Julia, Madelief of Phileine ??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Phietje, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke van de 3?

1. Julia

2. Madelief

3. Phileine

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Phietje

Phietje Lid

21 mei 2010
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Er staan nog 3 namen op onze meisjesnamenlijst.

Welke zouden jullie kiezen en waarom ?

en..

Waarom vallen de andere 2 af ( om welke reden)?

Hoop dat jullie ons kunnen helpen te beslissen, wij hebben bij elke naam wel een op of aanmerking!(positief/negatief):p

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Phileine!

Hoewel ik Madelief ook héél erg leuk vind.

Julia vind ik erg hard en kattig klinken en valt voor mij dus af.

3. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madelief... leuk en stoer tegelijk

Phileine vind ik op zich wel ok maar is dat niet een woordspeling geweest van villein (spel je dat zo?)

Julia vind ik mooi, maar Madelief gewoon net iets leuker en specialer...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ondanks dat het heel veel voorkomt, vind ik Julia toch de leukste en mooiste naam. Vind hem lief, maar ook stoer.

Madelief en met name Phileine vind ik geen leuke namen. Bij Phileine omdat ik de klank niet mooi vind en bij Madelief moet ik altijd aan dat boek van Guus Kuijer denken en ik vind het gewoon niet z'n leuke naam.

5. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Madelief!

Julia vind ik geen lelijke naam, maar zo vaak gehoord dat ik em niet boeiend meer vind.

Phileine vind ik ook wel mooi, maar Madelief mooier

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Julia, hoewel ik Juliette nóg mooier vind.
    Madelief is gewoon echt niet mijn smaak, en Phileine vind ik best mooi, al is die naam lastiger te schrijven (voor veel mensen).

7. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Julia staat in de top 10 dus valt voor mij direct af.
    Madelief doet me vooral denken aan de boeken en film. En dan zie ik dat type meisje voor me.
    Phileine doet me meteen denken aan het boek/film van ronald giphart, en dan dus Kim van kooten. En daarom zou ik dus geen van deze namen kiezen.

Ik vind Phileine wel de bijzonderste naam, dus als ik moet kiezen wordt het dat.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Julia of varianten daarop vind ik niet mooi omdat half nederland tegenwoordig zo lijkt te heten. Daarnaast heb ik altijd Alfa Romeo gereden en dan is de naam Julia een beetje wannabe (Giulia).

Madelief vind ik heel leuk en Phileine vind ik zo lief klinken. Ik heb voor Phileine gekozen omdat ik die naam net iets specialer vind.

9. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Phileine! Tja waarom? Ik vind het gewoon een prachtige naam. Julia en Madelief zijn ook leuk, maar Phileine vind ik echt helemaal top!

10. Zonder enige twijfel Phileine. Julia en Madelief zijn totaal niet mijn smaak, terwijl Phileine al in de buurt komt. Julia en Madelief komen ook zo hard over, terwijl ik Phileine bij mij heel zacht over komt.

Het probleem met Julia is ook de uitspraak, Zj, J of Dj.....

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Phileine, absoluut.
    Een lieve, mooie naam en niet al te bekend!!!!

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #12 maansneeuw, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
    Phileine doet me altijd meteen denken aan het woord 'vilein' (gemeen, boosaardig).
    Daarom zou ik de naam niet kiezen. Philine / Filiene / Filine, Féline of Félien vind ik dan veel mooier.

Julia vind ik een mooie naam, maar komt heel erg veel voor en ik vind 'm persoonlijk ook wat te 'kak', of zo.
    Andere ideetjes misschien (die ik leuker vind en die veel minder vaak voorkomen): Julijn(e), Juline, Julieke, Juliët(te), Jula, Júle, Julee / Julé, Julene, Julot / Julotte

Ik ga dus voor Madelief! Vind ik een lieve, vrolijke naam. Roos en Jasmijn vind ik trouwens ook erg leuk, associeer ik een beetje met Madelief. Alleen komt Madelief minder voor :)

13. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Julia vind ik geen leuke naam. Ik hoor het ook zo vaak en het is inderdaad een top 10 naam geloof ik...Daar houd ik niet van persoonlijk.
    Phileine en Madelief zijn leuk! Ik heb Phileine op nr 1, leuke en apartere naam. Lief en stoer!

14. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madelief valt meteen af, te lief en tuttig. Julia komt al wel vaak voor maar is wel een mooie naam. Phileine gaat en ook aparter dan Julia en dat vind ik wel leuk. Dus dan kies ik voor Phileine.

Ik hoorde laatst Philou dat vond ik ook wel mooi qua klank.

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Julia, tijdloos, mooi, vrouwelijk, krachtig, voor alle leeftijden (Madelief vind ik een kindernaam) en internationaal goed uit te spreken. Maar ik ben bevooroordeeld want we hebben onze oudste dochter zo genoemd.

16. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

100% Julia!

De andere namen vind ik niks.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Julia de reden kan je in mijn banner lezen haha!

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Julia! Maar Juliëtte vind ik nog mooier (das echt mijn favoriete meisjesnaam!).

Phileine vind ik ook mooi! Madelief is ook niet verkeerd, maar toch niet helemaal mijn smaak, voor mijn gevoel past die naam echt maar bij één soort meisje (zo'n klein, lief, schattig meisje) en je weet van tevoren natuurlijk niet hoe je kindje wordt ;).

19. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

5 feb 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gestemd op Madelief, mooie naam! Je hoort het niet zo vaak. Het beeld dat ik krijg bij een meisje met de naam Madelief is een vrolijk en open en lief meisje.
    Julia hoor ik de laatste tijd erg vaak, en vind de naam daardoor niet erg bijzonder meer, maar is wel tijdloos.
    Phileine vind ik niet zo lekker uitspreken. Daarnaast lijkt het op het woord vilein, en daardoor vind ik het niet zo mooi.
    Succes!

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ik zou kiezen voor Phileine. Ik vind het een mooie en aparte naam. Hoewel ik Pheline of Philine net iets leuker vind.

Madelief vind ik ook wel leuk, maar op de een of andere manier heb ik nog nooit van een volwassen Madelief gehoord, waardoor ik de naam echt associeer met een kind.

Julia vind ik ook heel mooi, maar hoor je veel. Voor ons persoonlijk zou de naam afvallen omdat we een neefje hebben die Julian heet.

Deel Deze Pagina