Juli mama's deel 4!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Patriesja, slim om even voor jezelf te kiezen. Zo te horen heb je het de laatste dagen ook erg zwaar.
    Hoe heeft hij het gedaan op de psz?

Kaatje, lekker na 1 onderbreking toch nog goed geslapen.
    Zou het groeipijn zijn?
    Wij hebben dat bij neia ook heel lang gedacht, later bleek ze een ontsteking in haar heup te hebben (met heel veel ellende nadien). Heeft hij daar vaker last van?
    Idd even urine laten controleren.
    Blijkbaar is dat nu in deze fase wel teveel voor jou, even rust nemen meis.

henrieke, fijn zo'n sv.
    Volgens mij mag je hem wel uitpakken hoor, idd wel handig alles bij elkaar.
    Ja bleh het weer is echt niks vandaag.

Schildje, zo te horen ben je goed verwend, heerlijk. En allemaal leuke dingen in het vooruitzicht, super.
    Zo zie je maar dat het altijd goed is om een proefkaartje te laten drukken.

Jac, ah gelukkig zijn de kindjes eraan gewend en worden ze niet wakker.
    Hihi nog een hoop geregel, maar jouw kleintje komt toch niet voor de 40 wkn. ;):p

Sherry, ze zijn dus eindelijk begonnen. Succes!

Frummel, aaaaaaaaaaaah pijnlijk, gelukkig nu een kuurtje.
    Hier ook dementie, was vanmorgen mijn ponskaartje vergeten, terwijl ik hem al had klaargelegd, is echt zo niks voor mij (de controlfreak ;)).
    ja dat slaan kan een fase zijn, goede oplossing lijkt me.

Danitjuh, ja echt een vies weertje vandaag he. Maar dit weekend wordt het weer beter gelukkig.

2. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ik heb weer wat hoor :D Beld me moeder op: gefeliciteerd met jullie 3 jarige trouwdag. Ben ik het gewoon vergeten :) Dus vandaag 3 jaar getrouwd hahahaha... manlief zal het ook wel vergeten zijn. Hij is niet zo goed in het onthouden van belangrijke datums :p

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Middag allemaal!

Ah Sherry, wat enorm klote dat het niet mee zit! Kan me voorstellen dat je best een potje zou willen janken! Je wilt gewoon dat alles af is! Dikke knuffel!

Frummel: Ik heb bij Dinand 1 keer een schimmeltje gehad, wat een hel was dat zeg! Ik voelde me zelf ook nog eens ontzettend vies daardoor en had het idee dat iedereen het kon zien/ruiken. Is geen pretje! En inderdaad, volhouden met in de stoel zetten. Dinand is momenteel van de knopjes, doodmoe worden we ervan om elke keer weer een tik op zijn vingertjes te moeten geven en te zeggen dat dat niet mag. Maar net als bij jou, de aanhouder wint en het is een fase waar ze doorheen zullen moeten! Komt goed hihi:D. Whaha, ik was dus vorigeweek de afspraak met de tandarts vergeten! Mag nu 11 augustus, vind het allemaal prima!

Patries: moeilijk he om je manneke zo achter te moeten laten! Ik hou altijd maar in mijn achterhoofd dat het ook zo weer over is. Dinand heeft het al een tijdje dat hij huilt als ik weg ga bij het KDV. Hij gaat ook maar 1 keer per week, dus het is elke keer weer wennen voor hem. Maargoed, ik ben dus een paar weken lang wat langer blijven plakken, maar ook dat werkte niet. Nu sinds 2 weken is het afscheid nemen in 2 minuten en dan ben ik weg. Raar, maar het werkt super. Meneer huilt 10 seconde, dan sta ik voor het raam te zwaaien en begint hij te lachen. Werkt dus veel beter dan wat langer blijven.

De rest ben ik vergeten, fijn he die hormonen hihi:p.

Hier net terug van de VK. Was de laatste keer bij de VK vandaag, en ik baal er best wel van. Doordat ik in 17 maanden tijd, 2 kindjes heb, heb ik ook echt wel een goede band met de VK's opgebouwd daar, en nu krijg ik vanaf volgendeweek een gyn die ik totaal niet ken. Opzich niet erg hoor, ik sta er zeker wel voor open, maar het idee dat je vlak voor de bevalling iemand nog even moet leren kennen staat me niet echt aan. Mja, degene die ik krijg schijnt een erg fijn mens te zijn (volgens de VK), dus moest het maar over me heen laten komen (was ook niet anders van plan.

Controle was goed. Bloeddruk 100/60, 500 gram aangekomen, meiske ligt met koppie naar beneden en de kans dat ze nu nog draait is niet zo heel groot meer. Mja zeg nooit nooit natuurlijk:p.

Ik had verwacht dat Dinand lekker chagrijnig zou zijn aangezien we daar om 12.15 uur moesten wezen en hij dan normaal op bed ligt. Maar meneer heeft zich heerlijk vermaakt. Hij lag er nu om 13.00 pas op bed, dus hopelijk heb ik nu even lekker wat tijd voor mezelf.

Gisteravond is hij uiteindelijk wel lief gaan slapen, maar het was echt tussen slapen en waken in bij hem. Ik denk dat het een combi is tussen de prikjes en tanden. Het is alweer even geleden dat er tanden door zijn gekomen bij hem, dus het zou wel weer tijd worden. Ach, het hoort er allemaal bij!

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi, danitjuh, gefeliciteerd:D.

Volgendeweek zijn manlief en ik 4 jaar samen. Wil proberen om lekker uit eten te gaan, moet alleen even oppas vinden voor Dinand hihi:p.

5. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kaatje, oke bedankt. Heet dat bij de kruidvat gewoon babyvoeding 1 Normaal of zoiets? Ik zal van de week eens in de winkel kijken.

Frummel, oke bedankt, jij dus ook goede ervaringen mee. Ja ik heb zo'n friso opbergbak, super.
    Hihi ja kan zeker gebeuren, we zijn tenslotte zwanger. ;)

Danitjuh, hihi nouja als je het zelf vergeten bent mag je je mannetje er ook niet op aan spreken. :p

Bellie, hihi jij dus ook al een x een afspraak vergeten.
    Ja echt jammer dat je niet bij de vk kunt blijven. Ik had daar bij neia al bij de 12 wkn moeite mee toen ik hoorde dat ik naar de gyn moest.
    Maar in ons zh hebben ze ook nog tig gyn's en vk's dat het goed kan zijn dat je toch iemand vreemds aan je bed krijgt bij de bevalling. Bij neia was dat ook zo, maar het ging zo in een waas aan me voorbij, dat ik het niet erg vond.
    Ah fijn, wel een super controle.
    Hopelijk slaapt Dinand nu even een tijdje.

6. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    altijd leuk

7. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Vandaag alweer 32 weken! :$

Sherry en kikker ook GEFELICITEERD met onze 32 weken!

8. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Mijn meisje heeft vanmorgen 2 uur :$ aan één stuk bij oma geverfd.
    Het was een heel gedoe om haar te overtuigen om te stoppen en handjes te wassen. Hihi lekker ding!
    Ze ligt nu heerlijk te slapen, dus ik ga ook even plat.

9. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ mnm: Goed dat je vannacht wat beter hebt geslapen! dat scheelt veel he! En je hebt dus een kleine picasso thuis!

@ frummel : he wat balen van je schimmeltje. Ik hoop dat het snel aanslaat! en wat een boefie die Dex. Gelukkig zijn het meestal fases en wat kaatje ook zei daarna komt er helaas vaak wel weer wat nieuws maar heb je ook weer even rust hoor!

@ bellie: jammer laatste keer bij de VK!! Hier ook in het ZH maar ik heb helaas tot nu toe elke keer iemand anders gehad!

@ danitjuh: gefeliciteerd met je trouwdag!

@ kaatje: Hoe gaat het nu met je buik? en heb je al de uitslag van de blaasontsteking?

@ Flesvoeding: hier gaven wij Jolien Nutrilon Hypoallergeen. Ik gaf de hele dag BV en haar laatste flesje ( 23.00) was kunstvoeding. Dit gaven wij na de eerste week al. Dan kon ik doorslapen en zij sliep iets langer op de FV. Die combinatie ging heel goed. Hypoallergeen ook daarna blijven geven ivm astma en allergie in de familie. Straks weer nutrilon omdat ze dat ook op het KDV gebruiken.

Deze week laatste week werken!!!!! Vandaag nog, woensdag en vrijdag!!!!! Met Jolien gaat het wat beter. Geen koorts meer maar wel erg hangerig en huilerig en haar eetlust is ook een beetje verdwenen. Ze eet nog wel maar niet zo veel....

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MNM, geen idee maar ze kunnen rond deze leeftijd groeipijn krijgen. vooral snachts. Hij gaf het nu zaterdag en vanochtend in de ochtend aan.trok later geloof ik ook wel weer weg. Zit volgens hem in zijn voetje en bovenbeen, dus gelukkig niets bij zijn heupje. Hij liep ook een soort of hij spierpijn had. Nu is hij de laatste tijd wel veel bezig op zijn loopfiets dus misschien is het ook gewoon spierpijn. we houden het even in de gaten.
    Kruidvat 1 Standaard Zuigelingenmelk

urine was trouwens goed. geen blaasontsteking. Is het toch de kleine die zo gemeen op mijn blaas drukt denk

Danitjuh, haha gefeliciteerd met je trouwdag

Belliebel, jammer dat je naar de gyn moet ( heb denk even gemist waarom ) Lullige is dat je nu heel erg aan deze gyn kan wennen,en die straks misschien niet eens dienst heeft als je moet bevallen
    Geen lieve (schoonouders) die op Dinand willen passen ?

hoe lang zijn jullie al samen met jullie partner? Even nieuwsgierig zijn haha. Ferry en ik zijn 12.5 jaar samen

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier heb ik bij Dinand de eerste 15 weken BV gegeven. Wel gecombineerd omdat meneer in het ziekenhuis lag en ik te weinig melk kolfde. Nu wil ik net als Nina gecombineerd gaan geven en de laatste voeding FV gaan geven. Ook om mezelf wat rust te geven.

Nina, hoe heb jij dat trouwens aangepakt? Gewoon echt meteen vanaf dag 1 de laatste voeding flesvoeding gegeven? Niet eerst zorgen dat de BV goed op gang is gekomen? Geen speen/tepelverwarring gehad? Whaha, ja ik weet het, heel veel vragen!

Bij Dinand gaf ik ook de FV melk van het kruitvat! Is goed bevallen en ons manneke is er groot op geworden. 12 kilo whaha:p. Toen ik BV/FV combineerde had ik die dikkere voeding tegen darmkrampjes en spugen omdat de BV al zo dun was en meneer extra moest aankomen. Maar later ben ik over gegaan op de standaard voeding van het kruitvat!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo hier heb ik net mijn allereerste hormoonbom explosie van deze zwangerschap gehad. Ferry was de ongelukkige die het over zich heen kreeg. Heb eerst een pot zitten janken en toen kreeg ik een mega lachbui.
    Ferry had de hond uit gelaten, en liet hem aan de kant los. lekker dom want hij weet dat Taco daar stront gaat lopen vreten in een gemeentetuintje.
    Ze komen thuis, Ferry naar boven en Taco gooit nog geen 3 min. later zijn hele maaginhoud leeg op mijn laminaat. Kots vol met kattenstrond.Stinken, niet normaal. Heb Taco voor zijn eigen bestwil naar buiten gegooid ( anders had ik hem denk een rotschop verkocht *bloos* )
    Ben naar boven gelopen, aan Ferry gevraagd of Taco los was geweest. Ja dus. Nou dan ligt er beneden iets op je te wachten !! Hij kreeg een behoorlijke bui over zich heen dus hij was al snel klaar met me. Hij kan heel slecht tegen kots, poep etc maar zei dat ik het toch echt niet ging doen. Heeft hij er in etappes papier overheen gegooid ( hoofd verstopt in trui ) en tussendoor rende hij naar de wc om kokkend boven de pot te gaan hangen ( toen kreeg ik dus een giga lachbui ) om 14.30 kwam hij er mooi onderuit om het verder te doen want hij moest aan het werk.
    Heb hem nog wel even verteld dat hij vanavond rode bieten eet. Daar werd hij nog een tikkie misselijker van ;) Heb net dus maar weer de kots opgeruimd en nu staat alles door te luchten.

13. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ kaatje: lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ bellie: Na een dag of 5 heb ik het denk ik al gedaan. mijn kraamhulp gaf dat als tip. Jolien heeft vanaf begin of aan al goed gedronken dus dat kon ook wel! peentje gaf ik ook al na dag 2. Kreeg halve verpleeging over mij heen! haha kind had gewoon lekkere zuigbehoefte en lactatiedeskundige had gezegd dat het geen probleem was. Moest ik mij potverdorie gaan verantwoorden daar!

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Meiden ik zwaai even naar jullie!

Leef nog en alles gaat goed maar het lukt me niet om 2 forums bij te houden op dit moment (ook dat van september mama's 2008)
    Morgen ook een hele dag op pad dus bijlezen zit er even niet in.
    Hopelijk gaat alles goed met iedereen en zodra ik weer tijd heb (lees verlof :D) ben ik weer present!

Kaatje ha ha goed gedaan dat Ferry mocht beginnen met opruimen. Onze katten konden ook van die streken uithalen......brrrrr moet er niet meer aan denken :$

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje, nee ben sowieso al een tijd klaar met de huisdieren maar dit wacht echt even de laatste druppel die de emmer deed overlopen
    Gelukkig slaapt Levi nog even dus heb ff rust *en ik wil CHOCOLADE !!*

16. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @kaatje, ja breekt idd je hart, vooral nu ik zwanger ben met die hormonen pff...
    Jeetje balen zeg steeds die hoofdpijn, weten ze bij de vk ook niet waar het door kan komen?
    oh lekker zeg, maar wel even alles eruit gegooid ;)

@sherry, is het gelukt met het dak?
    oh balen ik lees het al :(

@frummel, oeps.. hihi hier idd ook dement hoor ;)
    Oh slaan, dat is minder, dat hebben we hier ook weleens gehad, wij zetten hem idd ook apart als hij dit soort dingen doet.
    idd de aanhouder wint :D

@mnm, fijn dat alles goed is! hier na de bv nutrilon gaan geven.
    Ja het begint allemaal wel wat zwaar te worden nu, deze week alleen woensdag even naar het werk, want dan neemt een collega afscheid.

@danitjuh, haha grappig, nou ja als jullie het allebei vergeten waren is het niet zo erg he :p

@bellie, ja het was vandaag ook omdat papa ging brengen en ik gewoon thuis was, dat is natuurlijk ook raar voor hem.
    Hij moet ook nog even wennen natuurlijk, maar ja moeilijk blijft het wel idd.
    Fijn dat alles goed is en idd jammer dat je nu nog moet overstappen naar de gyn, hopelijk is ze idd heel aardig.

@nina, lekker laatste weekje!

@wupje, fijn dat alles goed gaat!

Celeno moest vanmorgen eerst erg huilen toen papa weg ging en was daarna heel boos!
    Gelukkig was het na een tijdje over en is het de rest van de dag goed gegaan en heeft hij lekker gespeeld.
    De rest van de dag maar even lekker rustig aan vandaag.

17. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Nina, hihi een kleine picasso. Nou haar opa kan echt heel goed schilderen, dus wie weet.
    Gelukkig is Jolien aan het opknappen, dat eten duurt hier ook altijd even voordat het weer zoals voor het ziek zijn gaat.
    Yoehoe nog maar 2 dgn na vandaag, lekker aftellen meid.

Kaatje, bedankt voor de link, zo is het duidelijk.
    Neia gaf ook vooral aan in haar voetje toen, nooit in haar heup.
    Maar groei of spierpijn kan natuurlijk heel erg goed.
    Gelukkig geen blaasontsteking.
    Jaaaa 12,5 jaar samen is een jubileum. ;)
    hahaha jouw hormonen bui, te grappig, en minder voor Ferry, maar eigen schuld. ;):D

Bellie, het lijkt me dat je de eerste paar dagen alleen bv moet geven om de baby (aanhappen e.d.) en je lichaam weer aan de bv te laten wennen, en zodra dat goed gaat de laatste voeding kolven en via fles proberen te geven.

Wupje, succes met de drukte!

Patriesja, groot gelijk alleen woensdag even naar het werk. Verder wel rust nemen hoor.
    Gelukkig is hij na het verdriet en boosheid lief gaan spelen. Zo te horen is het echt wennen. En vind hij het spelen wel erg leuk.

Hoelang samen: 14,5 jaar samen en in augustus 5 jaar getrouwd.

18. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Ik heb even heerlijk een uurtje gedut.
    En neia is ook net wakker.
    Heeft ons goed gedaan.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Patriesja, vk denkt vermoeidheid. BLoeddruk is iig goed

MNM, ook al zo'n end samen met je man !

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha, dus het was eigenlijk een beetje zijn eigen schuld dat jij een hormoonuitbarsting kreeg hihi:p. Hihi, nu zal hij het weten ook. Ennuh, wat is er mis met rode bieten hihi:p.

Deel Deze Pagina