Poep zindelijk???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Smile, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Ik hoor er heel wat moeders over. Dat kind lief rond de 2e verjaardag al zindelijk was. Nu maak ik mij over het 'plas zindelijk' maken niet zo'n zorgen. Straks is het mooi weer en dan gewoon met een onderbroekje de tuin in, leert ze het vast snel. Maar hoe maak je je kind 'poep zindelijk'??
    Iemand tips??

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier gaat Jasmijn zelf naar het potje als ze geen luier aan heeft. Ik denk dat als je ziet dat ze aandrang krijgt je ze direct op het potje moet zetten. Een kwestie van geduld....

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Poepzindelijk werkt hetzelfde als plaszindelijk, als ze het voelen en begrijpen dan kunnen ze dat ook op de wc of het potje. Soms vinden ze het de eerste keren nog een beetje spannend. Wij hebben er veel boekjes over gelezen. Hier dochter een onderbroek aan gedaan en gezegd dat ze op het potje moest, de dag ervoor had ik het al gezegd dat ze morgen geen luier kreeg maar een onderbroek. Die dag 6 plasongelukjes en daarna nog heel af en toe. Poepongelukjes nooit gehad.

Toen ze met 2j2mnd zindelijk werd begreep ze dat zij de oorzaak was van de natte broek en de natte vloer. Met 18 en 22 mnd ook geprobeerd en toen was het geen succes nog, ze zei alleen oh vloer nat en begreep niet dat dat door haar kwam.

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Nou dat poepen was hier een heel gedoe hoor. mijn zoon was helemaal zindelijk maar poepen NEEEHHHH dat vond ie te eng. Hij vroeg mij dan om een luier aan te doen en dit deed ik dan ook omdat ik geen strijd ga maken. Hij is bewust van het poepen dus mijn taak was gedaan. Nu was het aan hem om zelf te gaan. Maargoed zijn kont werd steeds groter dus de hoop ook zeg maar. Opeens was ik het zat en zei dat ie de volgende dag maar op het potje moest poepen want de luiers zijn op. en ik vond dat ie nu wel een hele grote jongen was. (had het eerder nog wel eens geprobeerd maar dit was ene drama) De volgende dag kwam de vraag om een luier en ik zei dat ie doe niet kreeg. Boos natuurlijk. Ik ben toen nar boven gegaan en hoor ineens. ... MAMA IK HEB POTJE GEPOEPT .... ik als een speer naar beneden en ja hoor. Sindsdien zindelijk als wat.

Dus 1 tip willen ze neit dwing niet want dat is heel slecht. en begin er pas aan als jullie er beide aan toe zijn. Klinkt gek maar dan is het geen verspilde moeite want het moet wel leuk zijn. En maak haar eerst bewust van plassen en poepen zodat ze weet wat ze doet.
    Mijn zoon wilde nooit zn luier uit. En ineens binnen een week was ie zindelijk en heeft hij 2x in zn broek geplast en dit deed ie nog express ook.
    Nou succes.

Deel Deze Pagina