Welke jongensnaam vinden jullie het leukst!?

Discussie in 'Babynamen' gestart door montrast, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    #1 montrast, 24 jun 2013
    Laatst bewerkt: 24 jun 2013
    Inmiddels ben ik alweer 24 weken zwanger van onze derde. Na een jongen en een meisje, is het weer tijd om op zoek te gaan naar een jongensnaam! Maar wat moeilijk! Aan jullie inspiratie en meningen heb ik de vorige keer veel gehad, hopelijk nu ook!

We hebben op dit moment het volgende rijtje namen, maar ik heb bij alle namen een beetje het gevoel van 'dit is het (net) niet':

Milan
    Mischa / Misha
    Jesse
    Hidde
    Silvijn
    Daniel of Daan
    Lukas
    Tim
    Jelte

Onze beide kids hebben een naam die begint met een J (J u l i a n en J e n t h e). Dus of Jelte en Jesse daar leuk bij passen weet ik niet zo goed. Zou het een naam met een J worden, dan willen we daar graag een tweede naam bij. Nieuwe ideeen zijn ook zeer welkom!
    Alvast bedankt!

2. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Milan, Jesse of Hidde

3. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Milan

4. josa90

josa90 Actief lid

24 feb 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Jelte, super naam! Staat hier ook op de lijst voor jongens.
    Verder ken ik een jongetje dat Micha (spreek je uit als Miga) vind ik ook erg leuk, misschien ook iets voor jullie.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht eerlijk gezegd dat Jelte een meisjes naam was...

Als je andere kindjes al een J hebben zou ik toch ook eerder voor een J gaan.. Wij hebben alle 3 bijv. een M als eerste letter in onze eerste naam (alle 3 ook een 2de naam) en als er ooit een 2de zou komen zou ik toch denk ik voor een M gaan.. anders valt ze/hij er zo buiten:) Maar als je een andere naam echt geweldig vind...... wordt t lastiger natuurlijk!

Jesse vind ik een erg leuke naam, stond ook op ons lijstje. Misha vind ik ook leuk. Verder zit ik te denken aan Jurre, Jesper, Joriq en Jordy (als ik van de J. uit ga).

6. Bri

Bri Niet meer actief

Daan, Lukas en Tim zijn mijn voorkeursnamen uit jouw rijtje.

Jesse en Jelte vind ik wel leuke namen, maar niet in combinatie met de namen die jullie al hebben (vooral Jenthe en Jelte vind ik veel te veel op elkaar lijken).

7. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties zover!

8. aimee83

aimee83 Niet meer actief

1 milan
    2. Lukas
    3. Tim of daan.

De rest vind ik niet leuk.

Milan vind ik super

9. Bri

Bri Niet meer actief

Micha vind ik inderdaad ook een erg leuke jongensnaam. Ik had vroeger een klasgenoot die zo heette. Het werd alleen wel vaak verkeerd uitgesproken.

10. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    @ bri Hoe werd het dan uitgesproken?
    Ik vind misha alleen leuk als het uitgesproken wordt als miesja. Miega vind ik niet zo leuk.

josa90 en bri (en anderen die dit lezen): vinden jullie mischa/misha (uitgesproken dus als miesja) niet kinderachtig voor een volwassen man? En is de naam niet te vrouwelijk!? Ik vind het zelf meer een jongensnaam, maar er zijn ook meisjes/vrouwen met deze naam.

11. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lukas en Tim vind ik heel leuk uit dit rijtje. Al zou ik Lukas wel met een C schrijven.. Ik vind Lukas zo fout lijken :)

12. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Milan, Mischa of Jelte (Jelte vind ik erg mooi, maar past voor mijn gevoel minder bij Jenthe)

13. rums

rums Niet meer actief

Zeker weten Silvijn! Die naam wou ik ook heel graag maar mijn man niet. Mocht ik weer zwanger worden zet ik hem gewoon weer op het lijstje haha

14. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hidde!

15. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje, de meningen zijn wel verdeeld! Misschien omdat we nog zoveel namen hebben ;) Vond vanmiddag nog een naam:

Ilhan (Ilian vind ik ook wel leuk, maar lijkt zo op J u l i a n). Om het wat makkelijker te maken :p

Jelte vinden mijn man en ik allebei leuk, maar ook voor mijn gevoel lijkt dat te veel op J e n t h e.

16. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik vind Silvijn en Daniƫl de mooiste namen. Jullie hebben een leuke smaak :)

17. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou kijken of er een mooie naam is die begint met de J, en 1 lettergreep heeft.

18. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik vind Jelte heel erg mooi en vind eigenlijk wel dat het kan bij jenthe. Ik zou, denk ik, wel weer voor een naam gaan die begint met een j. Is het niet iets raar dat deze naam niet begint met een j?

Daarnaast is micha ook een hele mooie naam.

De namen Milan en Jesse vind ik mooi, maar hoor je al veel.

De andere namen vind ik niet mooi.

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Milan en Lukas vind ik allebei erg mooi! Vind de naam ook goed passen bij de andere namen van je kinderen..
    Jelte lijkt voor mijn gevoel iets te veel op de naam van je dochter (en ik ben gewoon niet zo gek op jelte) en jesse vind ik niet zo passen.

Milan of Lukas dus als je het mij vraagt;)!

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Jelte lijkt teveel op de naam van je dochter. .klinkt niet lekker na elkaar

Deel Deze Pagina