Schrijfwijze "Giselle" (2e naam)

Discussie in 'Babynamen' gestart door MamiReg, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik twijfel aan de schrijfwijze... De 2e naam wordt een vernoeming naar zus van vriend. Haar naam wordt als volgt geschreven:

Yissel

Mijn vriend is spaanstalig, in het spaans spreek je de "y" uit als een engelse "j" (als in bv Jay)

maar nu denk ik, dat weet de gemiddelde hollander niet, dus wordt dochter's naam dan verbasterd tot "Jissel"? wat is jullie mening?

En welke schrijfwijze vinden jullie het mooist (uitspraak is 100% gelijk)

1. Yissel
    2. Yiselle
    3. Gisselle
    4. Giselle
    5. Gisele
    6. Gisèle

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Giselle, maar dat zou ik ook zo uitspreken als het er staat.
    Yissel zou ik uitspreken als Jissel, ook in Spaanstalige landen.

3. Ik zou dan Gisela doen, dat klinkt dan weer net wat vrolijk. Giesuhla.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij een vernoeming zou ik altijd de originele schrijfwijze aanhouden. De 2e naam komt toch bijna nooit 'ter sprake'.

Mijn beide dochters hebben een tweede naam die een vernoeming is, beide namen zijn Turks en iedereen spreekt ze dus verkeerd uit, maar dat maakt mij niet uit - het gaat mij om de vernoeming. Eerste namen hebben we bewust wel namen gekozen die makkelijk uit te spreken zijn.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou bij geen enkele van deze spellingen het uitspreken als Djissel.
    Misschien als je Jissle schrijft?

Bij Giselle denk ik aan een franse naam, zjiesèll.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Giselle zou ik uitspreken als khiselle (snap je het?). Weet niet zo goed hoe ik dat neer moet zetten!

Ik zou niet weten hoe je het kan schrijven zoals het uitgesproken wordt. Aan de andere kant is het maar een tweede naam en zullen anderen die naam niet tot amper uitspreken. Daarom zou ik de originele schrijfwijze gebruiken.

Deel Deze Pagina