Juli mama's deel 4!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rono, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Angiebaby: jeetje meid, wat ben jij extreem onzeker zeg!!! Wat lijkt me dat vervelend voor je.. Dat je over al deze dingen nadenkt... Ik moet eerlijk zeggen.. ik weet het niet, heb dr nog nooit over nagedacht.. Ik ken t gevoel wel dat alles strak staat.. Maar wat het is weet ik ook niet.. Als je zit lijkt me dat je goed rust! En teveel traplopen lijkt me niet heel goed, daar krijg je idd buikpijn van. Btje rust erna dan moet het wel weer gaan... Lijkt me allemaal niets ernstigs hoor?! (maar goed, ik ben dan ook een leek hierin haha)

@ Bellibel: Leuk de naam :):)

@ Marloes: fijne avond en slaap lekker ;) Fijn dat je vervanging hebt gevonden!

@ Frummel: joh wist helemala niet dat dat 1e 2e 3e ziekte etc heet! (maar goed, heb dan ook nog geen kinderen :))
    Zo'n roze dekentje van de Zeeman waar je t over had, is dat ook goed voor in de wieg of zijn die daar niet goed voor? Klinkt goed zo goedkoop namelijk :p

@ Bed:
    Naar mijn weten heb je volgende nodig:
    - molton
    - matrasbeschermer
    - hoeslaken
    - laken
    - deken

En dan miss van een aantal 2 of 3 zodat je het kan wassen!
    Bedzeiltje mag volgens mij niet meer ivm stikkingsgevaar?!
    En dekbed mag absoluut niet!

Hier net naar de dierenarts geweest.. Mn kat hoort 4 a 4,5 kg te wegen en weegt 6!!!!!!!! Gewoon kwart teveel (wist ik wel, maar als ik t zo van hem hoorde schrok ik toch) We moeten nu kiezen tussen of een strikt dieet, of 1derde minder voer per dag geven. We gaan dat laatste doen en als dat niet werkt stappen we over op dat dieet, maar dat vin ik zoveel werk, en is lastig te combineren voor mn andere kat..

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Bedankt voor de tips :) Lijstje is weer aangevuld!

3. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey meiden

Ik heb even snel doorgelzen, maar reageer later nog wel even.

Vandaag 2 uurtjes gewerkt en 2 uurtjes gebaren cursus.
    Was weer erg leuk de cursus :)
    En nu weer veel oefenen en dan over 2 weken weer cursus!
    Nu zo maar even eten.

Tot straks!

4. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @ ennas
    Is het gelukt dit weekend de meubels voor de babykamer in elkaar te zetten?
    Hoe was de film?

@frummel
    Hoe gaat het met Declan?

@kaatje
    Leuk behang :)
    (dit is ook de laatste zwangerschap voor me. Ik heb besloten om na deze zwangerschap me te laten sterriliseren. Vind deze 3 genoeg en wil niet meer zwanger zijn)
    Soms is dat wel lekker hoor kleine peuter naast je hebben in bed hihi

@kelly
    Mooie echo foto :D En mooi buikje :)

@paso
    dikke knuffel voor jou. Wel goed om jezelf denken :)

@bapsie
    Mooie wagen!

@jac
    balen zeg een blaasontsteking.

@claudia
    Mooie foto's :) Dikke knuffel voor jou :)

@mamatien
    Gefeliciteerd met je 8 :)

@frummel
    Het enige waarvan ik denk niet meer haalbaar is wanneer ik moet fietsen. Dan merk ik oke niet een te lang stuk dus!

@mamatien
    Misschien dat sommige mensen het moeilijk vinden om te praten met je over de situatie.

@marleen
    Mooie buik foto's wat een verschil he.

@lindaatje
    Mooie buik foto :)

@mnm
    Hoe gaat het met het kopen van het huis?

@mamatien
    oppassen met wat je zegt haha... ik vind het ook lastig om niet te zeggen wat het geslacht is of de naam hihi

@henrieke
    ik geloof dat een dekbed word afgeraden in het begin en dat er een lakentje word gevraagt.

@incontinentie
    af en toe...

@angie
    Wat je zegt met het naar de wc gaan herken ik. Daarna neem ik altijd even rust
    En traplopen... heel herkenbaar.

5. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Anna; Wat lief dat je er naar vraagt! Maar nee, jammer genoeg niet! Was even geen auto beschikbaar waar het allemaal in past. Volgende week maar :D Ben maar gaan shoppen... moest toch iets doen!
    Film was erg leuk :D Echt een aanrader!!!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Angie: dat van de wc heb ik ook hoor! Maar als ik dan eenmaal geweest ben is het strakke gevoel ook weg. Met name 's morgens als ik wakker word heb ik last van mijn buik. Ik word nu 's nachts gewoon niet wakker omdat ik naar de wc moet (god bless me hihi:p), bij Dinand liep ik vanaf 18 weken al nachtelijk naar de wc. Mja wat niet is kan nog komen natuurlijk. Maar 's morgens moet ik dus zo giga nodig naar de wc dat opstaan best moeilijk gaat. Als vervolgens de lading urine eruit is ben ik er dus gewoon vanaf. Ook als ik last heb van obstipatie kan ik echt buikkrampen krijgen. Het voelt aan als een harde buik, maar ik weet dat dit puur mijn darmen zijn. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen hoor! Dat snappen ze heus wel!

Over dat andere heb ik ook geen idee van. Traplopen gaat hier ook al moeilijker en veel langzamer dan 10 weken terug. Neem meestal ook de lift als die er is. Ik denk zeker dat als je zit je ook je rust wel pakt!

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hahahaha ja ik ben eigenlijk ook een leek en mn ouders zeggen ook ik dacht daar niet eens over na vroeger was je gewoon zwanger en genoot je van de 9 maanden toen kregen we nooit een echo....

t probleem is dat een familie lid dus haar kindje verloren is uit t niets door de baarmoeder mond die niet goed gesloten meer was met 24 weken....en ben daardoor zo geschrokken (anders wist ik t niet eens)

en t grote probleem is dat ik kraamverzorgster ben en dan weet ik veelste veel negatieve dingen waardoor ik zo bang ben dat t mij of de baby ook overkomt..:x:x:x:(:(

spreek mezelf constant toe dat ik moet kappen met die vreselijke gedachten maar steeds weer haal ik me van alles in me hoofd ben zo bang dat ik haar straks niet in me armen kan houden doordat ze of te vroeg geboren word ofdat er bij mij in mn lichaam iets niet goed is,of ofdat ze zo niet door mn dragerschap van streptokokken groep b geinfecteerd word pfffffffffffff.

en soms zit ik er aan te denken om helemaal te stoppen met zp want daar lees ik ook veel negativiteit en word ik nog meer onzekrr

8. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @angie, dikke knuffel voor jou. Zoals Bellie het beschrijft herken ik het ook. Maar doordat ik verder niet zoveel aan achtergrond info heb als jij is dat iets waar ik me bij neerleg. Ik kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt!

@incontinentie: Jazeker, mijn neus is incontinent :D 1 keer niezen en hoppakee een bloedneus....zucht, zo ook vanmorgen om kwart voor 6 toen ik opstond om aan het werk te gaan, echt hopeloos, en ik zou er bijna een stel tampons induwen :p!

@mamatien; lastig idd als je meer katten hebt en er is er maar 1 te dik. Die dieren eten immers de hele dag door. Toch zijn het vaak de extra snacks die een dier te dik maakt.

Wat een boel ziektes zag ik voorbij komen...ik kan me alleen die combiprikken van vroeger herinneren. (DKTP of zoiets?)

Zo ik heb de boodschappen ook weer in huis. Drek nog ff met de stofzuiger door het huis en dan is het klaar.

9. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Ik heb nog wel tampons in de kast liggen gebruik ze toch niet :p

10. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, ik kom ze halen :D (zal hier een zoeken volgens mij moet ik ze ook nog hebben maar of ze passen :()

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

Angie: Je baarmoedermond gaat niet zomaar verweken of ontsluiten. Daar is best wel wat voor nodig. Toen het bij mij bijna misging met Declan had ik minimaal 6 harde buiken per uur die echt minimaal een minuut aanhielden. Dat strakke gevoel zijn je darmen die zitten te rommelen. Dit geeft druk op je baarmoeder en dus ook op je huid. Niet teveel piekeren meid. Zitten is voldoende rust. Tenzij je echt vroegtijdige weeën hebt dan moet je echt plat liggen. Een normale baarmoeder en bmm kan die druk prima aan. Daar is de baarmoeder immers voor gemaakt:) Ik heb zelf ook genoeg rot dingen gezien in mijn werk maar als je je daar allemaal zorgen over gaat maken kom je ook niet verder. Stress is ook niet goed voor de beeb;)

Ik was trouwens ook gbs positief. Tijdens de bevalling was er uiteindelijk niet genoeg tijd om anti biotica te geven. Ik kreeg in een uur tijd 8 cm erbij en na 3 minuten persen was hij er. Hij heeft nog 2 dagen samen met mij ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Niets aan de hand:) Als hij het wel had opgelopen dan zijn ze er in het ziekenhuis snel genoeg bij. Na de bevalling worden namelijk direct kweekjes afgenomen, zijn deze positief dan krijgt de baby anti biotica.

Mamatien: Ik had voor 's nachts 2 van die fleece dekentjes over elkaar in een kussensloop en gebruikte dit als beddengoed in zijn reiswieg. Ging prima. Toen hij eenmaal over ging naar zijn ledikant gebruikte ik de babydekens van de wibra of ikea. Je stopt ze in een lakentje en je ziet er niets van.. Vind het dan nogal onzin om daar 30 euro per deken voor te betalen haha. Ik vond die dekentjes van de zeeman echt ideaal en gebruikte ze in het begin overal voor. Ook voor na het voeden enzo. Inmiddels ligt er altijd 1 beneden in de boxtas voor als Dex 's avonds op de bank lekker wilt knuffelen:)

*schaam* mijn kat weegt 13 kilo. Nu is het een ragdoll en die kunnen makkelijk 10 kilo wegen maar deze is wel erg groot:D Als mensen binnen komen zeggen ze weleens verschrikt 'WAT IS DAT?!'
    een kat:D;)

Bellie: Wat fijn dat jullie een naam hebben zeg!

Paso: succes met je incontinente neus:D hihi. DKTP worden de kinderen nog steeds voor ingeënt ja. Difterie, kinkhoest, tetanus en poliomyelitis. Prikjes zijn zielig maar polio is helemaal zielig:D.

Anna: Je hebt groot gelijk dat je je laat steriliseren. Vriendlief wilt het hier ook laten doen maar ik twijfel toch nog..
    Hij wilt niet nog meer risico's lopen door mij nog een x met een zwangerschap te belasten maar eerlijk gezegd wil ik de deur toch nog op een klein kiertje houden:)

Ik voel me zo vreselijk:( Ik stond net in de keuken even snel iets in de pan gooien en Declan zat bij de bank te spelen. Kom ik terug(echt nog geen anderhalve minuut later) is meneer op de bank geklommen. Hij heeft zich dus omhoog getrokken en afgezet met zijn voeten tegen de tafel. Toen hij mij zag schrok hij en ik kon er niet snel genoeg zijn om hem op te vangen. Resultaat; meneer valt van de bank en kwam heel raar op de zijkant van zijn hoofd/nek terecht. Enorme bult weer op zijn hoofd(naast die van 2 dagen terug*zucht*). Hij huilde direct erg hard, was alert en beweegt alles goed. Nadat hij had uitgehuild is hij weer vrolijk gaan spelen maar ik ben me kapot geschrokken. Heb gelijk de tafel verder weggeschoven. Dat had ik beter niet kunnen doen want die tafel bestaat uit 4 platen veiligheidsglas van 2 cm dik. Enorm zwaar dus. Nu heb ik weer harde buiken:)

12. Frummel

Frummel Niet meer actief

Paso: ob mini:D

13. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    haha. ik zou ook rustig met een tampon erin lopen hoor ;) geen enkel probleem

14. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Frummel,
    Declan is mooi alles aan het ontdekken in huis :) Succes ermee:)

Gewoon vriendlief aan kijken schat wacht er nog maar even mee hoor haha :) we hebben tijd zat na deze baby om er over na te denken we zijn nog jong:p

15. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha, heb hier alleen normaal maar wel met "silk touch" dan glijden ze er makkelijker in en uit :D:D

Achossie arme Declan! flinke smakkert gemaakt. Dikke kus voor hem en een knuffel voor frummel haar harde buik!

Wat is dat: EEN KAT hahaha ik zie het al helemaal voor me! Nej dat is een pluizebol op pootjes :D

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    thanks ja frummel dat weet ik maar vorige week had ik ook rond 12 keer op een dag dat mn baarmoeder even samen trok heel snel en t was daarna weer weg,de volgende dag weer zo en vandaag weer de verloskundige weet hoe onzeker ik ben daarom is ze donderdag avond nog gekomen om weer mn baarmoeder mond te onderzoeken.

ze zegt dat ik al oefen weeen heb.

en dat harde van na de ontlasting zal dan wel zijn omdat ik er overvol mee zit.

ik vind t zo knap dat jullie zo relaxt (overkomen)zijn hihi.

door mijn onzekerheid weet ik niet eens ofdat ik ooit wel een 2de zwangerschap aan zou durven omdat dit echt niet goed is voor me hahahaha ben wel weer een beetje opgepept door jullie.

ik heb van de week al een paar keer een jankbui gehad bij mn ouders en bij mn man en bij de therapeut.
    maar t lijkt wel of ze de knop in me hoofd niet om kunnen klikken.

aan de ene kant voel ik geen stress maar aan de andere kant is t ook niet goed om steeds de hele dag te manen dat ik hoopdat we die 3 maanden nog goed doorkomen.

nou genoeg gezeken jullie zullen ook wel denken,ik moet genieten zo is de zwangerschap weer klaar en dan heb ik spijt dat ik niet optimaal heb genoten

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

Ik zeg weleens; een mini sneeuwtijger(hij is wit met grijs). Er zijn serieus mensen die hier op in gaan*zucht* Nee maar het is echt een gevaarte. Als hij van de krabpaal afspringt dan hoor je dat boven op zolder:D Declan ligt altijd helemaal in hem weggekropen en dat gaat Junior(zo heet hij:p) zijn haartjes wassen, super schattig.

Anna: Hij laat het sowieso pas doen als ik er helemaal achter sta, gelukkig. Maar hij is erg bang voor een eventuele 3e zwangerschap. Bij Dex dreigende vroeggeboorte en nu weer het gedonder met eiwitten en bloeddruk. Hij zegt ook(en dan heeft hij helemaal gelijk in) als er iets met jou gebeurd dan laat je wel 2 kinderen achter. Lastig..

Hahahaha silk touch tampon in je neus:D Met of zonder inbrenghuls??:D Dames het niveau is sterk aan het dalen:p

18. Frummel

Frummel Niet meer actief

Heeft iemand nog een leuk idee als cadeau voor Dex zijn eerste verjaardag??

19. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonder huls :D Normaal gesproken is dat hele normale vrijdagmiddaghumor op mn werk :D

Frummel je kat klinkt een beetje als een noorse boskat kwa formaat klopt dat? Ik heb 2 onzichtbare cavia's. Volgens mij is de ene in zijn vorige leven een mol geweest :( hij graaft zich in en de ander kruipt er dan naast.

Angie: nog een knuffel voor jou! Je komt er wel meid maar probeer (hoe moeilijk het ook is, en makkelijk gesproken van mijn kant) je toch positief in te stellen en niet van alles het ergste te bedenken. Stress is ook niet goed!

20. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    frummel die handige inbreng is ook wel wat... krijg je minder snel smerige vingers... maar die silk touch die glijden beter ;) hahahah

verjaardags cadeautje? uhm..... iets van little people?

Deel Deze Pagina