Meiden, wie herkent dit? Wij hadden een jongensnaam gekozen, al heel vroeg in de zwangerschap. Het werd een meisje die ook een mooie naam gekregen heeft natuurlijk. De jongensnaam hebben we nooit tegen iemand verteld, omdat we die graag wilden bewaren voor een eventueel broertje Nu is er een kindje geboren in de familie (dichtbij) die dus zo heet, en het is een naam die je echt heel weinig hoort. Ik vind het aan de ene kant superleuk, maar baal er aan de andere kant ook van! Misschien ook wel omdat de wens voor een tweede groot is hoor...
Yep hier ook gebeurt wij vonden de naam Milan leuk voor een jongen en ja hoor mijn neefje kreeg die als tweede naam. Nu kan ik m dus niet meer gebruiken
Persoonlijk trek ik me daar niets van aan. Sara was al jarenlang mijn droomnaam en toen kreeg een goede vriendin een dochter met de naam Sarah. Ondanks dat hebben wij onze dochter gewoon Sara genoemd.
Ik snap wel dat je baalt hoor. wij vinden een meisjes naam super leuk maar iemand die ik goed ken heeft haar dochter zo genoemd en dan voelt het zo stom om het ook te doen... overigens staat de naam nog wel op ons lijstje
Mijn neef noemde zijn dochter Sophie terwijl ik al een nichtje heb die zo heet.. Voor hen niet zo erg maar voor mijn oma was het toch wel heel lastig met twee achterkleindochters die beide Sophie Emma heten... Ik vond het niet zo slim van hem
Hier ook.. Vrienden kregen een zoon en hebben hem genoemd naar de naam die wij leuk vonden. .toen is het Dex geworden.. Nu weer zwanger en kan echt geen jongensnaam vinden.. Zit er nu toch heel sterk over te denken die naam alsnog te gaan gebruiken
Snap dat je er mee zit. Heb het zelf ook met een naam. Best gek eigenlijk want een generatie hiervoor werden de meesten gewoon vernoemt en had je meerdere de zelfde namen in de familie. In ml zijn familie zijn er twee namen die er bij elk gezin weer terug komt. Erg verwarrend want de meesten hebben ook nog de zelfde achternaam. Zou er nu nog niet te veel mee bezig zijn. En hoop dat je binnenkort wel een naamvoor je tweede kindje mag uit zoeken
Bedankt voor jullie reacties, tis ook niet dat ik er een drama van maak hoor, maar het raakte me gewoon. En er zijn nog zoveel mooie namen!
Ik snap dat je baalt. Ik zou het ook niet leuk vinden. Gelukkig zijn er namen genoeg en vind je tegen die tijd vast een mooie naam.
Je vind vast nog een mooiere naam. Ik zou gelijk een andere leuke naam gaan zoeken, waarschijnlijk zit je er dan niet meer zo mee.
Ik zou persoonlijk dan een andere naam zoeken. Gelukkig zijn er een boel mooie namen. Een 'troost' je bent nog niet zwanger want dan lijkt het me moeilijk omschakelen.
Ik zou niet een andere naam zoeken. Als ik de naam graag geef dan maakt het mij echt niet uit dat anderen dat ook hebben gedaan.
toen wij de naam van onze dochter bekend maakte zei mijn zusje gelijk.. leuk joh.. die hadden wij ook op ons lijstje staan. ik wist het niet van haar dat ze die naam leuk vond en zij ook niet van ons dat wij die leuk vonden tot onze dochter dus geboren was!
Hoe dichtbij is het.? Als het nicht of neef is die je weinig ziet zou ik denk ik de naam gewoon gebruiken.. Hebben wij ook gehad.. Hadden al jarenlang Myrthe als meiden naam maar hebben 5 erover gedaan om zwanger te worden. Vorig jaar een nicht bevallen van 2 meiden en jawel ze hadden een Myrthe dus hebben we een andere naam uitgekozen.. En zodra mn man hem had gezegd waren we er gelijk uit dat dit de naam was dus achteraf waren we er erg blij mee dat het bij ons geen Myrthe is geworden..
Heej, Ik vroeg me wel af hoe zeldzaam de naam was en hoe dichtbij in de familie die terecht is gekomen?? Ik heb toevallig twee nichtjes met dezelfde naam en dat kan eigenlijk prima! Ik keek er even vreemd van op maar het wende heel snel.. Wij vonden het ook een mooie naam voor een meisje, maar ik vond persoonlijk drie nichtjes met de zelfde naam een beetje to much Maar al je er echt gek op bent moet je misschien toch nagaan of je een jongetje misschien toch zo kan noemen.. Als je het echt niet vind kunnen dan vind je vast wel een andere super mooie naam!! En mijn ervaring is ook dat je eenmaal zwanger een naam opeens niet meer bij het kindje in je buik vind passen.. Dus wie weet is het straks helemaal geen punt
Ik zou er ook van balen! Mijn schoonzus is net bevallen en wat voor cru toeval als we dezelfde naam hadden gekozen, zou wat zijn geweest! Maar ze hebben voor Tess gekozen en wij wilde een naam die zeker niet in de top 20 stond (laat staan op 1), dus geen zorgen voor ons! Zal je gebeuren! Gelukkig heb je nog tijd, maar balen is het wel!