Juli mama's deel 5!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummel

Frummel Niet meer actief

Patriesja: we blijven zeker positief:D Kunnen er toch weinig aan veranderen;) Bevallen gaat het beste als je ontspannen bent haha dus dat hou ik maar voor ogen. Moet zeggen dat ik dat helemaal ontspannen wel lastiger vind nu bij de tweede. Bij de eerste wist je niet hoe alles voelde en hoe een bevalling is om zelf te ervaren. Ik was al bij best veel bevallingen geweest(beroepsmatig dan) en toch kun je je er echt geen drol van voorstellen dat je het zelf hebt meegemaakt.
    Agh wat lief dat hij puk zo leuk vind:D

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Frummel, bedoel met HG dat Hypermesis Gravidarum (of zoiets). Extreme zwangerschapsmisselijkheid dus. Vroeg het me af omdat ik regelmatig lees dat je aan het overgeven bent? Ik hikte er namelijk net tegenaan met mijn misselijkheid en spugen de eerste maanden. Het klonk nogal bekend :)

3. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Kom even ego vertellen dat ik me bagger voel. Ik heb de hele dag al periodes dat ik me benauwd voel (anders dan mijn astma) en dan ben ik helemaal wiebel en kortademig. Echt een klote gevoel, voor iemand herkenbaar???
    Verder heeft onze griet nu regelmatig de hik, das wel weer grappig.
    Ik hoop dat dat vervelende gevoel snel verdwijnt want ik word er echt niet goed van. Iemand een tip?

4. Frummel

Frummel Niet meer actief

Henrieke: o haha dit x niet, bij declan wel. Nu is het van week 16 tot vorige week weggeweest. Bij Declan heb ik tot de bevalling overgegeven en me dus al die weken hondsberoerd gevoeld. Toen hield ik ook weinig binnen. Nu blijft 90% binnen dus mag niet klagen;)

Pink: klinkt alsof ze heel hoog ligt en daardoor minder ruimte is voor jou om te ademen. Vaak worrd dit minder als ze echt gaan indalen. Helaas valt er weinig aan toe doen. Soms kan het helpen om op je zij te gaan liggen. Knuffel

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Bevalling, Denk dat als ik wist wat er gaat komen ik absoluut niet zo ontspannen ben als nu :) Als ik eenmaal pijn heb ervaren bij iets, dan ben ik er vervolgens als de dood voor! Heb ooit eens een blaasonderzoek gehad en word nu al beroerd bij het idee dat er misschien een katheter in zou moeten indien je niet plast. Dat onderzoek was alles behalve fijn (vooral die l*l van een uroloog; vrolijk moppen tappen terwijl ie een buis naar binnen duwt en ik verga van de pijn van die buis en van een blaasontsteking. Overigens waren alle vervolg afspraken met een ander omdat meneer 5 weken op hawaii zat!).

Maar goed, ben nu nog ontspannen en vooral benieuwd hoe het zal gaan :D

Iets heel anders: mijn hormonen maken me flink gestoord. Zodra ik op tv een zwangere vrouw, een baby of (zielige) dieren zie stromen de tranen over mijn wangen! Vriendlief helpt niet door constant heel lief en serieus te vragen of het wel gaat. Waardoor ik hem vervolgens toe snauw dat het prima gaat, alleen dat het die hormonen zijn. Hij vervolgens gepikeerd dat ik zo reageer... Zucht... hormonen! :p

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Frummel, fijn dat je het deze keer dan niet zo erg had! 90% is nog goed te doen ;) Lijkt me wel pittig hoor als je al een kleintje hebt rondlopen. Ik was erg blij dat ik de eerste maanden me volledig kon verstoppen van de wereld. Vriendlief zorgde volledig voor me en het huishouden. Ik lag op bed of op de bank. Heb dan ook de eerste vier maanden van de zwangerschap niet echt bewust meegemaakt. Baal daarom ook zo dat ik me nu steeds beroerder begin te voelen.

7. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik heb een klein probleempje denk ik. Misschien kunnen de ervaren dames hier wel over mee praten.

Mijn borsten staan strak. Ik hoef ze maar zacht aan te raken en de witte zooi stroomt er uit. Ze jeuken zoooooo ontzettend erg maar zodra ik 1x mijn mijn nagels krabbel heb ik gelijk de rode onderhuidse bloeduitstortingen er op zitten. Ben heel de dag al aan het smeren maar ik word KNETTERGEK (!) van de jeuk!

Help!

8. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Patriesja, dinsdag is neia echt jarig, dan viert ze het op de psz, komen de opa's en oma's nog een keer een gebakje eten en gaan we naar de Mac.
    Maar a.s. zondag is het groot feest hier. Dus morgen nog een hoop doen.
    Aaaah schattig Celeno en zijn psz vriendje. ;)

Frummel, precies als je het zelf moet doen dan is het veel anders. En bij neia had ik er gewoon zin in, keek er echt naar uit, maar nu.......;)

Pink, ligt je meisje flink hoog? Ik heb het ook een tijdje benauwd gehad, en constant zo'n vol gevoel in mijn buik. Rust nemen is het enige wat je kunt doen.

9. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Thanx Frummel ik ga dat op mijn zij liggen zeker proberen!
    Hopelijk komt het spugen bij jou niet meer terug!

MNM ik heb niet het idee dat ze erg hoog ligt ik heb zelf een best lang bovenlijf maar het zou natuurlijk best kunnen. Rust nemen ga ik ook proberen maar moeilijk vind ik dat wel!

10. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ik waai ff voorbij en daar blijft het bij. Kan jullie niet echt meer bij houden met dat geklets :cool:

Trusten voor iedereen

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zal ik hem opsturen... al is het voordeel van de korting dan ook weer ver weg..
    waar woon je?

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    misschien heb je al een antwoord... maar onder de warme douche de ergste druk eraf/uit masseren

13. Rono

Rono Niet meer actief

Hier vandaag het jurkje voor noelle gekocht..

Verder voel ik me vanavond pas weer wat aan de betere hand.. rotdag. Heb nu wel maagzuurremmers gekocht bij de kruidvat :)

Dit is het jurkje, ff snel over haar andere jurkje getrokken om te kijken of het echt veel te groot is. Het is maat 98 terwijl ze maat 80 heeft. Maar deze kan wel mooi ingenomen worden.

14. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @frummel, ja je hebt helemaal gelijk!
    Wat deed je ook alweer voor werk? Ja grappig is dat als je vanuit je beroep iets 100x meemaakt en anderen er zo goed advies in geven, maar voor jezelf.... ;)
    Dat heb ik ook met mijn werk, kan elke ouder alle adviezen geven over opvoeding ed en dan krijg je zelf een kind :) hahahaha

@pink, oh vervelend zeg, idd op je zij liggen en dan het beste op je linker zij.
    Hopelijk wordt het snel minder.

@henrieke, leuk he die hormonen

@mnm, spannend hoor! ze wordt ook 3 toch? Celeno 15 juni.

15. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @rono, aaaah wat super schattig!!

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Rono, wat lief!!!!!

dat ga jij niet droog houden ;)

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ook ik waai even voorbij!

Middag in de stad was lekker, maar zwaar vermoeiend! Dinand brabbelde tegen iedereen die hij tegen kwam whaha, en het leuke is dat iedereen nog op reageert ook!

Heb voor Dinand puma schoenen gekocht, maatje 22 heeft meneer nu! Zo super schattig! Meteen maar even kleren gekocht voor hem, hij groeit zo hard momenteel!

Daarna bij de prenatal het eerste pakje gekocht voor de kleine uk. had nog een ledikantdeken nodig, dus ook meteen maar gekocht! Hydrofiele doeken gehaald, zwitsalzooi (ook van die heerlijke geurbuideltjes hihi:p), nog een leuk broekje, badcape, molton voor matras en nog meer zooi!

Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Nog even langs schoonouders gegaan om de workmate op te halen, m'n mannetje en mijn vader zijn nu bezig met de deur ophangen! Hij hangt al, maar alleen het slot moet er nog op! Edit: Hij hangt en hij doet ut:D:D!

Vanavond uiteindelijk pannenkoeken gegeten. Daarna boodschapjes gedaan en de vaat, en toen kon ik ein-de-lijk gaan zitten.

Dus nu ben ik een beetje opperdepop!

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah wat su-per schattig rono! Ze zal zich vast en zeker een prinsesje gevoeld hebben:D!

19. Rono

Rono Niet meer actief

Bellie: Ja zag het op hyves! Echt een super leuk pakje :D Jij ook al zwitsalzooi ingeslagen haha! Ik heb bij de op=op shop 3 zwitzal zeepschuim gekocht voor 5 euro. Niet duur dus.

Jaaa alleen moest ze em direct weer uit haha! 10 juni mag ze em weer dragen :D

20. Frummel

Frummel Niet meer actief

Rono: wat onwijs schattig zeg!

Sherry: onder de douche de druk eraf masseren, goede strakke bh dragen. Klinkt niet fijn maar hij moet wel goed passend/strak zitten. Kool bladeren op je borsten kan ook helpen. Ik heb bij dex rond deze termijn ook al stuwing:( Is echt niet grappig dus ik weet hoe het voelt! Sterkte meid

Patriesja: ik werkte als verpleegkundige:) Nu thuismama haha. Typisch is dat he.. Je weet het een ander zo goed te vertellen en dan sta je er zelf haha. Ik ben altijd wel het type schouders eronder en doorgaan. Toen ook gedaan toen ik een autoongeluk heb gehad. Toen ik jaren later op het werk zag waarom ik dus rust had moeten houden ben ik me wel rot geschrokken. Had de situatie ernstig onderschat haha:p

Henrieke: Bij declan vond ik de misselijkheid moeilijk als nu. Ookal was ik nu de eerste 3 maanden veel zieker. Maar bij Declan had ik geen kindje om handen. Nu moest ik wel doorgaan en aan andere dingen denken. Dat hielp enorm moet ik zeggen. Als heb ik ook wel jankend boven de pot gehangen nu met een dex aan me been. Dat waren de minder leuke momenten haha. Bij Declan werkte ik op de kinderafdeling. Ging naar me werk met plasticzakken in de auto. Kwam aan op de afdeling, kleedde me om, weer spugen, eten, weer spugen en zo ging het elke dag haha. Ben ook een x out gegaan op de wc. Toen hebben ze me letterlijk naar huis geschopt. :D

Bellie: ik zag het op hyves! Zo schattig:D Ik wil morgen voor Declan die replay schoentjes halen. Vind ze zoooo geweldig:D

Deel Deze Pagina