Juli mama's deel 4!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Goedemiddag alweer,
    Ik heb eindelijk iets beter geslapen vannacht, jeetje wat een opluchting zeg. Zal het dan toch nog goed komen?
    Vanmorgen neia naar de psz gebracht en naar de action gereden voor nog meer plastic dozen (we krijgen ze niet aangesleept ;)). En een cadeautje voor mijn neefje gekocht die morgen jarig is.
    Daarna kwam mams me helpen met de kelderkast opruimen en inpakken. Zo die ziet er echt netjes uit. Gelijk de kapstok gedaan en alle winterspullen in een doos gedaan.
    Hubbie is al de hele ochtend bezig met de tuin, voor de laatste keer al het onkruid weg, dan laten we het netjes achter en volgende week vieren we hier nog neia's verjaardag, hopelijk in de tuin.
    Nu even rusten, misschien vanmiddag nog aan de slag met de adreswijzigingen naar alle instanties e.d.

2. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Jac, ben benieuwd hoe je echo is gegaan. En nu eindelijk weer je kindjes zien. Snap ik dat je zenuwachtig was, je weet maar nooit. Oke dus we moeten wachten tot morgen.

Kaatje die gemene steken en een enorme druk op mijn blaas heb ik ook sinds gister. Zou dat het indalen zijn?

Schildje, lief dat je dat zegt, voelde me gister alleen zo'n emodoos daar.
    hihi gelukkig is de kleur goed uitgevallen.
    Nouja zeg, dat meen je, idd diegene die het viert beslist de dag en tijd, en anders maar niet hoor. Klote dat je er nu het hele weekend druk mee bent.

Bellie, hihi touwtje aan het springen, zie het al voor me. :D
    Ja het is echt beter weer als dat ze aangaven volgens mij.

mamaChantal, ach arm meiske van je. Balen van je nacht zeg.

Juud, gelukkig nu al een korte lijst met namen. Ik vond het ook lastig hoor omdat het voor altijd is. Maar op een gegeven moment weet je gewoon wat past en dan is het goed.
    hihi ja nog een verhuizing over 1,5 week en we hebben 1,5 week om te verven, behangen en alle spullen over te huizen. Ik kan je vertellen dat dit ook totaal niks voor mij is. Ik ben een control freak en perfectionist ;), zie je het al voor je met een dikke buik met veel harde buiken en dan nog overhuizen? Maarja we wilden ons huis kwijt en deze mensen wilden er snel in dus we moesten zelf ook iets vinden. Gelukkig het huisje van onze dromen gevonden. Wel in dezelfde plaats alleen dan aan de andere kant. Veeeeel groter met alles erop en eraan. Als het klaar is zal ik wel wat foto's plaatsen.
    Bij mij doen oefenweeen ook echt pijn, wordt mijn buik hard en golft het van boven tot onder. Moet het ook echt wegpuffen. Soms krijg ik het niet weg en ben ik ook bang dat de bevalling gaat beginnen, maar dan gaat het toch weer weg, een warme douche helpt er goed tegen.
    Ai knakkende bekken, klinkt echt pijnlijk.

Nina, wow wat een hoge bloeddruk zeg. Gelukkig was verder alles goed. Maar zo te horen word je goed in de gaten gehouden.
    Kun je je niet ziek melden? Zo te horen heb je er genoeg reden voor.

3. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Frummel, oja logisch, scheelt weer 1 bak. Ik zag hem op hyves, hij is echt mega gaaf!
    Fijn dat het wat beter gaat met Dex. Grrr stomme tnt ook. Ja ik snap je goed, je wilt gewoon alles nu klaar hebben op het kamertje.

Kaatje, jeetje 20 juni pas. :$ Dat is laat.

Danitjuh, ah gelukkig heb je je moeder die voor de baby kan zorgen als jij naar het zh moet.
    Ja mijn ouders hebben een heel groot huis, dit wordt het 5e kleinkind. Neia heeft echt een mega mooie kamer daar (grote meiden kamer). Bij neia wisten we niet wat het werd dus had ze alles neutraal op de babykamer, nu heeft ze allemaal roze dingetjes gekocht, hihi gekke oma.
    Jeetje wat klote zeg het slechte slapen, ik weet er alles van. Maar wat stom dat ze er niks aan doen als jij weer oververmoeid raakt.

MamaChantal, jeetje je bent flink misselijk dus of is het buikgriep?

Lindaatje, schattig kaartje hoor.

4. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    @MNM, klinkt wel erg goed hoor, het nieuwe huis! En het is natuurlijk ook een erg goede reden om 's flink op te ruimen en dingen weg te gooien en nieuwe spullies te kopen. En dat is dan weer heel goed voor de nesteldrang, hihi.
    Knakkende bekken doet geen zeer hoor, is hetzelfde als je ehh vingers of je knie/pols ofzo knakken. Vind het meer een teken dat alles lekker soepel aan het worden is, maar een beetje gekkig is het wel.

@Nina, ja ik heb extra echo's. Om de week nu, straks elke week. Zolang hij binnen de curve valt -hij is nu als bij Marloes precies op de hoogste curve- leiden ze niet in voor de 40 weken. Mocht hij dinsdag nu buiten de curve vallen, leiden ze in bij 38 of 39 weken. (ik hoop zelf op 21 juni, leuk, de langste dag van het jaar).
    Hey en hoe is het met jou nu??? Ik zie dat je bloeddruk wat hoog is. gelukkig is je urine eiwitvrij, scheelt toch weer. Bij mijn eerste zwschap was mijn bloeddruk het hele 3de trimester 90/140, mijn vlos heeft er niet veel mee gedaan. Met name omdat mijn normale bloeddruk niet heel veel lager is dan dat (140/80). Nu issie wel lager dan eerst gekgenoeg (120/60). Enig idee hoe hoog ie bij jou is? Maak je je zorgen?

@mamachantal. Ach meis wat naar, buikgriep! Bah, hoop dat je je heel snel weer beter voelt!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MNM, je bent ruim 31 weken dus kan heel goed dat je het indalen voelt.
    Ja ben dan 36 weken. Nou ja kind komt er ook wel zonder intake ;)

6. Rono

Rono Niet meer actief

Intake: ehm volgende week donderdag :)

Frummel: Mooie duowagen joh! En ik snap wel dat je staat te springen om die wieg haha!

Haar verven: Ik doe het nog gewoon en t pakt goed :)

Vandaag bij de anesthesist geweest :) En ik mag gewoon natuurlijk bevallen. Wanneer ik denk dat de bevalling zich aandiend die dag geen antistolling spuiten. Ook al waren t voorweeen. Liever 1 keer te weinig gespoten dan 1 keer teveel. Er moet minimaal 8 uur tussen de ruggenprik en bloedverdunning zitten. Dus gaat goed komen :) 8 uur weeen heb je toch vaak al snel ;)

7. Rono

Rono Niet meer actief

weet ook gelijk weer hoe onmogelijk het is met een dikke buik in de ruggenprik houding zitten is haha.

Aangezien de vorige keer 13 keer mis is geprikt wilde ie kijken naar mn ruggenwervels..

Aaah echt pijnlijk is dat als ie met zn knokkels tussen mn ruggenwervels zit...

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mag ik even een super schattig filmpje van Levi met jullie delen :)
    YouTube - Levi leest Nijntje.avi

Rono. jeeee je mag natuurlijk bevallen. En Levi was er binnen 6.5 uur, dus je hoeft niet perse 8 uur met weeën te lopen

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Lief Kaatje!!! Hij weet precies waar hij heen moet kijken ;)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja lief he :D

11. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Kaatje, wat een schattig filmpje en kereltje!

@Rono, wil me er niet mee bemoeien hoor, maar heb je ook overwogen om zonder ruggeprik te bevallen?

12. Rono

Rono Niet meer actief

Keileuk fimpje kaatje! Ja mijn vorige bevalling duurde 24 uur haha vandaar dat voor mij dan lijkt alsof 8 uur niks is.

Juud: Ehm... Er is maar 20% kans dat dit een normale bevalling gaat worden. Wil het graag weer natuurlijk proberen maar dus 80% kans dat t een keizersnede weer wordt.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rono, ik ken twee meiden die over de eerste 21 en 24 uur deden. Tweede was er binnen 4 uur ;)

14. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Rono: ohh, vandaar ook al je voorgesprek met de anestesist. dat wist ik niet, snorry... eerste keer dus ook een ks, mag ik dan vragen waarom de kansen zo laag liggen voor een vaginale bevalling? Smal bekken?

15. Rono

Rono Niet meer actief

Doe mij dat ook!!!

Ik zat net fotos van mij terug te kijken toen ik weeen had. Nou das geen vrolijk gezicht! ( hoe heef colin die fotos durven maken haha )

16. Rono

Rono Niet meer actief

Tuurlijk mag je vragen :)

Ja daarom had ik dat gesprek. Bij Noëlle heb ik 24 uur weeen gehad en toen was ze nog niet ingedaald en bleef hangen op 5 cm ontsluiting met weeenopwekkers op zn hoogst.

Dus toen kreeg ik een keizersnede.

Bij de bevalling bleek dat mevrouw een groot hoofd heeft namelijk 37 cm omtrek terwijl normaal maar 32.5 is.

Afgelopen maandag bij de gyn een inwendig bekkenonderzoek gehad. Er lag gelukkig niks voor maar ik heb wel een wat kleiner bekken dan de meeste vrouwen.

Dus als dit kind ook zo'n groot hoofd heeft gaat het weer niet passen.. Maar ik hoop nu gewoon dat dit kind op mij lijkt en et een mooi klein hoofdje heeft :D :p

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha Ferry heeft er maar één gemaakt. Toen kon ik nog rustig een kopje thee drinken tijdens het wegpuffen. Daarna zou ik hem denk met camera en al het raam uit gegooid hebben
    Zie laptop met zp aan op de achtergrond haha

18. Rono

Rono Niet meer actief

Die foto is nog te doen...

Deze foto is echt verschrikkelijk..

19. Rono

Rono Niet meer actief

De verpleging wilde me telkens recht leggen. Maar ik lag zo schuin het lekkerste en kon ik de weeen nog wat opvangen.. Scheen er nogal belachelijk uit te hebben gezien hoe ik lag... benen aan de linkerkant.. hoofd aan de rechterkant haha

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hhahahahah ja idd heel erg.
    Sorry ik lag je niet uit hoor ;) je hebt er iig iets moois voor terug gekregen !

Deel Deze Pagina