Hoe zouden jullie Cato uitspreken.. met de klemtoon op de a of de o? We willen graag de klemtoon op de o, dus misschien dan toch met dubbel oo (Catoo) schrijven?
Catoooo. Maar wel als Cato schrijven, ik zou echt niet weten hoe ik deze naam anders uit moest spreken
kahTOO, zo vind ik het 't mooist en het meest logisch Zou het schrijven als: Cato / Cató of Kato / Kató Met dubbel o vind ik een beetje raar staan
eerlijk gezegd las ik gelijk 'Cáto'... terwijl als ik er overnadenk is Cató de logische uitspraak. Zou het ook als Cato schrijven en niet Catoo, dat zie er op papier raar uit
Jep, klemtoon op de O. Wij vinden zelf de naam Caro erg leuk, terwijl daar naar mijn idee de klemtoon juist weer op de A ligt. Gek hoe 1 letter dan zo het verschil kan maken.
Nooit aan gedacht om t anders uit te spreken dan met de klemtoon op de 'o' Schrijven met -oo lijkt het bijna een typefout. Zou lekker Cato doen
Ik ken alleen de Cato uitspraak op z'n hollands, Cato. Ka-To Maar dit is z'n waar je volgens mij echt niet de fout mee in kan gaan tenzij je iemand hebt met een accent waar de ''T'' of ''K'' verbasterd word. Maar ach, die persoon krijgt dan maar een uitzondering lijkt mij... Leuke naam, trouwens.
Ja de klemtoon hoort op de O. Ik ken het tenminste niet anders. Leuke naam. Ik moet wel altijd meteen denken aan "ik ben met Catootje naar de botermarkt geweest"