Juli mama's deel 6!!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AnnaB, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Henrieke, je faalt echt niet hoor, die kleintjes moeten gewoon echt het dag/nachtritme nog ontwikkelen. Dinand hebben we ook altijd ingebakerd met een hydrofiele doek. En nu doe ik dat dus bij Fabiën ook weer. Overdag slaapt ze prima, heeft 's morgens een wakker uurtje, en 's avonds de fles van 7 uur is ze een goede 2 uur wakker. Meestal valt ze bij de fles van 22.00 uur in een hele diepe slaap. Als ik haar op bed leg ingebakerd en wel komt ze vaak pas tussen 3 en 4 weer voor haar volgende voeding. Vind het best netjes voor zo'n klein meiske.

Ga jezelf vooral geen verwijten maken dat jullie als ouders misschien iets niet goed doen. Hoewel jij je kindje 9 maanden in je buik heb gehad moet je toch je kindje echt nog goed leren kennen. Nu weet je misschien nog niet wat alle huiltjes betekenen, maar over een paar weken weet je precies wat er aan de hand is. Weet je nog of ze 's avonds in je buik ook haar drukke uurtjes had?

Fabiënne had dit namelijk 's avonds altijd, dus kon erop wachten dat ze 's avonds goed wakker zou zijn.

Inbakeren doe ik trouwens anders dan Frummel. Ik leg juist de punt naar beneden toe, vouw dan de ene punt naar de ander, rol Fabiën op haar zij en leg die punt onder haar ruggetje, en met de andere punt doe ik het zelfde. Ik zet het dan ook niet vast met tape of veiligheidsspeld want ze ligt op de punten dus verschuift het niet. Maar iedereen bakert weer anders in. Deze methode heb ik geleerd toen Dinand in het ziekenhuis lag en heb het eigenlijk altijd zo gedaan omdat ik simpelweg geen andere methode wist!

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Owjah maak voor elke dag een lijstje met wat ik wil doen... tot nu toe gaat het redelijk goed... neem nog wel te veel hooi op me vork als ik zie wat ik op schrijf... maar op 2 a 3 dingen na werk ik alles netjes af :) (ben beetje trots op mezelf aangezien ik slecht voorruit te branden ben met dit soort dingen en helemaal het huishouden en het netjes houden enzo... normaal als een tornado 1x in de zoveel tijd er doorheen en nu elke dag een beetje... is erg wennen... hele andere structuur... maar tot nu toe gaat het goed) volgende week komt iemand van "thuiszorg" hier. Die gaat samen met mij kijken hoe het nu gaat een week nadat de kraamzorg weg is en die gaat samen met mij kijken hoe ik de structuur in huis kan bewaren zodat ik ook tijd heb voor mezelf... (ik lig het liefste na een drukke dag om half 9 in bed tv te kijken en tot rust te komen... maar op een of andere manier vinden ze *huisarts, kraamzorg, thuiszorg, vk etc* dat niet de goede manier en zal ik ook meer sociale contacten moeten hebben... Op zich niks mis mee maar ben erg blij als ik me bed 's avonds zie! Ben dan ook best wel moe na een dag... ben benieuwd woensdag)

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja ik ga ook me mandje opzoeken. Ons bed is weer laag sinds vandaag, en hoe raar het ook klinkt, moet er echt even aan wennen dat hij weer zo laag staat. Vanavond kraamvisite gehad. Oom en tante van me kwamen op bezoek. Was behoorlijk gezellig en gingen een half uur geleden pas naar huis hihi:p. Fabiënne heeft haar eerste pop gehad whaha:p. Zal ze voorlopig nog helemaal niets mee doen denk ik, dus laat het maar lekker in de verpakking zitten:p.

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik snap niets van dat hele inbakeren, maar zal morgen wel met de kraamhulp overleggen. Zat idd te denken aan voedingskussen tussen ons in en haar er op, maar vind dat best eng.

Zit nu met haar in haar kamertje. Zodra ze diep bij mij slaapt leg ik haar in het warme bedje. Maar na 5 minuten begint ze oor verdovend te brullen. Eenmaal bij mij duurt het even voor ze kalmeert, maar dan slaapt ze weer. Wat kan ik dan beste doen? Laten brullen? Maar voor hoe lang? Of iedere keer in slaap wiegen en terug leggen?

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

op het voedingskussen moet je haar niet neerleggen als je zelf gaat slapen ze zakken er door heen namelijk dan word het gevaarlijk ons meisje slaapt iedere avond in de box op het voedingskussen als ze haar huiluurtje heeft ik leg dan een doek op t voedingskussen dan zakt het minder en dan een warme doek over haar heen maar altijd onder toezicht

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    zo doe ik het ook ook bij mijn werk als kraamverzorgster;)

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    henrieke wat ik altijd aanraad aan de mensen als ik mijn werk doe als kraamverzorgster is of haar bij je op de kamer nemen in haar bedje( of kinderwagen bak tijdelijk) dan horen ze toch geluidjes van jullie soms wilt dat al helpen.

wat je ook kan doen als je het veilig wilt doen is haar hele matrasje(als je een klein wiegje hebt en anders van de kinderwagen)
    tussen jullie hoofdeinde (kussens) te leggen met haar eigen dekentje zoals ze in dat bedje ligt dan kan jij nooit je dekbed over haar heen leggen want dat is weer gevaarlijk en slaapt ze misschien goed omdat ze jullie ademhaling hoort en zich niet zo alleen voelt.

als ze dan wat huilt kan je haar liggend een pinkje geven misschien helpt dat en de meeste baby's zijn s'nachts onrustig hoor maak je geen zorgen ze moeten het nog helemaal omdraaien *knuffel voor jou*

8. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    T'is gewoon frustrerend dat ze er overdag wel kan slapen. Het lijkt fout te gaan zodra wij alleen zijn. En vriendlief krijgt haar heel moeilijk stil, dus komt er vooralsnog op neer dat ik de hele nacht met haar zit. En begin ondanks het bijslapen overdag enorm brak te worden.

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik weet t meis houd vol het komt goed!! heb je ook een speentje of wil je dat nog niet geef je borstvoeding?
    wat bij djena erg helpt is we hebben een lamp die verschillende kleurtjes geeft daar word ze rustig van als ze helemaal in het donker slaapt is het ook brullen

10. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    goedemorgen,
    Gister een heel rustig dagje gehad, voelde goed.
    De kraamhulp heeft gelijk om 9 uur de vk gebeld.
    Die vond maar 1 ding belangrijk en dat is dat ik slaap nodig heb.
    Ze moest overleggen met de hapost.
    Toen heb ik temazepam gekregen voor de nacht, extra hoge dosis 20 mg en pcm met codeine voor de hoofdpijn.
    Gisteravond vond ik het wel een beetje eng om in te nemen, maar ik heb er 2,5 uur op geslapen.
    Oh wat voelt dat goed zeg, lijkt wel eeuwen geleden.

Nila doet het echt perfect. Ik ben zooooo trots op haar.
    Sinds de geboorte heeft ze nog ieder flesje leeggedronken.
    Ze slaapt veel, heeft soms hele heldere momenten en kan zich goed laten troosten.
    Echt genieten dus!

11. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Donkie, van harte gefeliciteerd!

Henrieke, een 1e kindje brengt heel veel onrust en onzekerheid met zich mee. Maar je doet het super meid! Ik ben erg benieuwd hoe jullie nacht is gegaan.

Marleen, aaaah wat een trotse grote zus zeg!

Wupje, wat een poppetje echt prachtig.
    Wandelze vandaag al is het maar een klein stukje.

Kaatje, belachelijk zeg van jullie buurjongetje. En jullie hebben maar last van het niet opvoeden.

Anna, jeetje jij hebt echt last van de na nesteldrang hihi.
    Wel lekker als het allemaal lukt.

Niks meer gehoord van mumm dus?

12. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Zonnebeertje, hoe is het met jou meid?

Pink, niet doorgezet dus.
    Hopelijk gaan alle middeltjes zijn werk doen bij jou hihi.

Mamatien, idd dinsdag even aangeven bij de vk, belachelijk dat ze niks geven voor de blaasontsteking.

Mamachantal, kan me voorstellen dat je op ziet tegen morgen.
    Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat.
    Dan heb je het eerste gedeelte erop zitten meid.

Rono, hopelijk voor jou een betere dag vandaag.

13. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hey meiden. Nog ontzettend bedankt voor jullie steun vannacht! Uiteindelijk wist ik Emma in slaap te krijgen in haar ledikant. Liet haar doorhuilen en zodra ze wat rustiger werd kreeg ze mijn pink om op te sabbelen. Na een kwartier viel ze in slaap en heeft ze twee uur door geslapen. Helaas voelde ik me flink beroerd doordat ik een hele tijd voorover had gezeten en heb ik niet veel geslapen. Maar vriendlief heeft haar net weer flesje gegeven en in ledikant gelegd. En het is stil :) ik voel me nog steeds niet lekker, maar emma slaapt iig.

Vandaag flink ritme regime , ook voor souders.

We komen er wel :) nogmaals, thanx voor de hulp en steun! Jullie hebben geen idee hoeveel me dat hielp vannacht!

14. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Dat klinkt al een stuk beter henrieke.
    Ik ben trots op je!
    Balen dat jij je nu alleen niet lekker voelt.
    Hopelijk kun je straks lekker slapen als de kraamhulp er is.

15. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Vandaag is deze kraamhulp er voor het laatst, morgen weer een nieuwe.
    Echt super jammer.
    Dit is echt de perfecte kraamhulp, ik vraag me af wat we ervoor terug krijgen.

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @Anna wat een mooie foto's van je kindjes. Mag je trots op zijn. ;)

Hier ook een zwangere die niet veel kan hebben van de kids. Het is ook zo dat ze het er af en toe wel om doen. Ik zal blij zijn als ze er is. Dan kunnen we weer verder met de dagelijkse dingen en wennen aan elkaar.
    Misschien iets niet echt smakelijk op de vroege ochtend maar ik heb gisteren eens gevoelt van binnen en ik kan haar hoofd gewoon voelen. Heel apart vind ik dit wel. Het zit dus echt al diep in de bekken want ik heb geen gekke dingen hoeven te doen om te voelen.

@Mamatien wat vervelend zeg dat je ook nog moet overgeven. Hopelijk kan de vk wat zien.

@Marloes zo weer een periode afgesloten. Vond ik altijd wel emotioneel.

@Belliebel wat een dotje.

@Bapsie daar zit je zeker niet op te wachten. Natuurlijk weet je zelf ook wel dat het nog 5 weken kan duren. Hoef je het nog niet van een ander te horen toch!!

@Mamatien ik vind het van de zotte dat ze jouw de blaasontsteking niet willen behandelen. Ik zou het eisen dat ze dit wel doen. dit is toch geen doen voor jouw.

@Marleen wat een leuke foto van je meiden. ;)

@Wupje van jouw ook al een dotje om te zien!

@Henrieke super dat het gelukt is met slapen voor haar. Het is voor haar ook wennen.

17. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @mnm
    Wat fijn dat je in ieder geval even hebt geslapen! Heerlijk!
    Wat super dat Nila het goed doet! Geniet er maar lekker van!
    (hihi heb minder nesteldrang gehad tijdens de zwangerschap... had meer het gevoel van het MOET klaar nu heb ik zoiets ik WIL het klaar hihi)

@henrieke
    Wat fijn dat Emma even in dr ledikant heeft geslapen :) En dat ze nu ook nog stil is :)

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Aaaah henrieke super!!!
    Je doet het geweldig ik ben dan wel kraamverzorgster maar met je eigen kind is t heel anders ik ben ook onzeker of ik t allemaal wel goed doe in het begin wist ik niet eens meer hoe ik een luier om moest doen terwijl t me werk is hahahaha.
    Je doet wat je moeder gevoel je ingeeft en dat is altijd goed meis!
    Hopen dat je vandaag lekker even bij kan slapen.

19. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Morguh iedereen,

Hoe hebben de zwangeren geslapen? En de mama's natuurlijk ook :)
    Hier een redelijk goede nacht... om 23:00 uur voeding voor het slapen en om 3 uur weer... en toen om 7 uur... De oudsten liggen lekker te slapen nog. Afgelopen nacht nog een schreeuwend kind bij de buren gehad. Erg fijn 's nachts...

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    goedemorgen.
    Helaas werd gister alles weer rustig toen ik in bed lag

verschil 1ste of 2de kindje Denk idd dat je voor de 2de keer makkelijker/zekerder bent. Bij een eerste is alles nog zo eng, spannend en nieuw. En bij een tweede weet je gewoon dat bepaalde huiltjes, periodes etc erbij horen.Dat sommige kindjes het gewoon nodig hebben om bv zichzelf in slaap te huilen etc.

Wupje, heerlijk toch dat Naomi zo makkelijk is ! Levi was ook een super lieve en makkelijke baby, hoop dus dat zijn zusje dat ook is. ( zal je zien dat het een behoorlijk pittig meisje is ;) )

Henrieke, als ze echt heel erg huilt zou ik haar er idd uit halen om te troosten en terug leggen als ze rustig is. Op een gegeven moment zal je huiltjes gaan herkennen en zelf weten of het een echt huiltje is, of een huiltje om aandacht ( en dat laatste gaan ze al snel ontwikkelen ;) ) bij een huiltje om aandacht haalde ik Levi er vaak niet uit maar gewoon een aai over zijn hoofdje. Wel laten merken dat je er bent. Maar ze zijn nu nog zo klein dat je ze gewoon lekker kan knuffelen en troosten hoor.
    Zou zelf niet voor een voedingskussen kiezen, deze kan uit elkaar zakken en dan valt ze er tussen. Je kan wel een aankleedkussen tussen jullie inleggen ( op jullie dekens ) en dat opmaken met lakentje/dekentje.
    Misschien gaat het voor jullie idee fout als jullie alleen met haar zijn omdat ze misschien jullie onzekerheid aanvoelt ? Komt echt goed. Geef elkaar even de tijd om te wennen
    Kijk zie dat ze vanavond al lekker in haar eigen ledikantje heeft geslapen.Super !

Frummel, o dat EVEN weg ken ik ;) heel irritant. Hoe laat kwam hij uiteindelijk thuis

Anna, goed dat je lijstjes maakt ! Geeft toch een stok achter de deur. En heb je er een keer geen zin/fut/tijd voor is het ook goed toch. En wij liggen ook wel eens om 20.30 al lekker in bed met de tv aan hoor. Of je nu op de bank hangt of lekker in bed.

MNM, fijn dat je eens een keer 2.5 uur hebt kunnen slapen. doet een mens goed he

gaat er nog iemand bevallen dit weekend ?

Deel Deze Pagina