Hey ik heb al een poll geplaatst waar het over de namen Simon en Finn gaat maar toch heb ik stiekem nog een andere naam in mijn hoofd zitten: Julius. ons kindje heeft een Duitse achtergrond en wordt ook tweetalig opgevoed. daarom vind ik het niet erg om een naam te geven die in Duitsland ook wel heel normaal is (zoals Simon en Finn echter is Finn op dit moment echt een modenaam geworden). de papa zegt dat hij bij Julius steeds aan Julius Cesar moet denken... en twijfelt nog wel over deze naam (ook omdat hij vindt dat deze naam in Nederland niet populair is). wat denken jullie? Zou Julius wel kunnen?
Ik vind het een supernaam! Leuker dan Simon, en véel leuker dan Finn. Ik denk meteen aan een net, lief jongetje. Niet aan Julius Cesar.
Ik vind Julius een prachtige naam.. Staat op mijn favorieten lijstje.. Ook zeker mooier dan Simon en Finn.. En moet niet denken aan Julius Ceasar
okay leuk ik vind die naam ook echt prachtig. maar hoe kort je hem af in het Nederlands? Juul? dat is toch een meisjesnaam dacht ik. (in het Duits spreek je hem trouwens Joe-li-oes)
Julius is toch geen impolpulaire naam? Staat in de top 100. Ik vind het een hele mooie naam. Afkorten zou ik niet doen zonde van de naam!
Ja moet ook aan de Romeinen denken..of in ieder geval de 'oudheid'.Finn of Simon vind ik veel leuker!
Leuke naam! Heb er wel een kleine associatie mee, nl Julius Jaspers (kok), maar dat vind ik niet negatief. Ik vind het een prima naam en leuk-bijzonder.
Ik vind de naam Julius leuk! Onze achternaam begint met een Z, dat klonk niet lekker. Anders had mijn zoontje misschien wel zo geheten.
Ik vind het een geweldige en stoere naam! Leuker dan Finn of Simon. Weet je, iedereen heeft wel een associatie met een naam, daar kun je geen rekening mee houden. Zo kan je van Finn en Simon ook veel zeggen. Een Fin(n) is iemand uit Finland. En Simon is in Nederland bekend van Nick & Simon.
Ik vind julius ook wel een leuke naam voor een jongen..een van me maatjes heet zo...tevens vind ik julian dan ook weer mooi als vaders anders te veel aan julius ceasar moet denken. Vind het juist ook wel leuk als kindjes een naam hebben die niet populair zijn in Nederland.