Het was een hele zoektocht naar de naam Julius en we zijn ontzettend blij met onze keuze. Julius is inmiddels ruim 1,5 jaar en de tweede is op komst. We zoeken nu opnieuw dé perfecte naam, voor zijn broertje die in oktober verwacht wordt. Dit is ons lijstje tot nu toe: - Sebas - Dies - Floris - Fedde - James - Charlie - Moos - Beau - Marijn We zoeken een naam die niet te vaak voorkomt, maar die wel gemakkelijk te spellen is. Geen aparte schrijfwijze dus. Verder zoeken we een naam die niet té pretentieus is, maar ook absoluut niet "tokkie". Het fijnst zou zijn als het ook in het Engels uit te spreken is (mijn grootste twijfel bij Dies) Wat vinden jullie van de namen op ons lijstje en hebben jullie misschien nog aanvullingen?
Ik vind Floris en Sebas het leukst! Ook het mooist bij Julius passen. Vind Dies, Moos en Charlie bijvoorbeeld heel ander soort namen. Misschien nog; Florian Oliver, Olivier Maurits Merijn Jonas Fabian Tobias Hugo
Floris uitgezonderd vind ik geen van de namen bij Julius passen eigenlijk. Maar Floris eindigt met dezelfde klank als Julius dus of je dat zou moeten willen...is dan wat jut en jul misschien. Echt andere opties kan ik ook moeilijk bedenken...lastig bij zo'n sterke naam als Julius om daar iets passends en leuks bij te bedenken!
Floris vind ik het best bij Julius passen. De rest van de namen vind ik niet zo mooi of niet goed bij Julius passen. Namen die ik verder leuk vind bij Julius: Florian Nolan/Novan Jonah Jonathan Oliver Tobias/Tobian
Ik vind alleen James en Charlie leuk uit je lijstje! Vind ik ook prima passen bij de naam van jullie zoontje.
Een naam als James of Charlie vind ik het leukste, juist omdat het zo'n ander type naam is. Met bv Floris wordt het zo'n 'kakkerige' combi als je snapt wat ik bedoel
Dies vind ik geen naam eerlijk gezegd. Ik denk aan een samentrekking van 'die is', Als in 'Dies gek!'. Fedde vind ik de mooiste naam uit je lijstje, gevolgd door Sebas. Eerder genoemde Oliver vind ik ook erg leuk, en Quinten er het mooist bij passen.
Julius & Floris vind ik het leukst uit jouw rijtje Julius & Florian nog leuker! Anders misschien Julius & Valentijn Julius & Pepijn Julius & Lennart Julius & Alexander Julius & Tobias Julius & Brent Julius & Benjamin Julius & Thijmen Julius & Quinten Julius & Kylian
Ik vind Sebas het meest passen, al vind ik de naam niet helemaal af. Zou dan wellicht gaan voor Julius en Sebastiaan en dan zelf altijd Sebas gebruiken bijvoorbeeld.
James en Beau het leukste. Misschien; Boyd Brent Morris Wessel Mathijs Mathias Daniel Mels Roan Thijmen Thomas Pepijn Sten Steijn Rodin Merlijn Vigo Lennart Gideon
Dies is voor engelsen denk ik wel te doen. Zij hebben immers het woord 'these' (= deze) dus dat moet lukken denk ik. Ken overigens zelf een Dies en vind die naam echt niet mooi. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vind qua combinatie met Julius de namen Sebas, Fedde, James en Marijn het mooist. Ben zelf geen fan van de naam James. Sebas vind ik ergens wel oke, maar ergens mis ik ook iets (-tiaan) Fedde vind ik al leuk sinds ik die naam ken! Marijn is ook erg mooi, zo zou ik zelf deels geheten hebben als ik een jongen was (niet dat ik hem daarom mooi vind). Alleen denk ik juist bij Marijn dat het voor engelsen erg lastig is. Maar die twijfel heb ik ook bij Fedde en Sebas.
Bedankt voor alle reacties!! Heel fijn dat jullie meedenken. Bij Dies houdt meer de betekenis in het Engels me tegen. Marijn kennen ze misschien een beetje van the lord of the rings en Fedde van Fedde le Grand wordt ook prima uitgesproken. Florian, Morris, Hugo en Tobias vind ik ook erg leuk! Bedankt voor de suggesties. Ga ik eens even in de groep gooien thuis. Hoe spreek je Oliver uit? Op z'n Engels? Olivier vind ik leuk, maar door de dubbele ie klank toch wat hard. Oliver is wel een mooi alternatief. Bij James vind ik het jammer dat het dezelfde beginletter is als Julius. Dat lijkt me lastig.