Russisch vliegtuig in brand

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat is de mensheid toch asociaal geworden. Je zit in een brandend vliegtuig en de mensen voor je gaan hun koffers pakken. :eek:

Dit is niet de eerste vliegramp waarbij dit gebeurt. En dat het ook gewoon levens kost.

Bijgevoegde bestanden:

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zouden ze niet gewoon in een soort van roes zitten wanneer ze dit doen?

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja geen idee. Maar lees dit soort dingen de laatste tijd wel meer. Terwijl de instructies zo duidelijk zijn.

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.853
    4.104
    113
    De instructies zijn duidelijk, maar hoe je handelt als iets werkelijk gebeurt weet je nooit zeker . En misschien hebben ze het gewoon niet in de gaten gehad wat de ernst was, of gedacht dat er achterin ook een glijbaan was.

5. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja of 1 echt egoïst maar een aantal die dat voorbeeld volgend van koffers pakken omdat echt nadenken niet meer lukt dat kan ook.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou het hele vliegtuig stond al in de fik. En vooral de staart. Dat zie je op beelden vanuit binnen. En verder wordt er echt wel omgeroepen dat je spullen moet achterlaten en zo snel mogelijk dat vliegtuig uit moet.
    Niets in de luchtvaart wordt aan het toeval overgelaten. Hier zijn protocollen voor.

Een paar jaar geleden is er een vliegtuig van Etiopian gecrashd doordat het was gekaapt. Het heeft een soort landing gemaakt naast een strand. Mensen werd op het hart gedrukt echt pas de zwemvesten buiten te openen. Veel mensen hebben toch binnen het zwemvest opgeblazen waardoor ze tegen het plafond in het vliegtuig zijn gedrukt en verdronken.
    Heel triest, die piloot heeft echt een helden daad verricht. En het moeijlijkste wat er is voor elkaar gekregen, een zeelanding.

Mensen zijn eigenwijs en egocentrisch.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het personeel was in elk geval voorin het vliegtuig in leven. Die roepen instructies. Alles moet al voor de landing duidelijk bij mensen in de oren zijn geknoopt. Het vliegtuig heeft 3 kwartier boven dat vliegveld gecirkeld met problemen. (Wat ik begreep) tijd genoeg om je voor te bereiden dus.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En misschien ook wel heel erg in paniek? Dan kan je echt niet helder meer denken.

Salentein vindt dit leuk.
  9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar dan verwacht je een panische vlucht voor je leven het vliegtuig uit. Niet een 'Oh, laat ik vooral eerst even mijn handbagage uit de overhead locker halen'...

Zara75 en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. Salentein

Salentein Niet meer actief

Toen ik een best wel heftig auto ongeluk heb gehad, heb ik mijn handtas onder mijn stoel vandaan gevist (terwijl ik bloedde) omdat in mijn hoofd (na het gillen) als eerste naar voren kwam; ik moet mijn handtas pakken. De toegesnelde mensen stonden vreemd te kijken toen ik MET handtas uit het raam kwam klimmen. Ik snap er nu ook nog steeds niks van dat dit mijn eerste ingeving was. Blijkbaar geven je hersenen rare kortsluiting op zulke momenten.

Maar buiten dat is dit natuurlijk niet handig omdat je andere mensen in de weg zit en in gevaar brengt. Zeker als je duidelijke instructies krijgt van de crew moet je gewoon gaan. Zonder wat dan ook!

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat is het verschil inderdaad: het feit dat er 100 man achter je eveneens naar buiten moeten, en dat de crew aangeeft dat je door moet lopen. Dan wordt het wat mij betreft een egoistische actie...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je dan niet meer zo helder nadenkt. En het eerste dat je denkt is dan wellicht dat je spullen mee moeten (wellicht ook omdat er medicijnen of weet ik veel wat in zitten).

Deel Deze Pagina