Juli mama's deel 5!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by belliebel, May 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    oh echt?
    ja, voel me juist een beetje stom omdat het al de 3e is, hihi.
    Ik denk dat ik het nog even aankijk, en als het morgen ochtend nog zo is, dan bel ik zeker! straks nog even lekker douchen!

2. Frummel

Frummel Niet meer actief

Kaatje: ja tuurlijk snap ik dat.. Alleen bij ons is het zo dat als ik thuis blijft krijg je natuurlijk ook je loonheffingskorting a 175 euro per maand. Plus we krijgen dan (wel minimaal) zorgtoeslag en kindsgebonden budget. Als je dit allemaal bij elkaar optelt dan scheelt het 20 euro wat we meer over houden als ik werk.. Voor die 20 euro ga ik niet 4 dagen per week naar me werk.. Dan ben ik veeeeeul liever thuis bij de kids

3. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Zonnebeertje, ik zou ook zeker wel even bellen! Beter het zekere voor het onzekere toch! Ennuh, ze hebben er voor geleerd he! Als ze vinden dat je zeurt hadden ze maar een ander vak moeten leren hihi:p.

Hier regent het al een uurtje. Heb lekker alle ramen open staan en het tocht lekker door. Eindelijk die warmte het huis uit!

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    Dat is nog best veel dan Frummel, ik zal ook eens kijken wat we allemaal krijgen als ik zou stoppen met werken!

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,563
    3,067
    113
    hier hebben we eerlijk gezegd nog niks voor jamelie gespaard, ze heeft wel een volle spaarpot, maar verder ook niet..*schaam* heb zaterdag wel een rekening voor dr geopend! haha..dat na 3 jr.. maar tis de bedoeling om 50 p/m per kind te sparen.

hier moet ik ook blijven werken helaas..kinderopvang kost ons weinig, krijgen bijna alles van belasting terug..dus dat scheelt wel..

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,563
    3,067
    113
    frummel, das idd dan wel veel ja.. misschien toch het uitzoeken waard.

7. Sherry

Sherry Niet meer actief

Wat heb ik het eigenlijk makkelijk dan. Kan dochterlief dadelijk mee nemen naar mijn werk. Dus daar heb ik voorlopig geen omkijken naar :)

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Frummel, wat fijn dat Jace zo goed drinkt! Dat komt wel goed met zijn gewicht op deze manier.

Zonnebeer, als je twijfelt zou ik gewoon de verlos even bellen hoor! daar zijn ze toch voor, en zoals al eerder gezegd, het is wel je derde en dat kan zomaar snel gaan...

Henrieke wat balen dat je je zo beroerd voelt. Ik heb volgens mij zo´n beetje dezelfde dingen als jij, ook zo misselijk en gewoon niet lekker, wat-achtig gevoel in m´n hoofd. Zat me ook al af te vragen of het niet gewoon door het benauwde weer komt...

@sparen: wij sparen iedere maand 75 euro voor Julie, dan wel op onze eigen spaarrekening (dat was gunstiger qua rente) en ze kan er dan niet zomaar bij als ze 18 is. Het is namelijk wel bedoeld voor studie enzo. Ook geld van geboorte, verjaardagen ed zetten we erop. Ook heeft ze nog een spaarpot waar wekelijks wel wat 2 euro munten ingaan (van ons en van opa's en oma's), die legen we ook op de spaarrekening.

@kosten kinderopvang: ik kan me daar nu zo druk over maken dat ik expres niet alle ins en outs ga uitpluizen nu ;). Vind het zo belachelijk he, zitten ze allemaal te stimuleren dat vrouwen buitenshuis gaan werken, wordt het op deze manier eigenlijk afgestraft als je dat doet. Ik verdien best behoorlijk (en werk ook erg hard daarvoor, plus vele jaren gestudeerd wat ook veel geld heeft gekost), en dan mag je helemaal enorm gaan dokken voor de opvang. Da's toch niet eerlijk! Ik zal m'n mannetje maar eens laten uitrekenen hoe het er dalijk voorstaat (hij is van de financien, niet mijn hobby behalve het uitgeven dan :))

Hier gelukkig wat minder misselijk na het avondeten. Moest me er wel toe zetten wat te eten, maar het hielp dus inderdaad!

Julie was vanavond ook behoorlijk lastig.. vandaag op KDV geweest, het begon al dat ze niet mee naar huis wilde want ze was te druk met de fietsjes. Gaat ze op de grond liggen stieren. Thuis steeds jengelen, aan me hangen, niet in de kinderstoel willen, niet uit een bepaalde beker willen drinken maar wel uit de andere... zucht ;). Gelukkig is ze (nog?) erg onder de indruk van het fenomeen "in de hoek staan". Wij passen die manier van supernanny toe en dat werkt bij haar als een tierelier. Ze heeft niet echt een hoek, maar een muurtje waar ze dan moet staan. Dan gaat ze zelf met twee handjes tegen de muur staan alsof ze gefouilleerd moet worden (doet ze zelf hoor, hoeft van ons niet). Keihard brullen, maar ze blijft wel staan! Na de 2 minuten krijgen we dan een dikke kus vol met tranen en snot en een heel schattig "SOWWIE mama" :)

9. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    hallo dames,

daar ben ik ook weer.
    Hier alles goed hoor!.
    Heb wel een vraagje. Vandaag mijn suiker weer laten checken, en hij was weer erg laag. 3.8 nuchter en 4.1 na 2 uur na de boterhammen. Nu was de assistent daar niet echt van gecharmeerd. Maar weet niet goed wat het probleem is. Hoge getallen is toch juist slecht?? of ben ik het nou? Kan toch geen kwaad voor de kleine als je suiker laag is?

marloes80 Ik ga gelijk even op haar hyves (van kim) kijken. Ben benieuwd.

AnnaB succes meid! hoop dat het doorzet. (aangezien je dat zelf wilt hoor) Anders had ik het tegenovergestelde voor je gehoopt.

de rest van de dames. Sorry ik weet het niet meer.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,563
    3,067
    113
    dames, ik gaat mn bedje in

slaap lekker&fijne avond iedereen

11. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ jac: dat betekent dat je te weinig 'suikers" in je lichaam hebt en dat is ook niet goed. Je lichaam moet dit redelijk zelf kunnen reguleren. Wat willen ze nu dat je gaat doen?

@ kinderopvang toeslag: jaaa dat moeten wij ook maar even gaan uitrekenen want ben wel benieuwd....

Vandaag hebben wij de crematie van mijn schoonmoeder gehad. De afscheidsdienst was erg mooi....een verdrietige dag maar zeker mooi.

Verder nog de uitslag van het ziekenhuis en de urine was helemaal schoon!!! jippie mag dus lekker thuis blijven. Woensdag weer op controle en dan ook de afspraak voor de keizersnede gaan maken. komt toch wel erg dichtbij nu. KS met zeker 39 weken dus max nog 2,5 week zwanger!! uhmmmm miscchien nu toch nog maar wat dingen gaan regelen haha.

12. nina1982

nina1982 Bekend lid

Dec 30, 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ mamachantal: truste

13. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Baal baal :(
    Smoeder is net weg en het was heel gezellig maar ik heb het geslacht verraden....:(
    Ik zei tegen Dennis 'volgens mij is de kleine meis alweer gedraaid' had er gewoon helemaal geen erg in dat smoeder nog mee tv zat te kijken. Balen dus. Ze deed net alsof ze het niet gehoord had maar had het wel degelijk in de gaten. Nou ja is niet het eind van de wereld maar toch jammer.
    Verder was ik blij toen we tegen 19 uur eindelijk aan tafel zaten, Dennis moest overwerken en er was ook nog eens noodweer dus laat thuis. Wel lekker andijviestamppot gegeten :p

14. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kaatje hi hi lastig hè formulieren invullen als je hoog zwanger bent ;) Komt allemaal goed!

Marlous wat leuk weer van je te horen! Jee en voor jou schiet het echt op zeg, al 38 weken!

Miffy jakkes zo misselijk zijn is niet prettig :(

Rono gelukkig geen hoge bloeddruk maar hopelijk voel jij je gauw beter!

Lastige dreumes / peuter: die van mij was juist heel erg lief vandaag maar wel super druk in de vorm van enthousiast / vrolijk. Heb behoorlijk gelachen

Patriesja ha ha idd leuk die uitspraken. Kyano zegt altijd ‘ja mama, dat bedoelt Kyano’ :D

Mamatien wij sparen voor Kyano maar alleen op het moment dat we er ruimte voor hebben.

Stoppen met werken; misschien ben ik een ontaarde moeder maar ik moet er niet aan denken. Ik hou gewoon van mijn werk en vind het heerlijk om 3 dagen gewoon mezelf te zijn en geen mama. Maar ja het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven. Dus ook voor ons straks even puzzelen hoe we het allemaal gaan doen.

Jac hmm lastig zeg met het suikergehalte. Ik weet het ook niet precies

Nina gelukkig een schone urine en wat fijn dat je bij de dienst was, al blijft het natuurlijk een verdrietige dag. Spannend hoor, je ks plannen!

15. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Marlous ja dank je wel, maar er zijn er nog meerdere al bevallen hoor :D Ismail is met 31 weken geboren maar hij doet het heel goed :D

Miffy beterschap

Frummel leuk zo´n gevulde spaarpot :D Wij hebben er ook 1 gehad maar dan van mijn moeder en nu zit er al best wel wat geld in :cool:

Nina fijn dat de crematie mooi was. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven! Oehhh lekker thuis blijven heerlijk zeg!

Zo ik duik me bed in. Morgenochten om 08.15 de taxi naar het ziekenhuis, moet om 09.45 dialyseren maar ga eerst Ismail verzorgen :) Taxi is gratis want het is een dialysedag. Hoe bedoel je gebruik maken ervan ;)

16. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Whaha groot gelijk hoor danitjuh! Het kost allemaal meer dan genoeg dat heen en weer reizen!

Ik ga ook lekker me bedje opzoeken zo! Heb de hele avond al last van harde buiken! Ben toe aan een goede nachtrust geloof ik hihi:p.

Truste allemaal!

17. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Groot gelijk Danitjuh :)! Geniet van je kleine man!

Ik ga lekker slapen, hopelijk een beetje frisse lucht als ik het raam open laat, tegen 17 uur begon het hier eindelijk te regenen, de hele dag is het nog super warm geweest.

Annab hopelijk een fijne nacht voor jou!

Zonnebeertje hopelijk nog geen echte weeën!!

Truste allemaal

18. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    1,643
    0
    0
    Zo kast moest en zou vanavond nog in elkaar. En bah wat voelde ik me beroerd. Het was zo klef warm boven en ik kreeg steeds harde buiken. Maar goed kast staat en ik ben zeer tevreden:).
    Ik heb net 2 ijsjes op om af te koelen maar ik ga er nog eentje halen. Dan nog even lauw douchen en dan proberen te slapen.

Meiden weltrusten en tot morgen!

19. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    @dani, lekker gebruik van maken idd ;)

@wupje, Celeno zegt vaak, je begrijpt het niet mama ;) of als ik boos op hem ben, gaat hij heel zielig doen en dan vragen is mama nu weer blij? :p

Ik ga off, truste allemaal!

20. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Baby is net als papa nachtmens... Ik zit weer aan ctg!!! Weer harde buiken en weeen in de rug! Heb ik netjes rust gehouden... Waarom altijd 's nachts?? Slaap al zo slecht!

Share This Page