Juli mama's 2008! (deel 4)

Discussion in 'De mama's' started by Liesje76, Feb 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    De losse mutsen van de kindjes gaan allemaal in een grote bak als ze binnengekomen zijn.......dus die moeten allemaal gewassen worden! Rick heeft gelukkig zijn capuchon aan zijn jas zitten, maar toch ;)

2. linnielin

linnielin VIP lid

Sep 2, 2009
    6,635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het 3 jaar geleden ook gehad. Het zat bij mij een stukje boven mijn mondhoek. Mocht toen van de ha 2 weken niet werken, ivm besmettingsgevaar. Is echt venijnig hoor!

3. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    En misschien nog een idee wat me zojuist te binnen schoot om flink wat schuim in het bad te doen?
    Dan ziet ze de schaduwen niet en is ze er misschien minder bang voor?;)

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Toen ik dat ook zei en zei dat we de haren dan maar even uit moesten spoelen (in het badwater zat badschuim).....stonden meteen de tranen in zijn ogen. ;)

5. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Ik ga er even 2 naar bed doen.

Ben zo weer terug.;)

6. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ik probeer eht haar inderdaad al uit te leggen dat ik eht neit leuk vind en ik raakte door die kopstoot in tranen dus dat ik verdrietig werd zag ze wel. En tja, niet boos worden is op zo'n moment zo lastig. Asl ze achter elkaar van alles uit vreet. Ze probeerde eerst van alles van eht aanrecht te trekken, toen greep ze een glzen lampje en probeede het van de kast te trekken, toen klom ze op de bank om voor de zoveelste keer een zwiep aan het schilderij aan de muur te geven. Niet boos worden lukt me dan echt neit meer. negeren kan dan ook niet, want dan sloopt ze de boel.

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ja, maar haren wassen als ie in bad zit......daar denkt hij toch anders over (want hij raakt dus echt in paniek dan ;)).
    Onder de douche niet ;)

8. linnielin

linnielin VIP lid

Sep 2, 2009
    6,635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het ook een poosje zo geweest, frustrerend he! Hier werkt het nog het beste als we haar gedrag gewoon negeren en haar geen aandacht geven. Hoe meer we op haar letten, hoe vervelender ze wordt. Het is even moeilijk, maar het werkt hier heel goed. En het is hier vooral op de momenten dat ze moe is, dus helpt afleiding en positieve aandacht het beste.

Zou ze doorhebben dat jij je niet zo lekker voelt door je zwangerschap en dat mannetje nu weg is? Kan natuurlijk best meespelen!

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Is het ook en zeker zolang het niet ingedroogd is. Ze hebben op school alle kindjes vanochtend gecontroleerd erop. ;) 1 werd dus al bij aankomst mee terug naar huis gestuurd en na de controle werd er nog 1 naar huis gestuurd, dus die mama moest haar komen halen. ;)

10. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ja, dat idee heb ik wel dat dat het gedrag versterkt. Het lastige is dat het daardoor voor mij juist zwaarder is, kan er normaal veel beter tegen. Ivy is altijd al een pittige en erg boevige tante geweest dus ben wel wat gewend, maar dit....pffff

11. linnielin

linnielin VIP lid

Sep 2, 2009
    6,635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je de box nog in de kamer staan, of een ander plekje in huis waar ze niks kwaad kan? Anders in echt noodgevallen haar even daar zetten. Ben er geen hele voorstander van, maar soms moet het even.

12. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    de box staat er nog wel ja, alleen vol speelgoed. Misschien inderdaad s leeg halen en een keer daar in zetten zodat ik het even kan doorbreken.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Oh ik ken het helemaal!!!!! Echt hoor, en je mag ook gerust boos worden, je bent ook maar een mens ;).
    Misschien dat je haar dan maar even appart moet zetten. Weet niet of je de box nog hebt staan? Hier gaat Joost in de box als hij echt niet luisteren wil. Maar Rick was bijv. 1,5 jaar toen die voor de eerste keer in de hoek stond. Duurde even eer hij het door had, dus het vergt even wat energie, maar daarna werkte dat goed. Nu zit hij op de gang als hij het bont gemaakt heeft (en dan kan hij daar uitrazen :x, want op de gang vindt hij dus echt niet leuk)....

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Zou goed kunnen dat het dan met 2 of 3 keer over is....

15. linnielin

linnielin VIP lid

Sep 2, 2009
    6,635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wil dat nog wel eens werken. Vooraf zeg ik dan: als je nou nog 1x ...... dan ga je even in de box. Als ze het dan weer doet, gaat ze er zonder pardon in. Zelf loop ik dan vaak even de kamer uit en zoek wat afleiding. Het hoeft niet lang te duren, maar je kan dan allebei even afkoelen en tot jezelf komen. Daarna gezellig een boekje lezen ofzo, om niet weer gelijk in de negatieve sfeer te komen.

16. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ik vind het zo vervelend dat ik er nu zo slecht tegen kan. Dan voel ik mee cht ff helemaal tekort schieten als mama als ik dan zo boos of verdrietig wordt en alleen maar uit allemacht aan die beentjes sta te trekken om te voorkomen dat de poep overal komt te zitten. weet af en toe echt neit meer wat ik dan met haar moet zeg. Heb eht bedritueel ook zeer versneld afgehandeld:)

17. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ik zal m morgen s leeg maken en het s gaan proberen. Paar maanden terug deed ik eht nog wel s als ze vervelend was en dan ging ze rustig spelen en werd inderrdaad de negatieve spiraal ff doorbroken.

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Hé, je bent ook maar een mens!!!!!!
    Kan me je gevoel wel voorstellen hoor, en herken de situatie ook! ;) Ze is je echt aan het testen, maar ja...gemakkelijk is het niet. :(

Dikke knuff voor jou!!!!

19. linnielin

linnielin VIP lid

Sep 2, 2009
    6,635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal hoor. Heb ook van die momenten dat ik niet weet wat ik met Arinde aan moet. Ben dan vaak blij als mannetje thuiskomt en hij het even over kan nemen. Maar jij kan dat niet, dus dat is dubbel zwaar, je moet er elke dag voor haar zijn. Dus schaam je niet hoor, dit is heel normaal. Probeer te genieten van de mooie momenten en probeer daar je kracht uit te putten!

20. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    heb tijdens het koken toen ze voor de zoveelste keer de handdoek met haak en al van de muur probeerde te trekken (is al haak nr 2) haar wel opgepakt en in de kinderstoel gezet omdat we toch bijna gingen eten. dacht bekijk het maar ff.

Share This Page