Juli mama's deel 5!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Ahhh hoop idd niet dat ze ziek word mnm! Heel zielig als ze op haar verjaardag ziek is :(

Kaatje: Die regeling gaat niet door over de opvanguren. Omdat anders mensen in de problemen komen omdat kdv-en vaak dagtarieven rekenen, en je dus verplicht ben 11 uur af ten nemen terwijl je kindje er bijvoorbeeld maar 5 uur is.

2. Rono

Rono Niet meer actief

Trouwens om 12 uur intake gehad van kraamzorg:)

Ik krijg 49 uur kraamzorg :) Tevens heeft het kraambureau een regeling met het zkh dat als iemand een keizersnede krijgt, dat diegene de 2e dag al naar huis mag. Dan is er een kraamverzorgster bij die 9 tot 10 uur per dag blijft.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rono, kijk dat is goed nieuws, kon nergens een uitslag over het debat vinden.
    Goede service van de kraamzorg !

4. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Goedemiddag allemaal!

Heb wel bijgelezen maar even niet veel zin om te reageren. Wel even zwaaien naar mijn buddy*zwaai* en ook naar de rest uiteraard.

Vanochtend is de schilder geweest om het plafond van de woonkamer te herstellen van een lekkage(VORIG JAAR ZOMER!!) pfff...wat een opluchting dat dat nu helemaal afgerond is. Badkamer als nieuw en nu zelfs het plafond van de woonkamer.
    Aangezien dat nogal veel stof gaf heb ik meteen maar even alles afgenomen, plantjes elders neergezet en meubels van plaats verwisseld.
    Strakjes bij de Groenrijk even nieuwe dingetjes voor de vensterbank zoeken, dat was inmiddels zo'n zooitje geworden.
    Kwas blij dat de beste man weer weg ging, we hebben de hele ochtend in de keuken geleefd; die das best wel klein, met al het speelgoed erbij.

Gister bloempot voor sm gekocht en gevingerverfd door Elin; resultaat is erg leuk geworden. Morgen is sv jarig dus die gaan we dan meteen brengen.

Ik las iets over de belastingdienst; ik wacht echt op bericht van het te ontvangen bedrag; kan ik mooi allemaal weer inleveren maar dan is wel een deel van de schuld van mijn man ingelost. Ik las op ander topic al dat ze al even bezig zijn met uitbetalen maar wij zullen dan wel weer achteraan in de rij staan.
    Anna; ik gun jou het geld ook enorm, ik duim met je mee!

Kaatje vroeg naar het badje; wij hebben dat in de badkamer staan, zonder standaard. Standaard staat op de beebiekamer. Wilde eerst een flexibath of bibabad voor Elin kopen maar vind het wel prima zo. Scheelt meteen ruimte op de kleine kamertjes.
    Pfoeh...heb me weer een lading zuurbranden vandaag; bah, t doet gewoon pijn.

Nou, ik brei dr weer een end aan...tot laters all!

5. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    hoi ALL,
    ik lees weer mee...
    groetjes kim
    ps . alles goed hier met de kleine meid!
    Afgelopen weekend is ze ingedaald in mijn bekken en draait daar
    nu regelmatig rondjes....

6. Frummel

Frummel Niet meer actief

Ik zwaai even voorbij.. nergens fut voor vandaag, sorry.. Ben vanmorgen om half 9 met dex samen in ht waterbed gaan liggen. Zo schattig meneer kroop naar me toe, legt zijn hoofd op me schouder, lacht en kukkelt zo in slaap:D Om half 12(!) werd ik pas wakker van een klein mannetje wat zijn speentje in mijn mond stopte en in me neus beet. Dat laatste was minder schattig haha maar hij bedoelde het goed. Inmiddels ligt hij alweer plat. Kind is zo moe van zijn tanden en kiezen die doorkomen. Tand nummer 5 is inmiddels een feit en kies nummer 3. Dat allemaal binnen een maand, arme gup.

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hoezo niet helemaal wakker... Krijg net opeens de schrik van m'n leven! Zie uit mijn ooghoeken mijn buik als een idioot bewegen en kreeg er echt bijna een hartverlamming van :p Geloof dat ik maar even toch een dutje moet doen. Zelfs de kleine ligt nu van schrik stil :D

8. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Ik ben ook weer goedgekeurd. Beeb ligt qua groei op schema en ik ben nog steeds maar 10 kilo aangekomen dus ik mag niet klagen. Verder is mijn bloeddruk wel wat gestegen daarom moet ik wat eerder op controle komen. (was 88/153)

Ik sluit me aan bij de meiden die zo moe zijn, goed slapen maar hun vermoeidheid niet kwijt raken. Ik voel me ook zo schuldig als ik op de bank of in bed ga liggen terwijl er nog zoveel moet gebeuren.
    Ik heb trouwens nog geen intake gehad van de kraamzorg, zal over een week maar eens gaan bellen.

Oh en wat nieuws ik heb het idee dat beeblief aan het indalen is en ik kan je vertellen IK VIND DAT GEEN FIJN GEVOEL!!!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kikker fijn dat het plafond eindelijk weer goed is !
    Ja ik laat het badje denk ook maar gewoon in de badkamer staan en dan de standaard in de babykamer ( of onze inloopkast ) Kleine wordt in de kraamweek in onze slaapkamer in bad gedaan en daarna gaan we gewoon alles in één keer in de badkamer doen.
    Baby in bad, Levi onder de douche, samen in bad ofzo. we zien wel

Zwaait naar Kimlee, leuk dat je weer mee leest

Frummel, ik heb dat nooit gekend nadat Levi is gaan kruipen. met een kind in slaap vallen. veel te bang dat er wat zou gebeuren. Wel lekker !

Henrieke haha gebeurd hier regelmatig zo'n bewegende buik

10. Frummel

Frummel Niet meer actief

Pink:fijn dat alles goed is! Indalen kan echt een rot gevoel zijn ja. Heb er nu weinig last van gehad. Paar flinke indalingsweeën en een drukker kind maar that's it. Bij Declan had ik onwijze last ervan. Voelde echt alsof hij er elk moment uit kon vallen haha

Kaatje: wat fijn dat je controle goed was! Super zeg, niets aangekomen.

Samen slapen: wij hadden in het begin geen keus. Declan had die reflux die niet serieus werd genomen. We sliepen ingebouwd met kussens, rechtop zittend met declan op de borst. Zodra we hem plat legden spuugde hij alles onder en schreeuwde hij het uit van de pijn. Dex is ook echt een knuffelkontje hoor. Hij wilt ook altijd andere kindjes knuffelen, dieren en ons haha.

Aankomen: ik ben 8 kilo aangekomen :D Ben best een beetje trots op mezelf! Van mij mag er nog wel 8 kilo bij. (ik kom heel moeilijk aan)

11. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Kaatje, Hier ook hoor, al een hele tijd. Maar op de een of andere manier schrok ik er opeens enorm van. Alsof het een monster was ofzo :$

Pink, vond dat gevoel ook alles behalve fijn! En nu de uk voornamelijk op 1 plek ligt te trappen is het allemaal nog irritanter. Heb er volgens mij al een inwendige blauwe plek zitten!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Samen slapen: Dit is bij ons echt op 1 hand te tellen. Wel geteld 3 keer heeft hij tussen ons in geslapen. Dat was ook alle 3 de keren dat hij ziek was. Nu vind hij dat sowieso wel leuk om tussen ons in te liggen, maar slapen doet hij dan echt niet. Veel te leuk om dan lekker te donderjagen met papa en mama hihi:p.

Indalingsweeën: hier 2 weken terug gehad. Kreeg 's nachts een onwijs scherpe pijn downstairs en in mijn rug. Wist me echt even geen houding te geven. Moest de volgende dag naar de VK, en toen ik dit vertelde zei ze meteen: kan kloppen want die kleine meid is aan het indalen en ligt met het hoofdje in het bekken. Bij Dinand heb ik er echter nooit veel last van gehad!

Was: Hier wasjes aan het draaien. Nouja, eerder aan het drogen, want alle wasjes zijn al gedraaid. Het zonnetje begint door te komen, dus kan het heerlijk buiten ophangen. Maar blijf nog even lekker zitten omdat kleine meid heerlijk met haar voetjes tegen me buikwand aan het trappen is hihi. Heerlijk om dat te voelen met je hand:p.

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    jeetje deel 5!!!!:D

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    ja angie, het gaat hard he:D

15. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou ik kan ook echt niet alles meer bijhouden hihihi...ik ga nu ook weer me bed in gister dacht ik wel even op me gemakje een uurtje de zolder op te ruimen nou had ik er maar een kwartier van gemaakt want mn buikje doet weer erg pijn en me onderkant.

plus dat ze gisternacht nog verder naar beneden is gezakt heb t idee dat ze er elk moment uit kan vallen of dat ik erop zit whahahaha..

meisjes spreek jullie snel weer

16. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey meiden

Deel 5 alweer!!!

@donkies, jeetje je zal wel geschrokken zijn, gelukkig nu weer wat gerust gesteld.
    Hoewel het toch raar blijft natuurlijk, hopelijk blijft de kleine nog mooi een tijdje zitten.

@mnm, thx meis voor het aan me denken, heeft vast geholpen, want ging vandaag best goed op de psz.
    Zo weer een druk dagje voor jou, wel erg leuk voor Neia.
    Aaah hoop niet dat ze ziek wordt.

@kaatje, fijn alles weer goed!

@henrieke, he bah misselijk, gaat het al beter?
    hahaha wat kunnen ze hard trappen he, ik verbaas me ook steeds weer erover. :D

@rono, oh wat vervelend, gelukkig is nu alles rond en krijg je geld.

@kikker, fijn dat het nu klaar is.
    Leuk die bloempot, leuk om te geven :)

@kimlee, fijn dat alles goed gaat!

@frummel, heerlijk he samen met je mannetje slapen, dan doen wij ook al vanaf baby (gebeurt niet vaak) en idd gewoon een kussen ervoor leggen.
    Oh die tanden he, pff... ik weet nog wel dat hier ook alles achter elkaar kwam.

@pink, fijn dat alles goed is! dat indalen is idd geen fijn gevoel!

@bellie, lekker alles weer gewassen! Hier ook eindelijk een vaag zonnetje.
    Blijft leuk he dat trappen :D

Zo hier gelukkig een betere dag dan gister.
    Celeno vanmorgen naar de psz gebracht en moest natuurlijk wel even huilen en dat kan hij dan zo zielig doen :( maar gelukkig werd het al minder toen ik de deur uitging.
    Later hoorde ik dat hij maar heel even gehuild heeft en een goede dag had gehad :)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Samen slapen : Hier 1x gebeurd. Dat was een paar weken geleden. Levi werd om 23.30 huilend wakker, ik was alleen thuis en zo moe. Heb hem toen bij me in bed genomen, en hij viel nog in slaap ook. Toen kwam Ferry thuis en ging er bij liggen ipv hem over te tillen dus toen ben ik maar in Levi zijn bed gaan liggen ( niet voor herhaling vatbaar trouwens )

18. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Wij hebben gelukkig een erg groot bed, dus dat past makkelijk met zn 3en :D hihi

19. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Kaatje, haha toch uit bed.

Rono, ja ze zit er al de hele tijd tegen aan te hikken. Het weer helpt ook niet echt mee, ik geef haar nu dat kuurtje van vsm, hopelijk helpt het.
    wow de 2e dag al naar huis na een ks :$, wel fijn zeg.

Kikker, fijn dat het plafond weer netjes is.
    Leuk dat de bloempot voor je sm mooi is geworden.

Kimlee, fijn dat ze al ingedaald is.

Frummel, ah heerlijk de hele ochtend geslapen. Schattig zeg!
    Pff ja tandjes en kiesjes vind ik zo zielig voor de kindjes.

Henrieke, hahaha zo geschrokken van je bewegende buik.

Pink, fijn dat je weer goed gekeurd bent. Wanneer mag je terugkomen? Verder geen eiwitten in de urine of hoofdpijn?

Bellie, ja leuk he om met de hand te voelen. Ongelofelijk he al die wasjes, die maar blijven komen.

Angiebaby, dat hoop ik niet dat ze er elk moment uit kan vallen. :D Maar dan zal ze vast laag liggen.

Patriesja, och dat meen je, wat knap van Celeno. Ben heel erg blij voor je. Hij zal nog wel even huilen, maar als het maar minder wordt en daarna veel plezier heeft, dat scheelt al zoveel voor jou.

20. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Hier heerlijk gedut en weer wakker aan het worden. :D

Deel Deze Pagina