Onze dochter heet Iris. Ben nu 22 weken zwanger van een jongetje. Ik zoek dus weer een nederlandse, korte naam voor een jongetje. Tim vind ik erg leuk, maar komt al veel voor onder directe collega's. Tom: heet een familielid, Bart hetzelfde. Bas ook veel voorkomend in directe omgeving. Sam vind ik ook nog wel leuk (iets minder), maar zo heette de hond van mijn man. Rik: de buurvrouw van mijn schoonmoeder. Dit zijn wel allemaal namen die ik heel mooi vind, wie heeft nog leuke korte, nederlandse namen? Want ik ben een beetje door de ideeën heen, en heb nog geen naam. Het liefst geen naam die voor mannen en vrouwen kan.
Mijn twee neefjes heten Lucas en Derek. Ehm... Ruben? Gijs? (wij zijn ook nog erg zoekende en hebben hetzelfde probleem, de leukste namen zijn al bezet in de omgeving en familie) Thomas staat trouwens ook op ons lijstje.
Chris (alhoewel deze naam tegenwoordig ook aan meisjes wordt gegeven...) Koen Bram Mees Tijn Hein Guus Jelle Daan Tijs Zit ik in de goede richting?
Ik ken inderdaad ook een vrouw die chris het. "Dé" naam zit er nog niet bij. Het is inderdaad wel de goede richting. Al vind ik Hein en Guus erg oudbollig. Lastig hé. Allemaal al bedankt voor het meedenken, maar de perfecte naam hebben we nog niet. Dus denk gerust mee.
Sem vind ik erg leuk. Ga ik eens in de week leggen. Indien je nog ideeen hebt, laat het gerust weten.
Rens vind ik erg leuk, komt op de "short list". Marc, eric en Jop (met een p) komt al in de familie voor (grote familie)
Alle korte 'nederlandse' jongensnamen die ik zo gauw kan bedenken: Max Teun Bob Dex Joost Ties Dave Mick Mike Roel Joes Joep Mart Steef Stef Paul Daan
De naam "lars" vind ik niet leuk, omdat mijn buurjongetje zo heette. En dat was een etterbakje. Op het ogenblik zijn rik (met k of ck) en sam nog koploper. Maar als iemand nog ideeën heeft, ze zijn welkom.
Misschien wat dubbele namen die al gepost zijn, sorry...maar ik schrijf even wat in me opkomt. Bram Loek Melle Jens Jorn Mats Jelte Jurre Stijn Noah Joaz Sven