Julien of Marijn

Discussie in 'Babynamen' gestart door Momfulness, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

welke naam zouden jullie kiezen?
    Juliën, uitgesproken als Julie-un
    Of Marijn.

Wij hebben deze 2 op ons lijstje staan voor onze jongen. Maar er is toch nog een lichte twijfel?
    Of nog andere suggesties? Wij houden een beetje van wat kakkerige namen en dan nederlands, engels of frans!

Ben benieuwd. bedankt alvast voor jullie hulp.

2. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Juliën! Marijn is niet kakkerig genoeg hihi :) Juliën hoor je denk ik ook minder vaak dan Marijn.

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Julien komt inderdaad minder vaak voor dan Marijn, en vind ik ook wat chiquer.
    Je hebt vast ook al aan de Franse namen Xavier, Didier, Guy en Luc gedacht?

4. Momfulness

alvast bedankt voor jullie mening.
    Juliën staat bij mij ook op nummer 1! Ik heet zelf Fabiënne en dat wordt vaak afgekort naar fabiën dus dat klinkt wel leuk straks...

Xavier vond ik ook erg leuk ja!!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja Julien is een leuke naam. Marijn ook trouwens ( ooit met een leuke Marijn gezoend, ha ha)

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Phoe, moeilijk.. ik vind ze allebei mooi. Juliën vind ik iets aparter.

Of iets van,
    Quinten, Jules, Maxime, Florian.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Juliën!!!!!
    Als wij een zoontje hadden gekregen had deze Julius geheten.

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik vind Juliën het mooist, ik houd niet zo van unisexnamen als Marijn.
    Juliën vind ik wel mooi en bijzonder, weer wat anders dan Julian of Julius. Julius vind ik ook wel een goede optie qua kakkerigheid betreft, trouwens ;)

En bij Fabiënne vind ik Xavier ook wel weer erg mooi.

Voor een volwassen kerel vind ik Julius en Xavier wel iets krachtiger klinken dan het, in mijn oren, softere Juliën. Mijn man vind het persoonlijk soms wel vervelend in zijn werk als hij zich voor moet stellen en er echt moet staan: in zijn naam zitten geen 'hardere' klanken als s, k, r, t.

Beetje lang verhaal geworden....

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    O, en je topic heet 'Julien of Marijn', ik dacht gelijk: hee, ik ken een vrouw die Julien heet.
    Zo'n trema verdwijnt vaak en dan zit je zoon met een meidennaam.....
    Maar ja, dat ben ik weer met mijn lichte aversie tegen unisexnamen...

10. Momfulness

Mijs, bedankt voor je mening. Ik denk dat het echt Julien wordt. We spreken het dan wel op zijn nederlands uit dus. Julie-EN zeg maar. Op zijn Frans uitgesproken zou ik hem wel te soft vinden inderdaad. Verder ben ik halfbloed en mijn vriend blond. De kans dat ons kindje wat donkerder is zit er wel in en dan vindt ik de naam nog beter bij hem passen. We zijn er beide uit dat we het toch echt een mooie naam vinden.

Rest ook allemaal bedankt. Ik heb nog geen enkele negatieve reactie gehad op de naam hier. toch wel leuk.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide namen zijn leuk. Ik vind Marijn erg leuk maar ik heb dan ook een voorkeur voor namen waar geen enkele discussie over kan ontstaan qua uitspraak of schrijfwijze (al kan ik me voorstellen dat er altijd nog mensen zijn die er Marein van weten te maken :( )
    Juliën vind ik ook aardig maar het is een moeilijke naam voor kindjes, weet ik uit eigen ervaring.

Een voorkeur dus voor Marijn

Oh ik lees net dat je voor Julien wilt gaan. Nog een vraagje over de uitspraak. Juli-en zoals in de maand Juli? Dat vind ik eigenlijk helemaal niet mooi. Dan is mijn voorkeur voor Marijn wel heel sterk geworden. (ik moet ook gelijk denken aan "juli EN augustus")

12. Momfulness

de uitspraak is zoals je juliën schrijft. Dus niet sjulië zoals het in het frans zou zijn.
    Wel grappig, heb net op hyves gekeken. Er waren 158 mannen die Juliën heette geregistreerd. En 735 die Marijn heette. Hoe vaker ik de naam uitspreek hoe mooier ik hem ga vinden.

Over de uitspraak maak ik me niet zoveel zorgen. Ik kon mijn naam "fabiënne" ook al vroeg uitspreken. Juliën spreek je eigenlijk hetzelfde uit.

Leuk dat jullie er zo over nadenken. ;))

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Deel Deze Pagina