Juli mama's deel 6!!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AnnaB, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    misschien het lakentje iets strakker instoppen? geeft ook geborgenheid..

2. Frummel

Frummel Niet meer actief

Henrieke: kleintjes hebben nog geen ritme en aan het einde van de dag gaan ze alle prikkels verwerken. Dan hebben ze vaak een huiluurtje. Zo noemen ze het maar bij Declan duurde het ook altijd heel de avond. Moet je jezelf niet verwijten. Probeer alles op een vaste volgorde te doen. Hoeft niet zozeer op vaste tijden zolang de dag maar voorspelbaar is. Dus bijvoorbeeld;
    Luier verschonen, voeden, boertje laten, knuffelen, even wakker in de box en slapen. Probeer altijd dezelfde volgorde aan te houden. Dit zorgt ervoor dat je kindje minder snel overprikkeld raakt. Inprincipe mag je vanaf het begin inbakeren hoor. Zorg wel dat je onder de hydrofiel alleen een romper aandoet en eventueel een broekje en sokjes.

Inbakeren met hydrofiel:
    Hydrofiel neerleggen met de punt naar boven. Vouw deze punt een stuk naa beneden zodat er aan de bovenkant een recht stukje ontstaat wat aan beide kanten ongeveer 3 tot 5 c uitsteekt van de schoudertjes. Leg haar op de hydrofiel met de schouders iets onder deze rand. Vouw het randje over haar schouder en pak de punt van de hydrofiel. Trek deze strak over haar heen met de armpjes langs het lijfje. Aan de andere kant doe je het zelfde en de punt stop je onder haar lijfje. Vastmaken met een veiligheidsspeld of luiertape(kraampakket).

Hoop dat je me nog snapt haha

Het kunnen ook krampjes zijn. Ik weet niet of je flesvoeding geeft? Zo ja probeer is met de fles rondjes te draaien om de poeder op te laten lossen ipv schudden. Bij schudden komt er teveel lucht in de voeding en dit gaat dwars zitten in de darmpjes. Ook kun je fiets bewegingen met de beentjes maken(kleine rondjes). Het helpt vaak om het bedje voor te verwarmen met een kruikje. Anders gaan ze van mama's of papa's warme arm over naar een koud bedje en dat vinden ze vaak minder grappig;)

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    misschien klinkt het stom Henrieke, maar leg haar eens op bed en ga dan bv stofzuigen op de bovenverdieping.... ze zijn lawaai gewend. Jouw hartslag, stem, darmen etc...

4. Frummel

Frummel Niet meer actief

wij hebben trouwens zo'n beer met baarmoedergeluiden. echt een wonderding. Zodra hij huilt gaat dat ding automatisch aan en is Jace weer rustig. Na 5 minuten stopt hij er ook vanzelf weer mee. Ligt boven hem in zijn bedje. Zonder die geluiden slaapt hij niet in:)

Doodoo slaapbeer - Euro39,99 : Babycare.nl Razendsnelle levering

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    's avonds in een badje of mee onder de douche wil ook nog wel eens helpen...worden ze lekker loom van

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje, heerlijke foto's weer !

Henrieke, denk idd ook een huiluurtje door alle prikkels van de hele dag. merkten dit bij Levi ook en hebben daarom bewust de (kraam)visite goed verdeeld over de dagen zodat hij niet te veel bloot gesteld werd aan te veel prikkels. Had Levi toen ook echt nodig.
    Wat frummel zegt. Proberen een goed ritme te krijgen zodat ze weet waar ze aan toe is. zal een hoop onrust weg nemen

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is iemand toevallig hyves vriendjes met Mumm84 ? Ze heeft haar hyves afgeschermd dus kan niet spieken of er soms babynieuws voor haar is ;)

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

Uhm hoe heet ze in het echie? haha kan ook in pb hoor:D

9. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ritme voor slapen gaan hebben we. Overdag slaapt ze gewoon in ledikant. Huiluurtje lijkt het niet te zijn. Bij mij is het zo over.

Zal morgen met de kraamhulp overleggen wat we kunnen doen. Misschien idd inbakeren. Krampjes lijken het vanavond namelijk ook niet te zijn.

Het voelt gewoon alsof we falen. Zodra we alleen zijn huilt ze en met anderen erbij is ze voorbeeldig. Maar bedankt voor alle tips :)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Henrieke, dat is echt geen falen meis. Zij moet wennen aan jullie, jullie aan haar. Komt echt helemaal goed !

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

klinkt toch echt als overprikkelt. Zodra jij haar vast hebt dan ruikt ze jou, ze hoort je hart, je stem is vertrouwd. Logisch dat het dan weer goed is:) Maar zo'n ritme is belangrijk voor heel de dag. Niet alleen voor het slapen gaan..

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga off. Hopelijk kom ik over een paar uur vertellen dat ik weeën heb haha. anders voldoe ik morgenochtend weer netjes aan mijn meldplicht.

Truste

Ook niet normaal, er lopen hier nu nog gewoon buurkinderen buiten, mag dan wel vakantie zijn maar vindt dit toch echt geen tijd voor kleine kinderen

13. Frummel

Frummel Niet meer actief

truste kaatje:) ik hoop het voor je meis!

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Frummel, dus het zou kunnen helpen als ze iedere keer na flesje in het ledikant word gelegd? Of ze nou gaat slapen of niet?

15. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Frummel grappig idee zeg zo’n beer :).

Het gekke is dat Kyano ook echt zijn huiluurtjes had (vaak van laat in de middag tot bijna begin nacht) maar Naomi heeft echt nergens last van. Ze is gewoon heel rustig, laat zich horen als ze honger heeft en verder ligt ze lekker in bed of bij ons en dan is het haar goed.
    Zou het komen omdat wij misschien ook relaxter zijn aangezien het ons tweede kindje is en we veel meer ontspannen zijn?

Wij hebben het volgende ritme: ze meldt zich voor haar voeding; eerst boob, dan even lekker knuffelen / boeren, verschonen en nog kijken of ze een toetje wil, heel even knuffelen en terug naar bed. Meestal een uurtje dat ze wakker is en soms geeft ze zelf aan dat ze geen zin heeft om naar bed te gaan en dan leggen we haar in de box en dan valt ze daar binnen een paar minuten in slaap. Meestal rond etenstijd.

Naomi heeft trouwens een hekel aan de vitamine k en d. Jeetje wat kan die een vieze snoet trekken zeg :D

16. Frummel

Frummel Niet meer actief

Hoeveel uur laat ze tussen de voedingen? Je kunt een vaste verdeling voor die uren proberen te maken.. Bijvoorbeeld als ze 3 uur ertussen laat:

luier verschonen
    Flesje en boertje laten
    Half uurtje knuffelen
    Kwartiertje wakker in de box
    naar bed

Dex huilde heeeel veel en je gaat je inderdaad voelen alsof je echt faalt als ouder zijnde. Bij hem was dit echt de oplossing. Het is de eerste 2 a 3 dagen even doorbijten hoor want ze gaan natuurlijk niet direct slapen en ze moeten eraan wennen. Hier hielp het om er gewoon even naast te blijven zitten tot hij sliep met onze hand op zijn buikje. Zo voelen ze zich toch geborgen. Wij bakerden hem altijd in zodra hij in zijn bedje ging. Hij ging het inbakeren echt aan slapen koppelen en dit zorgde ervoor dat hij 's avonds nog maar een kwartiertje ofzo huilde. Dat scheelt voor jezelf zoveel energie en frustratie! Maar geloof me, het is echt geen falen van jullie!

Wupje: Jace heeft ook nergens last van haha. Ik denk ook dat het komt omdat je bij je eerste overal aan moet wennen en moet aftasten. Nu herken je veel sneller de huiltjes, je weet hoe alles werkt, de ritmes ken je al. Het gaat veel makkelijker als een eerste:) Hier ook vieze gezichten bij de vitamientjes haha

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    En wat kan ik het beste doen wanneer ze in ledikant ligt en flink gaat huilen? Troosten en dan terug als ze weer rustig is?

18. mamatien

mamatien Niet meer actief

Pff henrieke wat lastig meid, maar zie dit niet als falen!!!! Zowel jullie als uk moeten wennen aan het nieuwe leven.. Ik kan je geen tips geven want heb hier geen ervaring mee.. Maar luister maar naar de mama's van hier :)

19. Frummel

Frummel Niet meer actief

je kunt haar ook best inbakeren en in je armen in slaap wiegen. Bedje voorverwarmen met een kruikjes en haar op de plek leggen waar het kruikje lag zodra ze slaapt:) Dan is de overgang niet zo groot. De eerste maanden zijn het moeilijkst meid maar zo'n ritme helpt jou ook. ook jij weet waar je aan toe bent en zo voelt je dag veeel minder druk.

Hier gaat iemand straks enorm op zijn lazer krijgen! Hij ging nog even de eettafel wegbrengen bij een vriend(ex vriendin heeft zowel de kinderen als de volledige inrichting mee genomen. inmiddels is praktisch alles er weer behalve eettafel en stoelen dus wij hebben onze oude gegeven). Dat was om half 9! Het is nu *&%#$&@$% half 12 en hij heeft zijn telefoon niet bij zich. Ik vind het helemaal niet erg als hij weg is maar als hij zegt EVEN dan is het ook EVEN. Als je langer weggaat neem je je telefoon mee. Als er %&$#^#% iets gebeurd hier kan ik hem nieteens bereiken. aaarrghh mannen!

20. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hoi hoi,

@donkie
    Gefeliciteerd!

@mamatien
    Dikke knuffel voor jou!... En een bevalling kan je straks wel aan!

@feestje hier
    Ik geloof dat er een examenfeestje hier achter is ofzo... muziek dan weer hard dan weer zacht... niet echt super mjah zolang ze ervan genieten :) Is gelukkig ook niet elke dag :)
    Oke niet grappig nu staan al die tieners mee te bleren! en VALS dat het is!

@pink
    nee sorry weet verder ook niks... ja vriend lief aankijken en verleiden ;) haha

@henrieke
    Heel herkenbaar wat je zegt 's aconds en 's nachts. Céan huilt 's nachts ook dat hij dat hij me wilt liggen. Misschien zou je het aankleedkussen tussen jullie in kunnen leggen in bed. Jullie dekens eronder en een dekentje voor Emma. Is ze toch bij je maar niet tegen je aan.
    Vergeet niet dat toen ze nog in je buik zat ze jouw geluiden hoorden. Je hartslag etc. Overdag was het altijd druk met geluiden en bewegingen. Dus nu overdag hoort ze die dingen ook weer. En 's nachts is het dan heel stil. Geen geur van jou. Geen geluidjes etc. Daar zullen ze ook aan moeten wennen. Het ligt echt niet aan jou/jullie :)

@marleen
    Wat een leuke foto zeg!

@mamachantal
    Hier ook cadeautjes in huis voor als de kraamvisite er niet aan heeft gedacht. Sommige mensen staan er niet bij stil. Nu scheelt het dat ik volgende week kraamfeest geef en dat er mensen zijn die wel aan de denken en het allemaal op 1 dag is :)
    Probeer ook een beetje uit te rusten ipv zo te haasten. Nu herken ik het wel hoor hihi. Dag voordat ik werd ingeleid was ik ook nog druk aan het poetsen enzo hihi
    Wanneer hoor je of het maandag definitief doorgaat?

@wupje
    een heerlijke nacht dus gehad :) Morgen word het mooi weer om te wandelen :)
    Leuke foto's zeg!

@marloes
    Ik ben gisteren voor de laatste voeding met Céan gaan douchen... had dat beter niet kunnen doen haha... hij was zo wakker als wat na die tijd... (ik word ook altijd loom dan en me ex altijd klaar wakker hihi)

@kaatje
    Hier nog 2 weken school... maar idd half 11 is echt een belachelijke tijd!

@vitamine K en D
    Ik vind het al stinken! Heb het zelf ook maar even geproeft... BAH BAH BAH... geen wonder dat C. een smerige smoel trekt... Blij dat hij daarna altijd de voeding krijgt.

@frummel
    hihi mannen zijn soms niet echt snugger in dat soort dingen ;)

*ego*
    Morgenavond om 23:00 uur komt me ex... (althans dat is afgesproken) kreeg ik een eerlijk smsje dat hij er wel tegen op ziet.
    Geen idee wat ik ermee moet. Vroeg hem waar hij dan precies tegen op ziet.... dat wist ik wel... ja dat weet ik ook zeker wel... Céan.
    Hij hoeft niet te komen tis zijn eigen keuze. Maar als hij de andere 2 wilt zien zal hij ook moeten komen.
    (heb hem laten weten dat om 11 uur laatste voeding is en dat C. dan gaat slapen... hoeft hij hem ook niet te zien... en wat mij betreft vind ik dat prima :) hou me schatje wel voor mezelf:p)

Net 1,5 uur geslapen geloof ik van half 10 tot 11 uur... En nu natuurlijk KLAAR wakker!
    Maar was best wel moe hihi.
    Vandaag toch naar de intratuin gegaan. Tussen de kleine regenbui door.... Box staat eindelijk in de kamer. Tafels naar de schuur gebracht :)...

Morgen komt een vriendin op visite... en ze komt de ballenbakballen ophalen :) Heb een mega doos op zolder staan die er al meer dan 3 jaar staat! Ik doe er niks mee en het staat in de weg. Zij is fotograaf en geeft kinderfeestjes... dus ik dacht misschien vind zij ze wel leuk om te gebruiken... en dat vind zij ook leuk... scheelt weer zij blij en ik heb de ruimte!
    Ik wil eigenlijk komende week naar de ikea (geen idee hoe ik er kom hoor:p) Wil eigenlijk 3 ladekastjes hebben zodat ik wat dingen kan opruimen op zolder... Lang leven de nesteldrang hihi.

Slaap lekker iedereen... en ik ga duimen/dromen dat er een aantal gaan bevallen vannacht ;)

Deel Deze Pagina