Juli mama's deel 6!!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AnnaB, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

wie wil een dreumus lenen met een chagerijnig humeur??? (verder is het de liefste dreumus die er is natuurlijk ;))

2. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Bapsie ik heb hier al 2 rondlopen die af en toe zo zijn. Dus nee dank je. :)

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hé!

Ik was even van de aardbodem verdwenen, maar inmiddels (noodgedwongen) weer wat aan het landen.

Op 5 juli ben ik bevallen van onze dochter. Gisteren afscheid genomen van onze steun en toeverlaat de afgelopen week, dus een beetje weemoedig.

Als mijn kraamtranen eindelijk een keer opdrogen, kom ik meer vertellen.

Gefeliciteerd voor iedereen die bevallen is en nog even heel veel sterkte met wachten voor de rest!

Esther

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

BEVALLEN MAMA'S

03 mrt - Frenzy - Loek*- 580 gr- 30 cm - 22.0 wk
    07 mrt - Sureyya - Dilara* - 383 gr - 32 cm -25.0 wk
    23 mei - Danitjuh - Ismail - 1320 gr - 44 cm - 31.1 wk
    31 mei - Frummel - Jace - 2045 gr - 46 cm - 35.0 wk
    02 juni - Angiebaby - Djena - 2500 gr - ?? cm - 36.1 wk
    16 juni - Marlous - Noortje - 3150 gr - 48 cm - 39.3wk
    17 juni - Miffy77 - Elin - 3375 gr - 48 cm - 37.6 wk
    20 juni - Belliebel - Fabienne - 2920 gr - 49 cm - 38.0 wk
    20 juni - patriesja - Jevani - 2440 gr - ?? cm - 36.5 wk
    20 juni - Juud74 - Rein - 3895 gr - 54 cm - 39.0 wk
    24 juni - Fightforlove - Isa - 3675gr - ??cm - 38.2 wk
    24 juni - Nina1982 - Casper -3448 gr - ??cm - 39.0 wk
    26 juni - Sherry - Sophia - 3060gr - ??cm - 37.6 wk
    28 juni - AnnaB - Céan - 3180gr - 51cm - 38.3 wk
    28 juni - Marleen4683 - Romee - 3220gr- 50 cm - 38.5 wk
    29 juni - DunjaTamara - Linsey - 3320gr - 50 cm - 39.3 wk
    30 juni - Marlous80 - Mees - 4690gr - ??cm - 39.6 wk
    30 juni - Ryanne - Collin - 3625 gr - ??cm - 38.5 wk
    30 juni - Jeluna - Robin - 4420 gr - 52 cm - 38.0 wk
    01 juli - Wupje - Naomi - 3160 gr - ??cm - 39.3 wk
    04 juli - Kellyaernoudt - Enora - 2845gr - 49cm - 38.4 wk
    05 juli - Kikker - Lotte - ....gr - ??cm - 39.1 wk
    05 juli - Mumm84 - Amaya - ....gr - ??cm - 41 wk
    06 juli - HenriekeC - Emma - 3680gr - 51cm - 38.6 wk
    06 juli - MNM - Nila - 3328 gr - 51cm - 39.2 wk
    10 juli - MamaChantal - Viënna - 2875 gr - 47cm - 37.5wk
    11 juli - Mamatien - Fleur - 3090 gr - ??cm - 39.0 wk
    12 juli - Zonnebeertje - Jenna - 3705 gr - ??cm - 41.1w

Helaas zijn Loek* en Dilara* sterretjes geworden....

Er zijn nu 10 jongetjes geboren en 18 meisjes!

NOG TE BEVALLEN DAMES

09 juli: Booboo22
    11 juli: Mariska165
    13 juli: Miracle08
    15 juli: Jac
    18 juli: Ennas
    18 juli: Lindaatje
    19 juli: Sjantalle
    21 juli: Kaatje85
    21 juli: XxPinkxX
    22 juli: Luca2504
    25 juli: Paso
    26 juli: Rono
    27 juli: Schildje
    30 juli: Bapsie

Groen is verassing

Nog 14 zwangere dames!

Fe omhoog, anders raak ik hem nog kwijt ;) ga fe middag slaapje doen, kleine man gelukkig ook, hopelijk word ie wat vrolijker wakker :)

5. bapsie

bapsie Niet meer actief

Gefelciteerd met jullie dochter! benieuwd naar het verhaal!

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Nou vanmorgen weer controle VK gehad, zoals verwacht was alles nog harstikke goed. Ook niks meer aangekomen of afgevallen. Kleine vent doet het ook nog steeds goed binnen in me buik.

Ze heeft me alleen niet echt gestript meer gemasseerd :/ Ben nu dus lichtelijk gehumeurd. Maar dit was een "nieuwe" vk en die was volgens mij niet helemaal op de hoogte over het feit dat ik gewoon echt gestript mocht worden. Nu heb ik donderdag weer een afspraak om half 1, ik hoop hem niet te halen maar heb er een hard hoofd in. Dan word ik weer gestript, als het goed is zit ik dan weer bij mijn oude VK.

7. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Konijn; Gefeliciteerd!

Miracle; He, vervelend!! Gelukkig donderdag weer heen!

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kaatje Jij hebt niet al te best geslapen dus.... :(
    Hier ging het prima! Romee heeft om half 12 een fles gehad en toen kwam ze rond half 5 weer. Hallf 9 weer een gehad. Super dus! Jara was om half 8 wakker dus dat was ook een mooie tijd.

Mamachantal Oei, schrikken zeg! Gelukkig dat ze snel weer zelf ademde.

Jac Hoe was het bij de vk?

Pink Succes meid!

Frummel Ai, nachtmerries.... Tsja ze moeten dingen verwerken, maar leuk is het niet.

Konijn Gefeliciteerd met jullie dochter!!

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    WHAAAAAAAAAAAA meid, eindelijk is ze daar dan:D. Gefeliciteerd met jullie dochter Jenna, geniet van dit moois!

10. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    paso. ooh dat is irritant.

frummel. ford galaxy is het geworden. haha lekker babyvet! hebben ze wat te makken hihi.

Schildje sterkte vandaag. dus je bent klaar voor de start??

Konijn. balen dat het echte leven weer begint dus. Misschien dat ik het heb gemist. Maar hoe heet je dochter?? Alles goed gegaan?

Miracle ooh dat is balen als ze het niet goed afgesproken hebben:x. Kan je anders je eigen vk niet even bellen. of ze nog langs wil komen? Al duurt donderdag op zich ook niet lang. (maar misschien te lang op dit moment??)

zo hier ook terug van de vk. Alles goed! Kleine zit niet helemaal ingedaald. (maar dat mag ook met een vijfde!) Heb dikke 3a 4 cm ontsluiting. Ze was zelfs zo lief om voor te stellen dat ze me vliezen wel wou breken, dan zou het er zo??? ( zonder er voor te werken aub;)) zijn. Maar aangezien manlief weer naar boord is heb ik alleen gevraagd te strippen. Met manlief heb ik nu topoverleg;) gehad, en die gaat proberen om morgen vast naar huis te komen. En dan maar kijken of we de vliezen ergens nog kunnen gaan breken. Krijg opeens weer goede hoop voor het einde van deze week te bevallen:D:)!

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat anderen het zo "gemakkelijk" doen is ook vaak omdat je dat zelf denkt. Zo heb ik dat met een vriendin van me gehad vorigjaar. Haar kleine meid is met 28+4 geboren en heeft een +/-10 weken in het ZH gelegen. We zouden ongeveer tegelijkertijd uitgerekend zijn.

Toen Dinand eenmaal geboren was (er zit 3 maanden tussen haar dochter en Dinand) is het gewone normale leven weer begonnen. Omdat we beide tegelijk zwanger waren, trokken we heel erg veel met elkaar op. Lekker shoppen, babyuitzet kopen enz. enz.

Toen haar dochter 9 maanden was en Dinand 6 maanden zat ze een keer bij ons. De mannen waren de deur uit en toen kwam ons gesprek ook uit op dat onderwerp. Ze was een beetje emotioneel en toen ik vroeg wat er was kwam alles er een beetje uit. Ze had het gevoel dat ze alles alleen moest doen (ze had geen werk meer en haar man werkt fulltime) Ze moest zoveel dingen doen, een kind verzorgen en aandacht geven, het huishouden wat er veel te vaak bij inschoot, terwijl het hier bij ons (9 van de 10 keer) spik en span is. Haar vraag was dan ook aan mij waarom ik het zo gemakkelijk af kon. Alsof ik alles zo uit mijn mouw schudde.

Heb toen ook tegen haar gezegd dat ik ook er wel eens doorheen zat. Je bent de hele dag maar bezig (zeker in het begin met verschonen, flesjes geven, troosten, boertjes laten, wasjes draaien enz. enz.). Ja wij houden nu eenmaal van een schoon opgeruimd huis, zeker als er kids over de vloer rollen en je 2 kattenbeesten hebt. Zeker in het begin is het voor jezelf zoeken naar een nieuw ritme, maar ik kan je vertellen dat je hier echt vanzelf in meegroeit. Die eerste weken zijn gewoon erg lastig (zeker bij een eerste kindje omdat alles nieuw is voor je).

Komt allemaal goed hoor meid! Je zult zien dat je hier over een 2 maanden om lacht en jij, je mannetje en jullie kindje een heel ander ritme hebben!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oeh das inderdaad eng. Maken ze bij haar nu ook elke dag een echo om te kijken of de Prostin nog goed werkt? Bij Dinand maakte ze dat toen wel om te kijken of de ductus nog het zelfde was als de dag ervoor. Op het moment dat er maar iets veranderde zou hij met spoed geopereerd worden. Gelukkig werkte de prostin bij hem wel goed en werd hij na 5 dagen geopereerd (toen was het ook echt wel nodig).

Komt allemaal goed meid, ze ligt in het LUMC en dat is het beste ziekenhuis op hartgebied!

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oeeeh spannend:D.

14. mamatien

mamatien Niet meer actief

He meiden,
    Heb niets bijgelezen..
    Alles gaat goed met mij en Fleur.. Maar het was wel ff allemaal erg heftig..
    Zondagavond begon die buikpijn dus weer.. om uurtje of 22.00u was ik het helemaal zat, toen had ik al uur onder de douche gezeten en het ging maar niet over, dus toen heb ik de vk gebeld voor tips.
    VK raadde aan om 2 paracetamol te nemen en als het over een uur niet minder was moest ik weer terugbellen. In dat uur weer overgegeven (dat deed ik daarvoor ook al) maar het lukte me ook om half uurtje te slapen. Na dat half uurtje kwam de pijn echter weer net zo erg terug, dus om 23.15u toch weer gebeld naar de vk. VK heeft met zkhuis overleg gehad en besloten dat ik 1 nachtje naar het ziekenhuis zou gaan zodat ik goede pijnbestrijding had en zodat ze mn urine daar uitgebreid konden onderzoeken. Ik was dus 00.00u in het ziekenhuis.
    Ondertussen werd ik beroerder en beroerder en kreeg ik ook koorts erbij. In het ziekenhuis aangekomen zagen ze meteen dat het weeen waren, dit was ook op de ctg te zien. Helaas was er nog 0 ontsluiting..
    Omdat ik zo beroerd eruit zag wilde ze voor de zekerheid mijn bloed onderzoeken. Nadat ze urine en bloed hadden afgenomen(1 uur ofzo) kreeg ik een spuit met pijnstilling en slaapspul en werd ik heerlijk stoned en viel ik in slaap. Om half 4 werd ik wakker en toen kwam toevallig de zuster mn kamer in, en toen vertelde ze me dus dat er onstekingen in mn bloed zaten die niet goed waren dus dat ze nog een keer bloed wilde prikken. Om half 5 kreeg ik te horen dat het hellp syndroom was en dat de baby er vandaag uit moet. Toen heb ik Fred gebeld en gezegd dat ie moest komen, omdat het mogelijk met spoed gehaald zou worden. Toen Fred er was kwam de VK vertellen dat om half 8 spoedoperatie gedaan zou worden. Om 7.00u nog x bloed geprikt en toen was het nog sterker gedaald, waardoor ik met de keizersnee geen ruggenprik meer mocht, maar onder algehele narcose moest. Hierdoor mocht Fred niet bij de keizersnee zijn. Om 7.33u is Fleur geboren, om 7.45u heeft Fred haar gekregen en hij heeft toen met bloot bovenlichaam gebuideld met haar totdat ik er weer was. Volgens mij was ik er rond half 11 weer, maar dat weet ik niet meer precies..
    Gister is voor mij in hele roes voorbij gegaan.. Kon ook nog zo moeilijk geloven dat Fleur echt mijn dochter is.. Ik heb haar 9 maanden gedragen en vervolgens kon ik zelf niet (bewust) bij de bevalling zijn.. Dit is zoo raar en zo anders als dat ik voor ogen had.. Nu we een dag verder zijn merk ik dat het gevoel steeds beter wordt en ben ik ook echt totally in love op Fleur. Deze afsluiting van mn zwangerschap zal ik echter nog wel ff moeten verwerken..
    Nu voel ik me goed. Het enige wat heel naar is, is die buikwond van de keizersnee. Ik kan namelijk amper bewegen. Fleur ligt naast me in een bedje, maar als ze bijv. huilt of wakker wordt moet ik iemand roepen, omdat ik haar er zelf niet uit kan halen. Dat is heel irritant (Vooral ’s nachts)
    Fleur doet het verder geweldig! Ze had eerst een 9 en toen een 10 op die Apicscore, dus fantastisch. Ook pakt ze de borst goed op, alleen geef ik volgens mij nog niet zoveel melk, dat moet nog ff op gang komen…

Ik hoop vrijdag naar huis te mogen!

Hoe is het hier? Nog babynieuws??

15. MNM

MNM Fanatiek lid

18 okt 2010
    3.844
    0
    0
    Konijn, GEFELICITEERD met je dochter!
    Even rustig aan nu dat de kraamhulp net weg is.

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tjee meid, kan me voorstellen dat het lastig is voor je om te beseffen dat je opeens je kindje hebt zonder er zelf "moeite" voor heb hoeven te doen. Had het bij Dinand ook, hoewel ik gewoon bij ben gebleven en een ruggenprik heb gehad, baalde ik achteraf vreselijk dat ik gewoon niet wist wat echte weeën waren en dat hij er zo bij mij is uitgeplukt. Bij mij duurde het ook een paar dagen dat ik zoiets had van: Dat is mijn kind, ik ben echt moeder! Die melk komt vast snel, maar mocht je toch twijfelen op een gegeven moment of je wel genoeg melk hebt, kun je er altijd nog even bij gaan kolven, heb ik bij Dinand ook gedaan en toen haalde ik opeens na 2/3 dagen zo 110 cc uit 1 borst.

Die buikwond is vervelend en erg pijnlijk, maar probeer toch zo nu en dan te bewegen in bed. Hoe soepeler jij je lichaam houdt, hoe soepeler het litteken wordt.

Geniet van je kleine meid!

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zo ben weer aardig bij!

Hier wel een goede nacht gehad. Alleen kan Fabiënne best onrustig zijn als haar neusje verstopt zit. Best logisch, want vind het zelf ook niet lekker slapen als me neus dicht zit. Straks naar het CB toe om haar te laten wegen. Dan meteen maar even vragen wat ik hier nou tegen kan doen. Heb wel neusdruppels, maar die mag ik niet langer dan een week geven. Zoutoplossing werkt totaal niet. Ze drinkt daardoor ook gewoon niet haar flessen leeg. Ze drinkt gemiddeld zo'n 70/80 cc, en valt dan als een blok in slaap. Lekker zou je denken (is ook wel lekker natuurlijk dat ze zo goed slaapt), maar ik merk dat het bij mij wel onzekerheid met zich mee brengt.

Heb haar afgelopen vrijdag laten wegen bij de gehoortest, en vond dat ze eigenlijk niet heel veel was aangekomen. Ja oke, ze is aangekomen en dat is het belangrijkste, maar ze is van 2900 naar 3115 gegaan in 12 dagen tijd.

Nu heb ik wel in me hoofd hoe dat bij Dinand ging, en die groeide echt gigantisch die eerste 6 maanden. Ben in het begin elke week naar het weeguurtje gegaan, en hij kon zo 500/600 gram per week aankomen. Das bij Fabiënne nog niet echt het geval.

Maargoed, onzekerheden horen bij het moederschap he hihi:p. Komt vast goed! Hopelijk hebben ze wat tips voor me!

18. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Zo, kraamhulp is hier nu weg. Mogen het nu zelf allemaal doen. Ze heeft minder gewerkt dan de afgesproken 49 uur dus dat is alleen maar positief! Vind het fijn dat het nu alleen wij drietjes zijn, maar vond het ook wel fijn dat ze er was.

Nu weer ff dutje doen en straks bezoek. Vind tot nu toe het bezoek wel gezellig. Maar merk duidelijk het verschil tussen mensen die bekend zijn met kraamperiodes en mensen die dat niet zijn. Gelukkig tot nu toe alleen mensen gehad die ermee bekend zijn (en je dus rust gunnen).

19. Frummel

Frummel Niet meer actief

konijn gefeliciteerd met jullie dochter!

henrieke: zo gek is dat gevoel niet hoor maar je groeit er vanzelf in. Een eerste kindje is het moeilijkst. Alles is aftasten en leren. Kinderen zijn altijd makkelijker bij anderen als bij jezelf geloof me.. Dex kan nog steeds onwijs dreinzen en vreselijk ondeugend zijn. Zodra er iemand hier binnen stapt of we gaan ergens heen is hij de onschuld zelve. Je komt er wel meid, echt waar. Laat de kraamvisite anders ffies links liggen en concentreer je op jezelf, je meisje en je man. Over een maandje is ze ook nog lief en klein hoor!!

O dex huilt

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Fijn henrieke dat het bezoek er tot nu toe rekening mee houdt en jou je rust gunnen.

Wij hebben hier 1 keer bezoek gehad van de neef van manlief en zijn vrouw (degene die mijn het weekend voordat ik ging bevallen aan het stalken was op hyves). Die kwamen 6 dagen na de bevalling en bleven 2,5 uur lang hier op de bank zitten. Hun jongste zoon was alleen maar aan het janken, en hun oudste maakte een kabaal van heb ik jou daar. Toen ze rond half 1 zei dat de jongste zijn brood moest eten dacht ik dat ze ook nog ging vragen of ze zouden mogen blijven eten, maar heb toen tussen neus en lippen door maar gezegd dat ik moe was en maar eens een tukkie ging doen. Toen zijn ze eindelijk vertrokken.

Heb toen ze weg waren direct tegen hubbie gezegd dat ik niet meer wil dat mensen zo lang blijven plakken. Vond het echt vreselijk irritant!

Deel Deze Pagina