@jac, fijn dat alles goed is! En lekker toch thuis bevallen! tja... dat zal wat zijn he ik ben er af en toe ook wel bang voor dat we het zh niet halen, want Celeno is zo snel geboren! Maar laten we daar maar niet aan denken @chantal, oh balen zeg beterschap voor jullie allebei! En een beetje jammer dat je mannetje er niet even mee uitging, aangezien jij je ook al zo beroerd voelt
tja ach ben t wel gewend van hem hij zal dr ook niet ff schoonmaken of iets.. ken die nie tegen zegt ie denk vanmiddag jamelie maar ff naar de buurvrouw gooien ken ik ff bij-slapen.
Nina oei dat is balen hoge bloeddruk. Voor de rest alles goed. Gelukkig maar. Rono fijndat het gesprek met anesthesist goed gegaan is, en dat je het eerst mag proberen op de "normale" manier. Duim voor je dat het gaat lukken. angiebaby. rustig aan meis. sherry waarom zie je er zo tegenop?? AnnaB logisch dat je harde buiken krijgt. dat heet stress. (zegt een betweter hihi) rustig aan meid. En probeer je lekker op je kindjes te contreren. weet het makkelijker gezegd ddan gedaan. hihi en ik ben je ex niet, maar ik vind het een hele mooie naam. frummel. moet lachen om je verhaal. Maar zo herkenbaar. (alhoewel niet bij deze zwangerschap) die hormonen maken gewoon af en toe een heks van je. Wel weer goedgemaakt met je mannetje?? SCHILDJE HAPPY BIRTHDAY! mamachantal ooh ooh dus het heeft toch doorgezet. Beterschap daar. kaatje. ja precies. vraag me nu dus ook af of hij iets gezien heeft, of dat hij dat enkel zei omdat ik zei dat ik en de vk er niet vanuit gaan dat het eerder komt. (ivm of ik me eventueel wil laten inleiden vanwege de vorige inleidingen. voor de grote van het kindje.) Beterschap voor levi Zo ga hier ff aan het werk. Vanavond ligt mijn broer met zijn vriendin opzij, gaan we lekker gourmetten en fondouen.
Pfff mijn hele lichaam is nog brak van gister. Heb echt pijn aan de spieren in mijn billen. De boodschapjes zijn binnen. Ik ga zo echt proberen te slapen en dan vanmiddag naar de verjaardag van mijn neefje.
Schildje Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Fijne dag vandaag. Jac Fijn dat de echo goed was! En dat je thuis mag gaan bevallen. Zag een paar schitterende foto's voorbij komen van bevallende dames, haha, heerlijk om te zien! Gelukkig heb ik daar niet 1 van Gisteravond HEERLIJK gegeten bij een collega. Een van mijn OR collega's nam afscheid dus daar hebben we wat voor georganiseerd. We hebben een 5 gangen menu gehad en heb een heleboel dingen gegeten die ik nooit dacht ooit te zullen eten. En best lekker, dus ben eigenlijk een beetje trots op mezelf. Hihi. (ik ben nogal een pietlut als het om eten gaat, schaam, schaam) Salade als voorgerecht, daarna aspergesoep. Nog nooit asperges gehad, laat staan aspergesoep. Maar viel niet tegen! Daarna kalfsvlees, was ook erg lekker. Toen Gamba's, die had ik echt nooit gedacht ooit te zullen eten, maar dat was echt lekker! En toen een toetje met ijs en rabarber. Mijn moeder at vroeger wel eens rabarber maar dat vond ik toen zo vies dat ik dat nooit meer heb geprobeerd. Nu dus wel en ook dat viel erg mee in combi met het ijs en zo. Vanmorgen lekker tot 8 uur geslapen! Jara is uit logeren en Marcel ligt nog op bed na zijn nachtdienst dus ik heb het rijk alleen. Heerlijk zeg! Even op mijn gemakje boodschapjes gedaan, en verder lekker niks doen. Vanavond weer uit eten en dan morgen Jara weer ophalen.
Bellie, ja echt schattig die kleine luiertjes. Die laatste dingen ga ik pas kopen als we in het nieuwe huis zitten. Jac, pff wat een opluchting dat het kleintje goed op schema ligt en dat je lekker thuis mag bevallen. hihi kan natuurlijk altijd dat de kleine eerder komt, dat zal hij vast bedoelen. Heerlijk gezellig avondje dus op de planning. mamaChantal, jeetje je meisje heeft er echt flink last van, en jij dus ook. Daarnaast zelf ook nog buikgriep, verschrikkelijk. Ik stuur heel veel beterschapjes jouw kant op. Patriesja, nou dat is helemaal snel zeg. Jij gaat dus bij je 1e wee meteen bellen neem ik aan? In ieder geval uitslapen, dat is iets. Hopelijk krijg je niet van die verschrikkelijke nachten. haha ik zie jullie bed al golven van het schoppen. Kaatje, ach arme levi. Het lijkt een beetje in de lucht te hangen. Marleen, klinkt als een gezellig avondje zeg. Mmm jammie allemaal lekkere dingen gegeten. Knap dat je het allemaal geprobeerd hebt. Geniet lekker even van de rust!
Middag allemaal! Luiers zijn weer binnen, en de rest van de boodschapjes ook! Ben alleen behoorlijk uit me plaat gegaan. Hier in het dorp hadden ze Dinand zijn maat niet meer dus toen dacht ik, dan rij ik wel even naar een dorp verderop. Nouja het komt erop neer dat er eerst al een gozertje voor aan het piepen was. Die heb ik even de waarheid verteld! Opzouten jij! Toen gevraagd of ze maatje nummer 5 nog achter hadden liggen want die stonden niet in het vak. Ja mevrouw, die hebben we, als u een moment geduld heeft! Natuurlijk heb ik dat! 10 minuten later komt muts nummer 1 naar me toe (ze stonden ook maar met 2 man in de winkel), Maat nummer 5 zei u he! die van de aanbieding? Ja graag! Hoor ik muts nummer 2 zeggen: Die hebben we niet meer, die gaan uit het assortiment! die gaan uit het assortiment! WTF, Ik sta hier dus 10 minuten te wachten voor jan met de korte achternaam? Had je 10 minuten geleden niet kunnen zeggen toen ik vroeg of jullie nog maat 5 achter hadden liggen dat die er niet meer zijn?!? (jaja hormoontjes spelen dan op he whaha). Ja sorry mevrouw. Ja daar heb ik nu lekker wat aan, een zwangere vrouw 10 minuten laten wachten en vervolgens de mededeling: die hebben we niet meer, die gaan uit het assortiment! Lekkere reclame is dat: Kruitvat luiers als beste getest bij kassa! Nu in de aanbieding 2+1 gratis voor 15 euro, MAAR HELAASSSS, ze gaan uit het assortiment! Ja maar mevrouw, u kunt toch ook de jumbo verpakking pakken! Ja mehoela met je jumboverpakking, ik wil diegene die in de reclame zijn, en geen enkel ander pak. Die jumbopakken mag je ergens stoppen waar het daglicht niet kan komen! Tot ziens! Oooeh, die mutsen haalde echt het bloed onder me nagels vandaan! Mja, toen liep ik naar buiten en dacht ik: zo dat voelde lekker om me zo te laten gaan whahaha.
Chantal: allebei beterschap! Jac: wat fijn dat alles goed was en dat je thuis mag bevallen! Hoe doe je dat eigenlijk? Ga je rond 37 weken van boord? Mnm: even goed je rust pakken meis. Verhuizen is al zwaar, zeker met kinderen en als je zwanger bent helemaal! Patriesja: jij moet ook bij de eerste weeën al bellen? haha hier nog 1. Verlos en gyn vrezen voor een stortbevalling. Als mijn vliezen breken dan moet danny helemaal als een gek gaan bellen zei de verlos. Met als resultaat dat danny nu bang is hihi. Marleen: klinkt erg gezellig! Het eten klinkt echt vreselijk lekker haha. Ik eet/proef echt altijd alles. Zelfs ooit hagedis op, nieet voor herhaling vatbaar, smaakt naar uitgedroogde kip. Tijdens de zwangerschap van Declan was ik verslaafd aan de rabarbertaart van vila augustus(dordrecht). Dat is echt zo'n leuk restaurant joh! Hebben een super grote moestuin en kassen dus heel veel komt van eigen grond. Speeltuin erbij voor de kids, echt een aanrader. Jac: veel plezier vanavond! Hier: hier was alles gister rond 19.00 alweer goed hoor haha. We kunnen echt vechten als kat en hond soms maar we kunnen ook echt niet zonder elkaar. Gister nog de laatste muur van de babykamer behangen en de wieg in elkaar gezet. De wieg is echt helemaal geweldig. Nog veel mooier als ik dacht. Ook is de zijkant heel makkelijk om te klappen voor het voeden 's nachts(dan is het een aanschuifbedje). Het is nu half 2 en we zijn al flink actief geweest. Boodschappen gedaan, dex is in bad geweest, babykamer is nu helemaal geschuurd, oude laminaat is eruit, vriendlief is het nu naar de stort brengen en de buurman was zo lief om te helpen en met de bus te rijden. Zo verven en het laminaat erin en dan enkel nog de aankleding
Patriesja. Als je bevalling snel gaat, dan is heel vaak alles goed, (anders duurt het juist langer) Dus al zou je niet op tijd in het ziekenhuis zijn, omdat het zo snel gaat. Bedenk dan dat als ook maar iets niet goed is het langer geduurt had.(waardoor de vk er op tijd is of het ziekenhuis wel gehaald word) Dus dat je zeer waarschijnlijk de kleine heel gezond en wel in de armen. Zo dat beschrijf ik moeilijk. Hoop dat je het snapt. In ieder geval trek ik mij daar wel een beetje aan op. marleen. klinkt erg goed wat je gegeten heb. krijg er gewoon honger van. hihi. MNM ik denk ook dat hij het gewoon heeft gezegd zo van jij bent wel erg zeker van je zaak. maar toch knaagt het. Hihi. Wat weet hij wat ik niet weet. Heeft hij wat gezien?? Ach ja we zullen het zien. Voorlopig ga ik er nog maar gewoon van uit dat ik over tijd ga lopen. Dan kan het alleen maar meevallen. Veel plezier op het verjaardagsfeestje van je neefje. Belliebel. oeps last van de hormoontjes haha? Frummel. Nee de bedoeling is dat ik pas met 40 weken aan de wal ga. Of misschien met 39 als ik het gevoel krijg dat ik eerder ga bevallen. Ik denk dat ik thuis ook niet op mijn gemak zit met vier kinderen op mijn heen. Dan ben ik liever samen met mijn mannetje. we zorgen gewoon dat we elke avond aan een kaai vastliggen waar de auto van boord af kan. En mocht er dan wat komen, dan gaan we naar een ziekenhuis. VK doet me wel toucheren de laatste week/weken. Om te kijken of ik ontsluiting/verweking heb. Heb ik dat dan ga ik waarschijnlijk eerder aan de wal. Hier kunnen wij ook vechten als hond en kat hoor. Zijn ook echt tegenpolen van elkaar. Ik lees dat je wel al lekker opschiet met het kamertje zo. Lekker hoor!. Moet hier nog steeds beginnen. maar merk wel dat ik het nu ook in orde wil gaan krijgen. AnnaB zwaai terug. alles goed??
@jac, veel plezier vanavond! @marleen, klinkt lekker en oooh gamba's!! jammie! En vanavond alweer uiteten! lekker hoor! @mnm, denk bij 1 wee of gebroken vliezen gelijk racen richting het AMC hahah gelukkig is dat maar 5 min ofzo Heb je nog even kunnen slapen? Veel plezier op de verjaardag! @bellie haha leuke actie ach heerlijk toch je af en toe laten gaan! @frummel, ja daar zijn wij idd ook bang voor haha vriendlief begint hem nu ook wel een beetje te knijpen, want hij kan natuurlijk ook nog eens te vroeg komen en dan ook misschien nog super snel! Fijn dat het alweer goed was! Hier ook nooit lang ruzie hihi En het schiet al lekker op zo te lezen! @jac, ja dat is wel waar, het enige is alleen dat de kleine dan niet te vroeg moet komen, want Celeno was en veel te vroeg en heel snel @anna/henrieke, *zwaai terug* Zo boodschappen zijn weer binnen, ook even lekker kibbeling gegeten Vriendlief heeft voor vanavond de kip vast in de marinade staan, volgens mij wordt her super lekker
Ha meiden, Sorry dat ik hier zo weinig ben.. maar merk dat ik weinig tijd ervoor heb laatste tijd en thuis vaak moe ben en dan geen zin heb om de laptop erbij te pakken.. Vandaag heb ik heerlijk geshopt voor de kleine Bij babydump gaaf boxkleed gekocht, was in de aanbieding en een badstandaard.Bij prenatal heb ik babyfoon gekocht en die heb ik meteen getest bij mn zusje en vriendin.. En daar had ie bereik Helemaal super dus... Blije doos ook meteen gehaald.Ik vond er best leuke dingen in zitten Heb ik 2 vraagjes voor jullie (of iig de meiden die al kindjes hebben..) Hoeveel pakken luiers kopen jullie in maat 1? En ik las dat Kruidvat luiers beste uit de test van Kassa komen.. Nou ben ik best Kruidvatspullenfan (haha Belliebel, niet het personeel dat is allemaal rottigheid, maar alleen de spullen ) dus goedkope goede luiers lijkt me ideaal! Iemand hier ervaring mee?
mamatien: ik vond pampers een ramp.. Vind ze enorm stinken als ze erin plassen en dex lekte enorm vaak door ermee. Daarnaast vind ik ze ook stervensduur. Ik ben met 1 maand overgestapt op kruidvat luiers en vind ze echt ideaal. Hij is nooit meer doorgelekt en hij heeft zelfs maar 1x gehad dat de luier een spuitluier niet aankon. Nu was die spuitluier ook wel heel ernstig hoor hahaha. Ik ga dit x dus direct voor kruidvatluiers. Ik haal 3 pakken newborn en als het op is kan vriendlief nieuwe halen Ze bezorgen de luiers nu gratis thuis omdat ze als beste uit te test zijn gekomen Patriesja: oe lekker kibbeling! Ja wat dat betreft zitten we in het zelfde schuitje qua bevalling. Dat is ook de grootste reden dat ik thuis wilde bevallen. Geen zin om binnen een uur te bevallen en in dat uur ook nog naar het ziekenhuis te moeten stressen.. Anna: *zwaai!* Zo de babykamer gaat nu echt in rap tempo! Straks de laatste verf er alweer op doen! Ben zo benieuwd haha. Morgen nog de vloer en dan is het klaaar *doet vreugdesdansje*. Dan kan ik het eindelijk verder gaan aankleden. Wat zal dat een rust geven zeg. Kan ook eindelijk die #$@$%#zooi uit onze slaapkamer. De trapkast is ook helemaal leeggeruimd. Kan eindelijk iets doen met me hormonen hihi. Werd helemaal kribbig van dat gevoel van nesteldrang maar niets kunnen..
@ Frummel: oh dat klinkt goed van die kruidvat luiers! Denk dat ik die ook maar ga aanschaffen.. hihi
Vrijgezellenfeest was gezellig, nu wel knallende koppijn ( had ik al toen ik er heen ging maar een paar uur lang turen naar een canvasdoek maakt dat er niet beter op ) Levi heeft de hele middag als een ziek vogeltje op de bank gehangen en veel geslapen. Bijna niet gedronken ook. Toen ik thuis kwam een zetpil er in gestopt en een waterijsje gegeven ( zakt de temp iig iets en krijgt hij wat vocht binnen ) en nu begint hij weer een beetje praatjes te krijgen.Heb ook het idee dat zijn ontlasting dwars zit Belliebel. haha je hebt de dag van de kruidvat cassieres weer goed gemaakt dus. luiersIk heb hier nu een laatje vol liggen met maat 1, en 1 groot pak nummer 1 op voorraad. Daarnaast 2 pakken nummer 2 ( Levi was 8 pond en zo uit nummer 1 gegroeid, anders kan ik altijd nog laten bij halen ) Heb kruidvat gekocht. Levi lekte altijd door in Pampers. Kruidvat en Aldi doen het hier altijd erg goed Frummel, ben benieuwd naar het eindresultaat
@ kikker Leuke luiertas @mamachantal Helaas woon je te ver weg anders had ik wel foto's kunnen maken voor je zodat het met slangetjes e.d. niet zo "afschrikt". Er zijn tegenwoordig fotograven die dat heel mooi op de foto kunnen zetten. Je mag ongeveer 2 weken diaree hebben volgens de dokter. voor kinderen is het belangrijk om het niet te stoppen met medicatie omdat dan het virus niet uit het lichaam gaat. De jongste heeft het hier ook gehad bijna 2 volle weken! @henrieke Balen van de misselijkheid en de hoofdpijn Ja helaas is er een eigen bijdrage voor de kraamzorg. (nu moet ik zeggen dat ik mezelf bewust extra heb laten verzekeren zodat mijn eigen bijdrage ook wordt vergoed door de zorgverzekeraar) @schildje Gefeliciteerd met je verjaardag! @marlous Ik herken het hoor met het wassen en kasten inruimen etc. Hier ligt alles gewoon in de kast onder het motto van ach het komt later wel met het uitzoeken etc. De grote dingen staan hier ook en de mandjes ook etc... verder vind ik het wel goed. Zie over een paar weken wel verder @miss X Groeiecho heb ik ook gehad. Baby zit hier precies op de lijn Maar ik denk dat je beter een baby kan hebben die 2 cm kleiner en wat lichter is dan een grote baby. Ik heb nog niks besproken bij de vk over de bevalling etc. Heb wel een aantal boekjes e.d. meegekregen over pijnbestijding etc. en iets over een bevalplan. Dit moet nog even rustig uitgezocht worden (een keer) en dan komt dat vanzelf wel aan bod Ik wil graag thuis bevallen. Eigen omgeving en me eigen plek. De eerste bevalling was ookt huis maar niks was voorbereid. En de 2e wou ik zo graag thuis maar door medice indicatie toch in het ziekenhuis. En nu wil ik erg graag thuis bevallen @kaatje wat fijn dat het bij het UWV goed ging Zou ferry dat staan zo'n onderbroekje? @Marloes ik zit bij VGZ maar heb geen rekening gekregen voor de 20 weken echo. Misschien dat, dat nog komt maar volgens mij moet het gewoon in het basispakket zitten! Wat fijn dat het gewoon word vergoed. Wat raar dat je dan een rekening hebt gekregen. @jac Mooi buikje heb je hoor! Weet je al waarom je zenuwachtig was? @jongens/meisjes buik Ik ben nu net zo bescheiden als bij de eerste. Van de jongste was ik 3x zo dik! @juud Hoe gaat het met de zwangerschapsdiabetes? Doe maar rustig aan hoor. Reactie komt vanzelf wel Ja rare ex schoonmoeder is het inderdaad. Me ex heeft veel van dr weg helaas. En juist de genen van zijn moeder zijn sterker als de genen van zijn vader want die is een schat @frummel Handig zo'n verkoper. Al zou je de hele drankwinkel leeg drinken... niet haar probleem toch @lindaatje Leuke foto @mamatien Balen dat je zo emo bent. Hoe voel je, je vandaag? Ik heb 3 pakken in maatje 1 en te veel in maat 2. Ik heb luiers van kruidvat nu voor de jongste en ik vind ze goed hoor mooi dun sluiten goed etc. Heerlijk @belliebel Ik eet geen rood vlees. Op een of andere manier vind ik dat niet lekker... mjah ik ben echt kieskeurig met eten. Wat ik nu wel mis is een glaasje wijn! @zwaar worden zwangerschap Hier valt het nog steeds erg mee. Merk wel dat sommige dingen lastiger zijn en dat ik sommige dingen niet snel meer doe. (tillen van de jongste) maar als ik nog 15 weken zou moeten dan zou ik het ook geloven. @danitjuh mag ik vragen hoe dat straks gaat als je bent bevallen en je moet dialyseren? @me ex en mij tjah wat zal ik erover zeggen... ik ben zo wantrouwig als de pest. Over koetjes en kalfjes kan er gepraat worden maar niet over dingen die van belang zijn zeg maar. gisteren hele poos via ping gepraat over koetjes en kalfjes etc. zijn werk etc... en om 11 uur stond hij bij me voor de deur. om even te praten! Ik was nog wakker en op een of andere manier had ik het zien aankomen is dat heel gek? jongste was ook wakker aangezien dat die een ramp is met slapen net als papa. en die mocht beneden wat drinken kon ze papa na 4 maand ook eindelijk even zien! ik had verwacht dat ze over enthousiast zou zijn en gelijk wou gaan claimen. ze liep rustig naar hem toe en ging naast hem op de bank zitten. hij sloeg een arm om haar heen en na 5 minuten wou ze weer bij mij zitten en ging ze mij claimen. Dus ik zei nog geef papa maar een kusje... zou ze niet en papa begon te stoeien... eerst een kusje... jongste zei 2x nee laat me los. papa was aan het stoeien (hij bedoelde het goed). maar ze kwam naar me toe en zei papa mij pijn daan. Dus ik zei moet je dat tegen papa zeggen. PAPA NIET LEUK!!! papa mocht er wel een kusje op geven maar ze wou niks meer met hem te maken hebben. Het brak echt mijn hart en niet alleen die van mij! Daarna was me ex onwijs stil... heeft wat gedronken en is weggegaan... kreeg ik later een ping berichtje... je hebt gezegd dat ik een slechte vader ben en nu is me dochter bang voor me... je zal wel gelijk hebben! heb me die reactie heel erg aangetrokken en kan dr echt om huilen.... weet niet zo goed wat ik ermee moet. Hij heeft mij na 4 maand gezien met een dikke buik. Hij heeft de babykamer gezien maar er niks over gezegd. Moeilijk hoor. Hij zit er emotioneel helemaal doorheen. Hij zegt dat hij al zijn gevoel maar heeft uitgezet om te kunnen overleven. Ik heb hem verteld dat hij dat al 2,5 jaar doet! en dat hij moet leren om te praten over zijn gevoel en gedachten. Dit kan hij gewoon niet want hij klapt dicht. Op afstand via sms/mail of ping kan hij veel zeggen maar face to face klapt hij dicht. Het doet mij pijn om hem zo te zien en dat doet mij al 2,5 jaar pijn. Mijn gevoel zegt hem helpen mijn verstand zegt vecht voor jezelf en wat je hebt. Tis zo onwijs moeilijk. En nu lijkt het wel alsof ik hem mis. Hij is vandaag vrij en hij was afgelopen nacht om 3 uur pas weggegaan. Ik heb niet meer kunnen slapen. Ik weet het gewoon even niet meer... *zucht* (het gevolg is dus wel dat ik gisteren hele dag al harde buiken had, 's avonds ook, 's nachts ook en maagzuur en vandaag hoef ik maar te lopen en ze zijn er weer. Alleen wanneer ik stil zit of lig geen last van maar bij elke beweging krijg ik een harde buik. Ze doen niet zeer maar voel het wel) @nina wat fijn dat op de ctg en eiwit controle alles goed was @geboortekaatje ik heb via kaartmix wat laten maken. Deze ziet er wel goed uit maar nog niet helemaal naar wens. Nu heb ik bij de drukker om de hoek ook maar even gevraagd. Daar kan ik dinsdag proef exemplaar ophalen. ben erg benieuwd Ik wil gewoon een perfect kaartje zoals dat ik hem wil. Me moeder zat al te zeuren ja maar is duur bla bla bla... 50 kaartjes voor 100 euro ongeveer met drukkosten. @haar verven hier gedaan... geen succes me haar pakte de verf niet. @rono hopen dat de bevalling niet sneller gaat dan die 8 uur... hier was totale bevalling van de jongste 4 uurtjes vanaf de 1e wee totdat ze er was. @foto's van tijdens bevalling met opvangen weeen... heb ik niet en hoef ik denk ik ook niet te hebben Maar de foto's die jullie geplaatst hebben... erg leuk hoor @voorgevoel bevalling Nou ik moet eerlijk zeggen ik ben een ontzettende pechvogel. In die zin dat wat ik wil vaak toch niet gebeurd zoals ik het wil. Dus tot nu toe gaat de zwangerschap goed Waarom heb ik dan echt een gevoel dat of de baby niet indaalt dat het een KS word of dat de baby in stuit gaat liggen... Heel vreemd maar me gevoel zegt dat echt! @net onderbroekjes Ik zweer erbij heerlijk! @sherry ik hoop door de actie van de jongste dat hij daardoor wel gebroken is! @frummel aaaawh zielig voor vriendlief Alles weer helemaal goed gesproken? Lees het al. Fijn dat ook de babykamer zo opschiet @bellie Kruidvat luiers nummer 5 uit het assortiment? hier nog vollop! *ego* zucht... puf... heb zin om tegen iemand aan te liggen en film kijken en verder gewoon stil zijn.... word beetje gek van mezelf op dit moment.