En nu even in het kort "Het Verhaal"... Donderdagochtend om 08:00 waren we op de verloskamer voor de inleiding. Ze wilden eigenlijk beginnen met een cathetertje in de bmm, maar die was nog te stug en kregen ze niet ingebracht. Dus zijn we gestart met tabletten misoprostol, een prostaglandine-maagtablet. Het ging wel wat rommelen, maar verder dan dat kwam het niet. Ro en ik hebben dus nog wat door het ziekenhuis gelopen en een broodje gegeten in het restaurant. Om 13:30 kreeg ik de tweede gift met nog steeds geen daverend resultaat. Mijn eigen gyn kwam om een uur of 16:00 nog kijken, trok een gezicht en zei dat ik straks nog een gift zou krijgen, en dat ze anders morgen dat cathetertje weer zouden proberen. Ik balen dat het dus nog minstens een dag langer zou gaan duren... Maar we hadden het wel erg relaxed op de verlossuite, waar we lekker samen mochten blijven. Om 17:00 begonnen de harde buiken wel veel erger te worden, maar ik had de hoop al opgegeven dat het nog zou doorzetten die dag. Hoewel, ze werden wel heel erg . Om 18:30 werden de harde buiken wee-achtig. Ik wilde me niet te blij maken. Bij Julie heb ik over de eerste centimeter ontsluiting meer dan 24 uur gedaan, dus ik was bang voor weer een valse start. Een half uurtje later was er alleen geen houden meer aan. Van de ene op de andere minuut kreeg ik heftige weeen met maar 45-60 sec ertussen, pffff! Was best pittig om daar zo in 1 klap in te belanden. Ik kon de weeeen nog best prima opvangen, lopend door de kamer en hangend aan het aanrecht. Om 20:00 was er al 2-3 cm ontsluiting. De weeen bleven pittig en snel op elkaar, ik had geen tijd om bij te komen tussendoor. Na 4 uur van deze ongein heb ik om 23:15 een epiduraal gehad. Heerlijk, de weeen in m'n buik voelde ik minder, maar het verdere indalen deed nog wel pijn. Iets voor middernacht brak de gyn m'n vliezen, ik zat op 10 cm om een uur of 01:45 's nachts. Elin zat op het CTG steeds al wat te dippen met haar hartje op de weeen. Het persen ging in eerste instantie prima, ik voelde me echt "in control" en vond het eigenlijk heerlijk om te doen haha. Helaas werden de dips van Elins hartje steeds erger, en ze herstelde ook niet meer goed. De uitdrijving werd ook nog bemoeilijkt doordat ze haar armpje langs haar hoofdje had zitten. Ineens gign haar hartje echt niet lekker meer, dus in allerijl besloot de gyn naar de vacuumpomp te grijpen, ze moest er op de volgende wee echt uit! Pff, dat vond ik echt doodeng. Al die hectiek om je bed ineens, de kinderarts die met spoed opgetrommeld word, het geren, het koortsachtige gepraat... . Maar het maakte ook een enorme oerkracht in me los. Op die volgende wee heeft de gyn als een gek aan de vacuumpomp getrokken, en ik als een gek meegeperst, eerst op de wee en daarna erbuiten. En ja, daar was ze!!!! Ik kreeg haar een paar tellen op m'n borst gelegd. Ze huilde niet, maar pruttelde wel een beetje en ik zag ook gelijk dat ze roze was. Toen is ze weggepakt en door de kinderarts in het kamertje ernaast onderzocht. Het leek wel een eeuw te duren tot ik haar eerste huiltje hoorde.... maar ze deed het! Uiteindelijk deed en doet ze het prima. De gyn heeft heel goed en snel gereageerd op haar dips, waardoor ze toch nog een goeie start heeft gehad. Arme ik heb natuurlijk wel een knip gehad en best wat bloed verloren, maar da's bijzaak. Het is een prachtig meissie met hele donkere haartjes . Leuk contrast naast onze witblonde Julie haha! Vanmiddag is Elin nogmaals goedgekeurd door de kinderarts en ik door de gyn, en zijn we heerlijk naar huis gegaan. En nu gaan we lekker genieten!
En na al mijn ego verhalen wil ik Marlous natuurlijk heel hartelijk feliciteren met haar dochter Noortje !!!! Superleuke naam! Ben ook erg benieuwd naar de dames die vandaag ingeleid zouden worden (uit m'n hoofd, Nina en Juud toch?) en de dames die ook begonnen zijn! Duim voor jullie!
@chantal, bah wat een naar verhaal, hopelijk gaat alles goed. @frummel, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Jace! En heerlijk dat je andere mannetje zo lekker uitslaapt, komt mooi uit nu @anna, oh balen meis, beterschap! @linda, begrijp je helemaal hoor toch nog maar eventjes blijven zitten de kleine. @onweer, hier ook heel even geonweerd, maar viel mee. Ik hou ook niet van onweer.. @miffy, aaaah wat schattig!!!!! lieve foto ook met zn allen!!! Ik wil ook!!!! Fijn dat het uiteindelijk nog snel is gegaan en super dat alles nu helemaal goed gaat! Geniet lekker van je meisje! @nachtvoedingen, dat zal zeker weer even wennen worden maar dat hebben we er allemaal voor over he! @bellie, hoe gaat het??
Daar was ik weer! Heb 2 cm ontsluiting! Nouja, weet ik iig dat dat rommelen niet voor niets is! Vind het prima hoor, hoef ik komende maandag (als het morgen niet doorzet) niet eerst aan zo'n ballon katheter, maar kunnen ze meteen mijn vliezen breken. Mja ze kon het weer lastig voelen, want dat hoofdje zit zo immens laag en diep in mijn bekken! Ze moest behoorlijk duwen. Ze vroeg wat ik wilde, blijven of naar huis. Nou laat mij dan maar lekker naar huis gaan bij me kleine mannetje zijn! Die was wakker geworden door het onweer! Hij vond het niet eng ofzo, juist reuze interessant. Thuis in je eigen bedje slaap je toch veel lekkerder! Dus hopelijk morgen, en anders zeker de komende dagen vanaf mijn kant babynieuws hihi.
Miffy wat een scheetje is Elin zeg! Tis dus nog best spannend geweest met de laatste loodjes van de bevalling! Jullie zijn nu lekker thuis, geniet van elkaar! Anna: Woow, das inderdaad een mooi beeldje zo! Ga zo me bed maar eens opzoeken. Ben echt bekaf, je weet maar nooit wat er vannacht of morgen gaat komen, dus hopelijk een nacht dat ik lekker kan slapen!
Nou er gebeurt idd tenminste wel iets, dat scheelt! en idd veel liever dan lekker thuis! Hopelijk zet het snel door en hoeven ze idd maandag niet meer zoveel te doen, mooiste is natuurlijk als je je kindje dan al in je armen hebt Hoe voel je je nu??
Wow Bellie wat spannend! Je kan idd maar beter lekker in je eigen bedje slapen, da's toch altijd het fijnst. Hopelijk kun je een beetje slaap tanken voor de grote happening! Op ben je te hyper?
Tja, doordat ze weer in me doos heeft zitten roeren merk je meteen dat de harde buiken en weeën weer heftiger worden. Maargoed, daarom wilde ik ook wel weten hoe het down under ervoor stond! Zou wel een heel leuk vaderdagcadeautje zijn hihi.
Neeeuh, ben er eigenlijk vrij relax onder! Hoewel ik mezelf afgelopen week best wel eens bang kon voelen met de vraag of ik die pijn straks wel aankan. Maar nu ik gestript ben en het al zo aan het rommelen is geslagen heb ik echt zoiets van: kom maar op, ik lust je rauw hihi.
Ja ik ga lekker me bed in! Hopelijk hoef ik er niet te vaak uit vannacht voor de wc! Voor iedereen: Truste!
thats the spirit!! meid tegen de tijd dat je denkt 'dit trek ik niet meer' dan ben je er bijna!! en achteraf kun je alleen maar trots zijn dat je het hebt geflikt!! plus je vent kan nooit meer zeggen dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn.. iedere vent die dat zegt heeft nog nooit een vrouw zien bevallen
Succes Bellie en truste! hopelijk kun je nog een beetje slapen! Had ook bedacht om weer op vaderdag te bevallen, maar ja....
MOgge op dit onmenselijke tijdstip Lig al vanaf half vier wakker met harde buiken en maagzuur.Ben er dus maar even uit gegaan voor een koppie thee Miffy,wat een heerlijk meisje ! Wat een heftige bevalling zeg.Opeens zo snel je weeën en dan vervolgens de hectiek met vacuumpomp en artsen erbij.Gelukkig doet ze het prima Juud is uitgesteld naar vandaag ivm drukte verloskamers. Nina krijgt de 24ste een ks als het goed is Bellie.toch een cm extra. hoop dat je vliezen vandaag spontaan breken Fijne vaderdag meiden !4
Ik ben er maar weer uitgegaan.Kan de slaap niet vatten en maak Ferry steeds wakker met mijn gedraai. Hey Miracle, ook wakker ?
Rustig hier... Miffy: wat een prachtig meisje zeg!!! Wat naar dat je bevalling zo moest eindigen!! Hier ook 2x vacuümpomp gehad en ook 1x met paniek, weet er alles van Hoop dat je snel hersteld van de knip! Bellie; hoe ben je de nacht doorgekomen? Ben benieuwd!! Kaatje; zo vroeg al wakker! Balen! Allemaal fijne vaderdag!! Hier wel goed geslapen, lag er wel pas om 1:30 in, mijn beste vriendinnetje kwam gezellig en mannetje was weg. Ik ga zo weer even terug in bed, mag nog wat uitslapen, en papa daarna!
Goeiemorgen! Bellie, je maakt het wel spannend hoor! Gelukkig weer een cm er bij, ik ben benieuwd wat het je vandaag brengt. Hopelijk een baby Miffy, ach wat een schatje zeg! Het was dus even behoorlijk spannend, maar gelukkig is alles ok. Inderdaad lekker genieten nu. Frummel, wat fijn dat het zo goed gaat en dat Jace zo'n slaapkop is. Daar groeien ze altijd mooi van. Onweer, hier geen onweer gehad. Tenminste ik heb het niet gemerkt. Ik hou ook echt niet van onweer, toen Marcel nog thuis woonde is het daar een keer ingeslagen. Wij lagen op zolder te slapen. Gelukkig geen brand oid, maar wel de ketel kapot. Die stond op zolder en daar was het ingeslagen. Hier is het nu echt bagger weer. Het regent heel hard en ook de wind blaast om het huis heen. Jara was gisteravond om 10 uur nog wakker. Ze lag heel stil en warm in haar bed. Dus maar even een zetpil en wat water en even bij ons op bed. Ondanks de koorts had ze praatjes voor 10 en zat ze lang zal ze leven te zingen. Haha. Om 11 is ze lekker gaan slapen, maar t was weer voor half 7 vanmorgen. Ze zou vandaag even met mijn zusje mee maar dat slaan we maar even over.
Morge, Ik zie geen babynieuws. Wel zag ik in een hele mooie foto voorbij komen van Elin. Gisteren had ik de verjaardag van mijn moeder en ik was wel een beetje op toen wij thuis kwamen. Ik kon niet een fijne stoel vinden dus had ook last van mijn rug gekregen. de nacht daarvoor had ik veel last van mijn buik dus ik was ook nog eens heel erg moe daarvan. Ik ben gisteravond ook maar lekker vroeg naar bed gegaan. Vandaag dan vaderdag en misschien dat ik vanmiddag nog even kome kijken zo nieet dan iedereen een fijne dag.