Allebei echt heel mooi. Julia hoor ik zelf wel veel vaker dan Sophia. Ben docent op het VO en heb bijna in iedere klas wel een Julia zitten. Zelfs een keer meegemaakt dat er 3 Julia's in een klas zitten. Maar, ik zou maar zo denken: dat geeft aan hoe mooi die naam is. Ik heb nog geen Sophia in de klas gehad in al die jaren. Wel ook iedere jaar een of meerdere Myrthes, die naam valt voor mij in dezelfde categorie, net als Loïs overigens
Je doet het toch nooit goed. Zou vooral doen wat voor jullie samen goed voelt (daarin meenemend wat goed is voor de kinderen die er al zijn en mogelijk bij komen natuurlijk!). En mbt de namen: ik vind Julia prachtig. Sophia ben ik niet zo’n fan van. Vind Sofie dan ‘frisser’.
Dank je wel voor je lieve reactie! Met de kinderen gaat het goed, rust in huis is zo fijn voor iedereen. Maar wij moeten nog officieel gaan scheiden dus hoe het precies wordt geregeld/verdeeld qua tijd weet ik nog niet. Voor nu zijn ze bij mij. En nog een kindje is hier welkom ondanks omstandigheden maar ben al wat ouder dus zullen wel zien hoe het loopt
Denk er wel aan als je getrouwd blijft met je ex man (van wat ik een tijdje terug heb gelezen) word het wel op papier ‘zijn’ kind. Ik bedoel dit trouwens niet naar of afkeurend.
Wacht wel tot alles rond is met scheidingen, anders kan t onwijs ingewikkeld worden aangezien je man de wettelijke vader is en niet de biologische vader van het kind. Dat maakt het een stuk makkelijker namelijk en minder stressvol. Van de overheid: Ontkenning van het vaderschap dat binnen het huwelijk of geregistreerd partnerschap is ontstaan, is mogelijk. Dit kan alleen als blijkt dat de man niet de biologische vader is. Zowel de moeder, de vader als het kind kunnen om deze reden het vaderschap ontkennen. U moet ook aan een aantal andere voorwaarden voldoen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een rechtsbijstandverlener. Als u besluit een 'procedure ontkenning vaderschap' te voeren, heeft u een advocaat nodig.