Ik vind Giulia niet mooi geschreven of uitgesproken als je verder Nederlands spreekt, maar als je dat wel vind moet je natuurlijk die naam kiezen ongeacht wat iemand anders mooier vindt. Ik zou wel de naam (veel) zwaarder laten wegen dan de afkorting.
Ik zou gaan voor de naam die je het mooist vind, op zijn Italiaans dus. En een afkorting van letters is vaak bij een dubbele naam en niet bij een tweede naam, terwijl er ook nog een derde naam is. Dan moet je haar dus M..... -Julia als eerste naam geven vind ik. Dat is in Amerika ook zo. Behalve bij Michael Jackson dan is het voornaam en achternaam, maar dat is dus ook niet eerste en tweede naam... M G klinkt trouwens ook leuk mocht je vriend toch graag op deze manier een koosnaampje geven...
Ik vind beide namen mooi dus ik zou kiezen wat het best bij de andere namen en de achternaam past. Ik denk in jullie geval dat Giulia het mooiste is bij de andere Italiaanse namen. MJ zou ik nooit doen. Ik hou sowieso niet van afkortingen in letters, als je begrijpt wat ik bedoel.