Juli mama's deel 4!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Goedemorgen meiden!

Frummel, jeetje wat vervelend! Dan maar snel naar de ha idd!

Anna, balen :( Je nachten worden er niet beter op!

Lijstjes, ik ben met kleine dingen handiger dan vriendlief, dus doe dat vaak zelf. Voor grote dingen maken we gebruik van zijn vader. Die is niet de snelste en pakt vaak de klussen die bij mij niet de grootste prioriteit hebben. Nou word hij over 1.5 week geopereerd aan een slijmbeursontsteking en mag ie daarna minimaal zes weken niets doen. Als die uk op tijd komt mag ie die zelfs niet tillen! Maar hij komt voor die tijd nog langs voor wat klusjes zoals ophangen van schilderijtjes (die ik nog moet kopen) en wat klein schilderwerk.

Voor de rest weer vergeten, sorry!

Vannacht redelijk geslapen. Lig vaak wakker en mijn dromen zijn zo echt, maar zo bizar dat ik totaal gedesorienteerd wakker word. Vandaag laat werken want vriendlief heeft de auto nodig en mag me dan ook brengen en halen :) Vind t wel lekker. Lig nog in bed met een zeiknatte kat (regent blijkbaar) en een dikke plak ontbijtkoek.

Overigens hoor/lees ik hier en daar dat je de doos met kraamspullen niet uit mag pakken. Is dat waar? Heb ik namelijk wel gedaan en alle inhoud ligt nu bij elkaar in een lade.

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Kaatje, ik weet dat we het ook wel kunnen! Heb zo nu en dan gewoon last van wij-worden-voor-de-eerste-keer-ouders stress :D Vreemd genoeg totaal geen zenuwen voor de bevalling. Heb de instelling we zien wel hoe het gaat en wat er gebeurt. Vriendlief heeft dat gelukkig ook.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is wel herkenbaar hoor. had het bij Levi ook.
    Maar op de één of andere manier voelde het gelijk goed en vertrouwd en gaat het eigenlijk binnen een paar dagen zo vanzelf en voel je je kindje al zo goed aan.
    Is vooral een kwestie ook van huiltjes leren kennen ( honger, pijn, aandacht,moe etc)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zit te wachten tot Ferry thuis komt....
    Wil even een potje urine weg brengen naar de ha. Weer zo'n raar gevoel onder in mijn buik ( kan natuurlijk ook de baby,indalen zijn ) maar wil liever even blaasontsteking uitsluiten.maar kan het maar tot 10 uur bij de HA brengen

5. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Morge,

Hier aan het bijkomen van mijn verjaardag(visite) Net nog wat boodschappen gedaan en straks moet ik toch echt even strijken.
    Helemaal geen zin in maar goed dan is het maar weg.
    Heerlijke verjaardag gehad zaterdag en zondag. Lekkere spullen voor in bad gekregen en geld.

hebben wij afgelopen zaterdag het kaartje binnen gekregen valt hij toch anders uit dan op internet. 1 kleur is veel donkerder dan wij eigenlijk willen dus wij gaan toch nog even verder kijken op die site.

Afgelopen nacht wel heerlijk geslapen. Was wel even nodig maar ondanks dat ben ik nog steeds moe. Maar goed dat zal er wel bij horen. Morgen het intake gesprek van de kraamhulp en woensdag de herkansing met de 3d. Ik heb er zin in. :D

6. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    goedemorgen dames,

kindjes gisteren weggebracht. en ging weer goed gelukkig.

mamachantal. Nee wij hebben geen echte buren. Maar schippers onderling noemen elkaar buren. Ja waarom geen idee eigenlijk. Op dat moment ligt hij naast je, dus noem je hem buurman. Dus mijn broer was mijn buurman die nacht. en dat andere schip waar we tegenaangezakt zijn die nacht dus ook.

Marloes80. ik snap je vraag niet helemaal. dus hoop dat ik het goede antwoord geef. Wij kunnen vanuit de stuurhut(waar we zitten om te sturen), de schroef rechtsom (vooruit) of linksom (achteruit) laten draaien. Op die manier krijgen we gang, of remmen we juist af.

Kaatje ooh nou gelukkig dat vorige week je bloeddruk wel goed was, maar vind toch dat je vaak hoofdpijn hebt. Zal toch wel een reden voor zijn lijkt me. Hopenlijk kan je iets vinden wat je er vanaf helpt. Wat een lieve foto van Levi.

Danitjuh. nog gefeliciteerd met je 30 weken!

pink. welkom terug. wel eenbeetje uitgerust??

kellyA. hihi eens een schipper altijd een schipper. Is wat hier naar mijn mening opgaat. Een heel mooi leven met helaas ook wat nadelen. Maar ja welk leven heeft dat niet.
    Hoe is het met jou??

frummel. hoezo nesteldrang??? haha. rust maar lekker uit meid, dat heb je verdiend. Je hebt weer hard gewerkt. go Declan go Declan go declan.
    al bij de ha geweest?

MNM produktief dagje gisteren dus. Succes bij de afspraak vanochtend.
    Nee kindjes zijn niet wakker geworden. speelde zich in eerste instantie voornamelijk buiten af. (kijken naar schade enzo) en aan het motergeluid zijn ze gewend, dus daar worden ze ook niet wakker van.
    Wat lief van neia zeg dat ze het zelfde speentje heeft uitgezocht voor de kleine straks. Hier moet ik dat nog steeds regelen. (eigenlijk moet ik alles nog regelen oeps.)

Marleen oooh wat lief van jara.

Patriesja. nog ff poetsen en dan klaar. lekker hoor!. ooh dat is balen dat celeno al moeite met afscheid nemen had thuis. anders straks ff bellen? om te vragen hoe het gaat. Zit je zelf ook wat rustiger. Lekker rustig dagje pakken vandaag voor je bekken dus.

Rono balen zeg zo'n smoeder.

nina beterschap voor de kleine meid.

Belliebel ook daarzo beterschap

kikker ook last van de nesteldrang? hihi ga manlief hier ook maar eens een lijstje geven. Succes daar. en ik geef je man wel een virtuele trap onder zijn kont hihi. Doe jij dat ff hierzo bij mijn manneke.

Henrieke C zou niet weten waarom je het niet uit mag pakken. Maar zou het idd wel bij elkaar houden.

7. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Nou balen met afscheid moest hij daar ook heel erg huilen, ga zo maar even opbellen om te kijken hoe het gaat :(
    Jeetje ik vind het zo zielig...

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Patriesja, breekt je hart he.Levi heeft ook 6x gehuild met wegbrengen, zo sneu. 1x ben ik zelf ook huilend terug op de fiets gestapt

Jac, jeee tot nu toe vandaag geen hoofdpijn

9. Sherry

Sherry Niet meer actief

Je kan ze helaas niet hele dagen bij je houden :) Lijkt me wel vervelend als je je kind huilend ergens achter moet laten...

Hier zijn ze aan het dak begonnen. Ik heb echt het idee dat ze 1 pan er af halen en de rest van het zooitje zo mee komt :$

Hoop niet dat het beschot zelf zo rot is....

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dit bedoelde ik precies Jac... En klinkt ook wel heel logisch haha

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

god ik ben echt dement. Dacht dat het vandaag de 15e was. Ik had dus WEL controle bij de verlos vandaag. Zo maar bellen voor een herkansingsafspraak:D Heb een kuurtje voor de schimmelinfectie. Hopen dat het snel werkt want men dit is echt niet grappig. Het voelt van onderen alsof ik al ben bevallen..

Patriesja: wat zielig zeg met Celeno.. Lijkt me inderdaad erg moeilijk!

henrieke: Die stress is heel normaal hoor. Ik heb dat gevoel nu soms ook weer of ik het wel ga redden met 2 van die humpies. Komt vast allemaal goed.

Sherry: succes met het dak vandaag!

Jac: goedemorgen!

Schildje: fijn dat je verjaardag leuk was! Veel plezier morgen!

Anna: balen zeg, weer zo'n nacht:(

Declan heeft iets nieuws, slaan! Echt bewust slaan als ik hem ergens vandaan haal wat niet mag. Hoe hij erbij is gekomen geen idee.. Wij slaan elkaar of hem in elk geval niet:D En een boze kop dat hij erbij trekt joh! We hebben nog een reserve kinderstoel en heb besloten dat hij bij elke tik die hij geeft 1 minuut in die stoel in de hoek moet. Hij vind het vreselijk maar ik merk nu al dat het minder word. Dan maar hardleers.. want als ik nee tegen hem zeg als hij slaat mept hij gewoon nog een x!

12. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Bellie ik moet elke 2 weken naar de gyn toe dit ook ivm met elke 2 weken een groeiecho ;)

MNM succes in het ziekenhuis. Lekker he beter slapen :D

Anna half 5 :$ das wel erg vroeg

Hier niet veel te melden. Lekker geslapen afgelopen nacht. Het regent hier :x Oke vandaag mag het regenen en dan morgen weer een zonnetje hoor!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Frummel, herkenbaar die slaan fase. Blijven volhouden met corrigeren, het gaat weer over ( en maakt dan plaats voor wat anders ;) )

14. Sherry

Sherry Niet meer actief

Nou laat dat maar achterwege.. De muurplaat is zo rot dat ze het halve dak weg moeten zagen :(

Zit gewoon helemaal te shaken op de bank en tegen het huilen aan. Het kan gvd ook nooit eens meezitten.

De dag is nog niet eens fatsoenlijk begonnen en ik ben nou al kapot.

Hoop dat je kuurtje snel aanslaat!!!!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sherry, balen :(

Nu ben ik vanochtend in huis aan de gang geweest en krijg ik weer koppijn. Denk dat het toch te maken heeft met te veel doen ofzo. Maar ja een meterkast opruimen, stofzuigen en met Levi spelen is toch niet zo veel zou je denken

16. Frummel

Frummel Niet meer actief

He Sherry wat *** zeg! En nu dan?

Kaatje: alweer hoofdpijn joh.. Balen zeg. Hou je niet teveel vocht vast?

Kind'lief' heeft net 10x 2 minuten vor straf in de hoek gezeten. Hij heeft het slaan echt, echt, echt ontdekt. Zodra ik hem na 2 minuten weer oppakte kreeg ik direct weer een mep. Dus ging hij direct weer terug. Na in totaal 20 minuten in de hoek door te hebben gebracht is het kwartje gevallen. Ik pakte hem op en kreeg een dikke kus:D De aanhouder wint:p

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Frummel, idd blijven volhouden, en duidelijk uitleggen waarom hij in de hoek zit.
    Nee sinds vorige week begin ik vocht vast te houden in mijn voeten maar verder niet. Zolang ik lig, zit en me rustig hou is er niets aan de hand,maar zodra ik in actie kom begint het.

18. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Bij de verpleegkundige in het zh was alles goed.
    Even wat dingen herhaald.
    Gelukkig hebben ze nu aangepast dat als je met duidelijke weeen binnen komt dat je niet eerst naar de onderzoekskamer hoeft, maar gelijk naar de kraamsuite. Dat vond ik de vorige keer zo vervelend, ook omdat het zo snel ging. Dat heeft ze allemaal in mijn dossier gezet.
    Ik moet volgende keer bij de gyn even overleggen hoelang hij verwacht dat ik moet blijven, daar ben ik wel benieuwd naar.

Voor degene die fv gaan geven. Wat voor merk hebben/nemen jullie?
    Ik moet nog even op onderzoek gaan.
    Bij neia gaf ik bv en daarna van het ah merk met iets speciaals erin voor het poepen, dat was toen een hel.
    Nu even kijken wat voor normale voedingen ze hebben om mee te beginnen. De vp had het over nutrilon, maar ook dat het eigen merk van kruidvat heel goed was.
    Iemand ervaring mee?

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MNM. mocht de bv hier weer niet lukken,ga ik weer voor het kruidvat merk. Levi deed het er perfect op en scheelt ook nog een hoop in de portemonee.
    Fijn dat het één en ander nu in je dossier staat

20. Frummel

Frummel Niet meer actief

MNM: fijn dat alles goed was! Moet een geruststelling zijn dat het nu in het dossier staat. Ik gebruikte in het begin dij dex nutrilon en ben toen overgestapt op kruivat eigen merk. Scheelt echt enorm in de kosten en hij heeft er nooit problemen mee gehad. De producten van kruidvat staan sowieso erg goed bekend. De zakjes van kruidvat passen ook gewoon in zo'n bewaarding van friso of anders zelf in een bakje doen. Als de borstvoeding nu niet zou lukken dan ga ik direct op kruidvat en geen nutrilon meer of friso.

Kaatje: Dan is dat het in elk geval niet. Echt balen hoor, hoofdpijn maakt je geen gezelliger mens en je kunt er echt gillend gek van worden..

Zo maar is de verloskundige bellen om een nieuwe afspraak te maken. Vind het zo stom van mezelf.. maar ach ken beuren:D

Deel Deze Pagina