laatste uur, daarvoor eigenlijk een makkie, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug. Mees was 4310 gram en maar liefst 56 cm maar ik heb maar 3 kleine hechtingen, dus mag echt in mijn handen knijpen. Bv loopt goed, hij was aardig wat afgevallen maar is nu al bezig met een inhaalslag.
@Unexpected; Het zou kunnen inderdaad, maar het hoeft niet.. Ik zou het goed in de gaten blijven houden! @Zora; 'Leuk' om te lezen.. Hihi, fijn dat je er goed op terug kijkt.. Meiden met meerdere kindjes; Vonden jullie de tweede (derde?) bevalling nou ook makkelijker dan de eerste.. Ik wel in ieder geval.. Stapte er wel wat 'banger' in. Omdat je weet wat je te wachten staat, ik heb liever dat ik dat niet weet haha.. maar voor de rest was het vergeleken met de bevalling en nasleep van Mira echt een eitje. En wat eten we vandaag? Hier net pizza gehaald.. Sam was vandaag vrij, dus heb ik even het huis aan kant gemaakt.. Kom ik anders echt niet aan toe omdat Ediz dus de hele dag bij mij wilt zijn.
skatje, gefeliciteerd met jullie dochter! nu zijn dan echt alle babys er!! super fijn dat het bij iedereen goed is gegaan. Ik lees binnenkort bij, weet niet wat het is, maar de tijd vliegt met een pasgeboren baby! We genieten enorm van alles
Daar krijg je toch automatisch bericht van unexpected? @Elina; Mooooie foto!!! Ik zal ook eens een foto van Ediz uploaden.