HELP: bloedbad

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by brigitte22, Dec 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    ik ben nu ongeveer een week na mijn eisprong en net tijdens het vrijen was het ineens een bloedbad... Mijn temperatuur was vanmorgen nog netjes op na ei niveau zeg maar.

wat kan dat bloed zijn? kan het komen van het vrijen dat er een adertje kapot is? kan het ook kwaad tijdens een eventuele innesteling dat het eitje dan mee naar buiten stroomt?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Brigitte22,

Hoe gaat het met je? nog bloedverlies gehad?

Inderdaad, het bloedverlies kan komen van de gemeenschap. Soms beschadig je een stukje weefsel/ baarmoedermond waardoor je bloed kan verliezen. Dit kan ook voorkomen bij harde ontlasting.
    Deze beschading vind buiten de baarmoederholte plaats dus kan geen kwaad voor het evtuele bevruchte eitje.
    Soms komt er tijdens de innesteling van het eitje ook wat bloed vrij.
    Spannend!

Groetjes Imke

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    hoi imke
    dank je wel voor je antwoord. Het is bij gisteren gebleven... gelukkig. Op een gegeven moment is het bloeden ook gestopt en zat er op mijn tampon alleen nog bruin slijm... vandaag nog nergens last van gehad (geen tampon in om eventueel een wondje ook niet open te halen) dus of van het vrijen of misschien van een innesteling.... denk zelf het eerste.

Is het trouwens raar om na je eisprong wat last te hebben van bruin verlies? kan dit kwaad of kan dat bij iedere vrouw gebeuren?

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoi Brigitte22,

Nee het is niet raar om nog wat bruineafscheiding te hebben, zie het als een restje, bruin is oud bloed.
    Sterkte Imke

5. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Is het ook niet raar om al een week wat bruine afscheiding te hebben? Het is namelijk begonnen op de dag van mijn eisprong met eenmalig donkerrood slijm. Daarna nog een paar keer echt bruin slijm en de afgelopen dagen (en nu net ook weer) wat lichterbruin en geen dik slijm maar meer dun.... eigenlijk iedere dag wel (meestal 1 of 2 keer per dag een beetje; vooral bij ontlasting of echt goed uitplassen... dus als er wat druk op kom te staan)

Kan dit een eventuele innesteling belemmeren of is het meer opruimen van oude troep? Kan het ook kwaad om het tot je NOD te hebben?

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    vandaag alweer of nog steeds lichtelijk bruin verlies... nu al 8 dagen.... kan dit echt geen kwaad? waar kan dit allemaal vandaan komen? ik dacht altijd dat de baarmoedermond gesloten was na de eisprong.... of zou die van mij nog openstaan? Of kan het ergens anders vandaan komen?

7. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoi brigitte,

Bruinige afscheiding kan echt geen kwaad het zal een evt innesteling ook niet tegenhouden. Zie het als opruimen van oud bloed gaat beetje bij beetje. Het kan ook zijn dat je baarmoedermond geirriteerd is en af en toe na aanraking van bijv ontlasting (ligt allemaal heel dicht bij elkaar) wat bloedverlies geeft, Als het geen helderrood bloed is maak ik me geen zorgen. Als het na je menstruatie niet overgaat zou je eens langs de huisarts kunnen gaan en vragen wat hij/zij er van denkt. de arts kan met een speculum (eendebek) je baarmoeder bekijken.
    Ik maak me geen zorgen.

Hoop je een beetje te kunnen geruststellen.
    Imke

8. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    @Immie: dank je wel! Fijn te horen dat het op zich niet heel raar is... nee absoluut geen helder bloed (alleen toen tijdens het vrijen even maar ga uit van een geknapt adertje). Ik wacht het gewoon nog even af.....

Heb in juni nog een uitstrijkje gehad en dat was allemaal goed....

Waardoor kan een baarmoedermond geirriteerd raken? kan dat ook gewoon overgaan?

9. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoi Brigitte22,

Een geirriteerde baarmoeder mond kan komen door geslachtsgemeenschap, harde ontlasting, tampons
    Dit gaat van zelf over, het vervelende eraan is dat je dat bloedverlies kan krijgen.

Fijne feestdagen, Imke

10. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Hoi Immie:
    Dank je wel... het is dus iets wat kortdurend is zeg maar... niet iets wat heel lang duurt... maar kan ik dan beter nu even een paar dagen beter niet klussen en tampons gebruiken om de boel wat rust te geven of maakt dat niet uit?

Ik had toen ik de pil gebruikte ook wel eens in de 2e of 3e week van de strip wat bruin verlies maar dat kan dus door dezelfde reden komen?

11. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Vandaag tot nu toe nog maar een heel klein beetje bruin en dan ook nog heeeeeeeeeeel licht bruin..... misschien dat het einde in zicht is. Ik hoop het in ieder geval.

En nu maar zien wat er verder uitkomt volgende week... ga er maar vanuit dat ik ongesteld word (heb nu gelukkig wel minder klachten dan in mijn eerste cyclus na de pil....). Maar sinds een paar dagen wat steekjes in lies en onderbuik...

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Toch nog weer even een vraagje als vervolg op bovenstaand verhaal.... ik had ineens gisteravond tijdens ontlasting (die moeilijk kwam zeg maar) weer wat rood bloed verlies.... toen maar een tampon in gedaan maar daar alleen nog maar weer bruin... Mijn temperatuur blijft nog steeds hoog (vorige cyclus ging hij in de dagen voor mijn ongi naar beneden)... Kan dit komen van een adertje wat weer gesprongen is?

Ik snap er even weinig van.....

13. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Gebruik tijdelijk maar even geen tampons meer en misschien de geslachtsgemeenschap( Ik wil niet stoken in een goed huwelijk) ook even. Dat je helderrood bloed verlies had na de ontlasting maakt het voor mijn zekerder dat je baarmoedermond geirriteerd is en kwetsbaar.
    Geef het even de kans om te genezen, blijft het toch aanhouden dan wil ik je toch adviseren langs je huisarts te gaan. Wacht tot na de kerstdagen is het dan nog maak dan een afspraak.

Fijne feestdagen Imke

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    dank je wel. Ga ik doen. Maar dat rode bloed kan daar dus wel van komen? En stel dat ik wel zwanger zou zijn, kan het dan kwaad zo'n geirriteerde baarmoedermond? En wat zouden ze er eventueel aan kunnen doen?

15. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoi brigitte,

Tijdens de zwangerschap kan een geirriteerde baarmoedermond geen kwaad. Je baarmoeder mond is kwetsbaarder in de zwangerschap omdat je baarmoeder dan heel goed doorbloed is en word.
    Je kan er weinig aan doen, net als een wondje op je knie, even van afblijven en de tijd geven om te genezen.

Groetjes Imke

16. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Dank je wel! Dan doen we het maar even rustig aan.... aankomende week misschien toch ongi dus dan is het klussen al op een lager pitje. En dan maar hopen dat het geneest. En zo niet dan ga ik alsnog even langs de huisarts om er naar te laten kijken (denk zelf dat het misschien wel komt van het vele klussen rond de eisprong hihihi... af en toe kreeg die baarmoeder dan een aardige tik... auw).

Fijne kerstdagen!

17. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Heb er nog steeds een beetje last van.. gisteren nog wat lichtbruin. En daarnet bij ontlasting weer even wat meer en donkerder.... Maar ook wat meer afscheiding de afgelopen paar dagen.... Ga morgen in ieder geval even met de huisarts bellen om een afspraak te maken..... ik word het nu een beetje zat.

Nu maar hopen dat ik niet ongesteld word op het moment dat ik bij de huisarts terecht kan.....

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Heb net de huisarts gebeld maar zijn tot vrijdagochtend helaas gesloten... en vind het toch geen spoed dus dan vrijdag maar even weer bellen om en afspraak te maken voor volgende week.... die week kan er ook nog wel bij.... :rolleyes:

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Is het verstandig om nog een week te wachten? Stel dat ik wel zwanger zou zijn (ben inmiddels nu op mijn langste cyclus en nog niets te bekennen alleen dus dat lichtbruine maar ja dat zegt me na 2 weken niets meer)........ kan het dan geen kwaad?

Kan het ook komen dat doordat ik meer afscheiding heb de afgelopen dagen dat het dan ook sneller bruin is?

Sorry dat ik blijf vragen maar word er best onzeker van.... zeker omdat ik nu nog niet weet of ik ongi word of niet?

20. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Brigitte22,

het is ook allemaal heel onzeker als je zwanger wilt worden, een onregelmatige cyclus hebt en dan nog wat oud bloedverlies tussendoor. Het kan in ieder geval geen kwaad dat je tot vrijdag of nog iets langer moet wachten op een afspraak. Het bloedverlies/bruinige afscheiding is dusdanig weinig dat ik er ook niets geks van verwacht. Misschien ben je wel zwanger, dan kan wachten al helemaal geen kwaad, want dat is dan ook wat de medici doen. En als je niet zwanger bent, komt je menstruatie waarschijnlijk snel en hoef je je ook niet meer druk te maken. Maar vaak is door spanning en stress je lichaam ook een beejte uit haar doen en kan je menstruatie iets langer uitblijven. Maak je dus geen zorgen en wacht de afspraak met de dokter af als je die dan nog steeds wilt.

Groetjes Brigitte

Share This Page