Juli mama's deel 5!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    mamatien. schijnt weer een nieuwe regel te zijn?? en ze komen er nu dus achter dat de kinderen van het internaat niet ingeschreven staan op het internaat. maar op hun eigen waladres. En dat kan dus niet, want ze wonen op het internaat. (volgens hun dan he.) Dat heet op papier kan dat, in de praktijk zijn er uitzonderingen. Maar ja maak ze dat maar eens wijs. nou ja we wachten wel weer af. Maak me maar weer eens klaar voor een eventuele discussie.
    Balen die streek van de boekhouder. (ook al bedoelde hij het vast goed). vind dat ook altijd zo vervelend, dat als iemand anders een fout maakt. je het zelf altijd maar moet oplossen.
    Fijn dat je je administratie bijgewerkt hebt, en je nu dus lekker rustig kan afbouwen naar je verlof.

2. Frummel

Frummel Niet meer actief

Zo de letters en de sterren zitten er op:D Ik ga zo even foto's maken, de naam weghalen in paint (gnagna) en dan hier spammen:D

Mamachantal: balen zeg.. Hoop dat het snel weer goed komt..

Jac: wat is dat nou voor iets achterlijks. Alsof een internet in de basisadministratie gaat kijken als er brand uitbreekt. Ze hebben, neem ik aan, toch hun eigen administratie..
    Bedankt trouwens;) ben zelf ook erg blij met de foto's!

Mamatien: fijn is dat he als je zelfs dat geld apart moet houden.. ik haat dat soort dingen ook

Kaatje: vind 90 euro wel meevallen.. Is telefonie en internet. Zit soms ook weleens op 200 *dat gaat wel te ver haha*

zonnebeertje: klote is dat he dat stressen over de kamer. Inderdaad anders de reiswieg van de kinderwagen opmaken en klaarzetten. Mocht ze dan komen heb je in elk geval een slaapplekje..

ben de rest echt vergeten sorry.. Heb vandaag nog de reiswieg voor de zoom besteld. Nu ben ik echt klaar met geld uitgeven hoor.. En het geld is volgens mij ook klaar met uitgegeven worden:D

Ik ga nu ffies de stof van de maxicosi in de verf gooien. Was helemaal vaal geworden van Declan maar vind het zonde om een nieuwe maxicosi cabriofix te kopen.. Dus cheap ass me gaat de hoes verven:D

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik moet ook nog beginnen hoor... alleen de muren zijn geverfd.
    Maar eerst moet de kamer voor de jongens klaar zijn.. (deze week) en dan in mijn verlof de babykamer afmaken

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Frummel, gaat het om je huis telefoon of om je mobiel ?
    Ik betaal mobiel 6.75 per maand, heb dan ook geen internet ( expres niet gedaan anders wordt het helemaal een verslaving ;) )

5. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Mamatien, jij GEFELICITEERD met de 32 weken. Gelukkig heb je het meeste af op je werk. Nu even lekker relaxen.

Jac, ja dat snap ik. Je hebt er straks nog een ukkie bij.
    Geniet van je rustige avondje!

Bedankt Kaatje, hopelijk valt het morgen in de smaak.
    Ik heb het zelf verzonnen: allemaal dingen die neia leuk en lekker vindt.

Frummel, zo he dat heb je snel gedaan.
    haha cheap ass you, nee dat geloof ik niet als je één keertje iets verft. ;)

6. Frummel

Frummel Niet meer actief

Huistelefoon:) mobiel doe ik niet aan haha. Heb prepaid mobiel, puur om bereikbaar te zijn. Dit was de rekening van de maand dat ik als een malle heb lopen bellen met politie, justitie, ziekenhuis enz voor dex. Dus het valt me nog heel erg mee.. Qua mobiel haha ik heb nog zo'n nokia met stootrand hhaha. Niet formaat koelkast en er zit zelfs(1 van de eerste) camera's op:p ding werkt perfect en is mandy-proof:p (ik raak hem altijd kwijt en vind hem na een maand dan weer ofzo. Of later.. heb hem 3 weken terug weer gevonden en was hem sinds sinterklaas kwijt. Aangezien het me niets doet ben ik dat ook niet zo gemotiveerd om te zoeken:p

7. Frummel

Frummel Niet meer actief

Mnm: nou ik kon ook een nieuwe hoes kopen maar die dingen zijn 40 euro. Vond ik een beetje te gek:D Vind het helemaal niet erg om geld uit te geven maar het moet niet nutteloos zijn.. Er is niets mis met die maxicosi alleen de stof is een beetje vaal geworden.:) Snel gedaan.. het was lijm erop smeren met zo'n kitpistool en tegen de muur knallen haha:D

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha meiden!

Schildje fijn dat alles klaar is :)!

MNM fijn dat de verjaardag geslaagd was maar wel heel erg balen dat je dan zo’n prijs ervoor betaald :(. Vanaf nu dan toch maar echt rustig aan doen. Dikke knuff!
    Hi hi leuk cb bezoek!

Kelly dat is idd een teleurstelling dan als het kaartje helemaal verandert, maar ik geloof wel dat jullie uiteindelijk toch wel tevreden zullen zijn.

Jac oei ochtendstress, gelukkig voor jou leverde het wel een paar uurtjes rust op ;)
    Geniet van je avond!

Belliebel ha ha samen hoogzwanger :D!

Miffy jeetje je hebt het zwaar te verduren gehad! Hopelijk kom je nu tot rust!

Patriesja arme Celeno :(

Frummel wow ze zijn mooi!

Muis gefeliciteerd en je mag rustig meeschrijven hoor! Als je ons bij kunt houden, maar dat lukt ons allemaal af en toe niet :D

Intake kraamzorg heb ik woensdag, ook telefonisch.

Mamatien goed gewerkt dus!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Frummel, voor huistelefoon en internet veranderd de zaak idd wel. Wij zijn hier geloof ik rond de 65/70 euro kwijt voor televisie, telefoon en internet

10. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik haak maar even in vanaf pag. 37 :)

@frummel, nou wij kunnen elkaar dan geloof ik een hand geven... Zulke acties hebben wij ook hier.

@henrieke, er komt vast wel iets op je pad waarvan je denk: dat past wel! Je heb nog 7.5 week te gaan.. Dus nog tijd zat om je ogen open te houden :)

@kelly, hier zijn we nog niet aan de kamer begonnen.... Zou wel willen en staan beide te popelen maar dat rot dak... Maar meestal doen de prulletjes het. Koop leuke muurlampjes. Fotolijstjes in allerlei verschillende kleuren en maten etc.

@MNM, gefeli met je 33 wkn :p En alvast gefeliciteerd met je dochter :) Morgen toch?

@muis, welkom :)

@kaatje, ja, het UWV doet alles op het laatste moment...

@pink, ik heb ook een brief gekregen en moest zelf contact op nemen. Deze viel bij mij pas 2 weken geleden op de deurmat

@jac, wel lullig... Echt heldere figuren werken er vaak niet bij gemeenten... Je moet het ze zelf nog allemaal uitleggen voordat ze er uberhaupt iets van snappen..

Ik ben helemaal op van de stress... Dood moe, slaap slecht. Volgende week dinsdag gaat mijn verlof eigenlijk in maar aangezien ik voor mijn ouders werk en alleen niet veel kan doen thuis ga ik sommige dagen lekker werken plus ik heb mijn eigen ding nog wat ook draaiende moet blijven. Ik doe dat gewoon allemaal lekker op mijn gemak :)

Mijn buik gaat aardig in de weg zitten en ik merk dat de zwaartekracht nou ook wel een beetje z'n werk gaat doen :p Van het weekend ook maar het halve vluchtkoffertje klaar zetten. Ik heb een idee dat door alle chaos, stress en mijn overactieve levenstijl die kleine niet tot 40 weken blijft zitten. Leander denkt zo ook en voor hem zal het al een stukje rust geven als er al een tas/koffertje aan de kapstok hangt. Veel last ook van buikpijn. Helemaal onder in mijn rug maar ook vanuit mijn bovenbenen. Een vreemd drukkend gevoel..

Het dak is helaas nog niet af. Vorige week zijn ze de pannen vergeten en deze worden dus woensdag a.s. pas geleverd. Helaas dus pas een donderdag dan klaar. Zaterdag a.s. wordt er dan weer wat aan de gevel gedaan dus ik kan m'n lol op... De gipsplaten waar nog behang op zat trekken we er af en doen we nieuwe platen op. Er is 1 stuk muur waar de toplaag van het behang van verwijderd moet worden en daar komt dan van die vezel-zooi overheen en dat wordt dan weer roze geverft. Voor alle schuine kanten hebben we PIP behang. Moet nog maar even mijn plas ophouden...

Ik ga weer even boven rommelen. Was bezig alle zooi van de overloop naar de babykamer te verplaatsen zodat als alles op het dak vast gespijkerd zit dit weer naar zolder kan. En vanuit die kamer kan je zo die trap op zonder moeilijk te doen :) Daarna ga ik denk ik maar het ledikantje in elkaar zetten. Ben benieuwd hoe lang ik er over gaat doen :p Het is een ikea bouwpakket :p

Morgen naar de VK voor controle! Ben benieuwd!

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ik had vandaag mijn eerste controle in het ziekenhuis omdat ik dus bij Kyano een ks heb gehad en dus in het ziekenhuis moet bevallen. Vanaf 34 weken nemen zij dan de controle over. Nou ik weet nu pas hoe fijn het bij de vk is......sowieso altijd betaald parkeren en dan uitloop van minstens een half uur :x Maar verder vroeg ze me alleen hoe ik me voelde en ging ze dan na 2x vragen toch maar de bloeddruk meten. Ik gaf aan dat ik veel last had van hoofdpijn, draaierigheid en misselijk zijn. Was allemaal niet zo erg en was ook niet nodig om hb te prikken. Ze heeft wel nog even een echo gemaakt en muppie lag idd weer met hoofdje boven. Verder dan de vervolgafspraken ingepland, volgende week heb ik nog een voorbereidend gesprek en in principe zijn de controles maar om de 3 weken ;)??? Dat is toch niet normaal als je hoogzwanger bent? Bij de vk zou ik nu naar 2-wekelijkse controle gaan en vanaf 36 weken elke week. Ik heb aangegeven dat ik het niet normaal vond en toen heeft ze de controle toch maar op 2 weken gezet maar het was niet standaard. Ik voel me nu echt een beetje aan mijn lot overgelaten, er werd ook geen urine gecontroleerd. Dat zijn toch allemaal belangrijke dingen of denk ik er nu gewoon te zwaar over?

Hoe gaat jullie controle??

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sherry oef hopelijk komt er toch gauw wat meer rust voor jou!
    Probeer toch ook echt verlof te houden, dat heb je wel nodig!!

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Muis, welkom!

MNM klinkt als een leuke traktatie, met die ballon! Staat ook meteen leuk als je met een handvol ballonnen aankomt morgen!

Zonnebeer, je kan in korte tijd veel doen is mijn ervaring. Maar dan nog, de nesteldrang giert en je wil gewoon alles af hebben! heb je wel een plan de campagne van wanneer je wat gaat doen op het kamertje? Dat geeft misschien wat rust in je hoofd.

Hier slaapt Julie ook nog op de babykamer. Op haar nieuwe kamertje moet ook nog van alles gebeuren. Het enige wat er pas gedaan is, is een nieuwe wand schuifdeuren voor de inbouwkast, en gisteren heeft vriendjelief een muur roze geverfd. De andere muren blijven wit, en vloerbedekking en gordijnen blijven hetzelfde (die zijn op de hele bovenverdieping hetzelfde, antraciet vloerbedekking en offwhite lange gordijnen, ideaal voor kinderhandjes haha). De meubeltjes voor Julie moeten we nog in elkaar zetten, beddegoed enzo heb ik ook al voor een deel in huis. Maar dan nog de kamer opleuken!

@maxicosi: de bekleding is hier een beetje vies geworden door het zweetkoppie van Julie destijds. Dus ik wil de bekleding wassen (wilde ik toen al), maar ik krijg die ellendige bekleding niet los! Dat zou toch wel moeten kunnen?? Ik heb het ding vorig jaar van nijd op zolder gekeild, met een bekleding die half los hing. daar ligt ie nu nog steeds :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sherry denk je wel een beetje aan jezelf

Wupje, klinkt idd erg onpersoonlijk en alsof ze haast hadden in het ziekenhuis.Misschien om een andere gyn vragen ?
    Hier ga ik al ff om de twee weken naar de vk. Iedere keer wordt mijn bloeddruk gemeten.

Miffy, het moet los kunnen,maar vraag me niet hoe haha. Sommige maxi cosí's blijken heel moeilijk te gaan. Heb zelf bij Levi altijd een hoes gebruikt en nu ook weer gekocht

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

Hier dus vandaag het zelfde probleem.. Aan de achterkant van de maxi cosi zit een vakje wat je open kunt klikken. Hier kun je de riempjes doorheen halen. Verder is je probleem waarschijnlijk het voorste stuke riempje waarmee je de gordeltjes kun aantrekken. Ik had oo zoiets van hoe gaat dit in godsnaam los?! Maar het blijkt dus niet helemaal vast te zitten. Lang leve youtube(mijn toevlucht als ik iets niet snap haha) YouTube - ‪Maxi Cosi Cabrio Hoes verwijderen‬‏ Wat voel je je dan stom he hahahaha tenminste dat had ik vanmiddag wel:p

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik zit ook bij de gyn en hier gaat het zo...

-plaatsnemen in wachtruimte en dan heel snel geroepen worden voor de bloeddruk. Wordt opgenomen door de assistente.
    -Dan mag ik weer gaan zitten en wachten, wachten, wachten....
    -Bij de gyn de standaard vragen hoe het gaat en nog snel even een echo.
    Urine check nog nooit gehad (ook niet bij de vk trouwens)

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

wupje: loop je nu dubbel controles of enkel bij de gyn? Want als je enkel bij de gyn loopt zijn ze zelfs verplicht om tot wekelijkse controles over te gaan na 36 weken. Nu hoort het inderdaad om de 2 weken te gaan. Of ze urine controleren is afhankelijk van hoe je arts daar tegenaan kijkt. Hoeft niet namelijk. Bloeddruk is wel zo normaal dat ze dat doen hoor.. Balen zeg dat je zo'n een gyn hebt met zo'n typische ziekenhuis mentaliteit(snel patiënten afwerken) Zou anders toch om een ander vragen. Ook je controles moeten prettig verlopen. Ik ben in het begin ook geswitched van gyn. Heb nu een super lieve die echt alles onthoud, meelevend is en altijd lief naar declan. Elke controle ook nog een echo van de beeb voor de leuk:) Zo kan het dus ook..

Sherry: doe je rustig aan meis(jaja hoor wie het zegt;)) Probeer op papier te zetten wat je wilt doen als het dak af is. Dat scheelt vaak een hoop stress:)

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik denk dat ik ook maar een hoes ga kopen voor de maxicosi... tenminste, als ik die bekleding weer vast kan krijgen ;);)! Wat een ellendige dingen zeg, dat zou toch makkelijker moeten kunnen. Anders maar eens langs een babyzaak ermee, kijken of zij me kunnen helpen. Ik betwijfel het, die dames van de Prenatal hier zijn om op te schieten :x

Wupje, jouw controle bij de gyn klinkt echt als niet normaal hoor! Het is toch gewoon standaard dat je bloeddruk gemeten wordt! En je laat een 34 weken zwangere toch geen 3 weken wachten tot de volgende controle! Ik zou om een andere gyn vragen, echt wel!
    Mijn gyn is een toppertje, ben helemaal fan van hem. Ik kreeg eerst iedere keer een andere assistent, maar sinds ik hem heb gehad, wil ik eigenlijk geen andere meer. Super geinteresseerd, ik heb echt het gevoel serieus genomen te worden. En iedere controle een echo. In het begin was dat nodig om de groei van ons muppie te controleren omdat ik toch het een en ander aan medicatie moet gebruiken en veel hormoonzalf moest smeren, maar nu maakt hij gewoon echo´s "om te kijken of de kleine het goed doet".

Poe Sherry, jij klinkt wel erg actief! Overwerk jezelf niet he!

Oooh ja, aanstaande donderdag begint mijn nieuwe poetshulp! ben er helemaal blij mee!

19. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Frummel thanx voor het filmpje "maxicosi voor dummies"! Ik ga het gelijk kijken en oefenen haha!

20. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Heb even heel snel gelezen, want ik wilde eigenlijk alleen even snel het weerbericht zien.....reageren doe ik morgen wel weer.
    Net na het boodschappen doen en koken+afwassen de hele bovenverdieping ontstoft en afgedaan en gezogen en gedweild want JEEEEEEEJ alles is boven af. De deuren hangen en zijn incl kozijnen gelakt, het nieuwe bredere kozijn zit bij de badkamer er kompleet in + deur ook in de lak, en van t weekend het plafond gewit en nu is het EINDELIJK klaar. :D
    Nu alleen nog wat "leuke dingetjes" voor op de babykamer en alles wassen en dan kan ik inruimen.
    Weet iemand waar je glow in the dark sterren kan kopen? Die zoek ik nog..

*zwaait naar iedereen*

Welterusten!

Deel Deze Pagina