Jullie 2e ook te vroeg?

Discussion in 'Prematuur' started by Twinkeltje, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

Jan 4, 2008
    131
    0
    0
    Ik ben nu 31 weken zwanger van de 2e. Mijn dochter is met 33 weken geboren. Er is geen aanleiding gevonden en ook nu kunnen ze (gelukkig) geen gekkigheid vinden, maar toch verwachten ze dat het niet 40 weken blijft zitten.

Ik vroeg me af of jullie 2e kids ook eerder zijn gekomen. Ik zit nu 2 weken van de geboortedag van mijn dochter af. Ik merk dat ik nu onrustig wordt.

2. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Hoi Twinkeltje,

Bij mij zijn allebei mijn zoontjes te vroeg geboren en ook allebei dysmatuur. Maar dat kwam beide keren door een voorliggende placenta, dus er was een duidelijke reden voor.
    Als je je ongerust maakt kun je dan niet vragen of je vaker op controle mag (daar had ik wel veel aan).

Veel sterkte en ik hoop dat deze kleine nog een tijd blijft zitten!

Liefs, Josie

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam is te vroeg geboren met dank aan pre-eclampsie/HELLP waardoor de placenta het bijna niet meer deed. (met 30.1 week gehaald).

Fay is met 38.5 week geboren, uit haarzelf! Maar ook is er wel al die tijd geroepen dat ze geen 40 weken zou blijven zitten, dit omdat mijn lichaam het moeilijk had (hoge bloeddruk en de eiwitten zaten al in de urine, en er was nog iets gevonden in mijn bloed), ze was ook licht dysmatuur bij haar geboorte. Maar ja.. ook hier dus wel duidelijk een oorzaak.
    En ja, ook ik was erg onrustig rond de termijn dat ik bij Sam ziek werd.

4. sara26

sara26 Actief lid

May 22, 2008
    101
    15
    18
    Female
    Purmerend
    Hoi Twinkeltje,

Mijn beide kinderen zijn zonder dat we weten waarom te vroeg geboren. Indra is met 35 weken geboren en Rio met 30 weken. Bij mij hadden ze bij de zwangerschap van Rio ook gezegd dat het waarschijnlijk niet weer zou gebeuren, ik vertrouwde het niet en kreeg daarom na zeuren bij de gyn extra controle dmv echo's. Bij 22 weken stond mijn baarmoeder mond open en moest ik plat tot aan de bevalling.

Vertrouw je intuitie en vraag om extra controle, je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

xxx sara

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Assia* is met 23 weken geboren omwille van een te zwakke baarmoeder en baarmoederhals, Ana-Lucia is met heel veel moeite blijven zitten tot 36 weken.

6. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Zo te lezen is de kans dus erg groot dat een 2de ook vroeger geboren gaat worden als de 1ste ook eerder kwam. Mijn dochtertje is met 34 weken en 5 dagen geboren en de artsen hebben geen reden kunnen vinden waarom ze eerder is geboren. Als ik over een paar jaar :) weer zwanger wil worden gaan de controles dan gewoon via de verloskundige of niet? daar ben ik wel benieuwd naar en ook of je dan extra controle krijg of niet.

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    bij ons ook geen reden gevonden (geboren met 31 w en 5 d), maar bij een volgende zwangerschap sta ik wel onder controle van een gyn!

De grootste voorspeller van een vroeggeborte is een eerdere vroeggeboorte, maar binnen die groep vrouwen schijn ik (omdat ze iets gevonden hebben bij mij) toch een heel goede kans te hebben om gewoon de 40 weken te kunnen halen.

8. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    Mijn eerste kindje is na 32 weken geboren, waarschijnlijk als gevolg van een bindweefselziekte die ik heb. Bij de tweede dus veel extra controle en rust. En ze heeft de veertig weken uitgezeten :D

9. iep75

iep75 Lid

Dec 21, 2008
    35
    0
    0
    Ben ook veels te vroeg bevallen door HELLP syndroom die al met 28+5wkn begon. Uiteindelijk is onze dochter met 32+6wkn geboren. ZE was heel klein, behoorlijk dysmatuur, 1380gram. Ben ook erg onzeker......zal het bij een 2e ook zo verlopen?

10. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

Aug 13, 2008
    147
    0
    0
    Onze eerste is ook met 31+4 weken geboren met dank aan pre eclampsie/ Hellp. Omdat ik bekend sta met een te hoge bloeddruk ben ik momenteel onder controle bij de verloskundige, gyn en slik ik medicijnen.

Er word dus alles aan gedaan om het zolang mogelijk te laten zitten maar wat het gaat worden ?

11. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    ik kreeg met 25+5 weken zwangerschap weeen en ben toen opgenomen in het zkh, uiteindelijk naar huis met absolute rust, met 31 weken weer weeen en opname in het zkh. uiteindelijk is mijn zoontje is met 34 weken zwangerschap geboren. ze hebben hier geen aanleiding voor kunnen vinden , maar hebben mij al wel gezegd dat we rekening moeten houden dat het zich bij een volgende zwangerschap kan herhalen. bij een volgende zwangerschap krijg ik strengere controle in het zkh.

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Mijn eerste dochter is met 30+6 geboren omdat ik het hellp syndroom had, maar dit kindje zit er nu nog in! (39+4)

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @ vlinderbloem: dat geeft de burger moed! ;) Zodra wij voor een tweede gaan, hoop ik ook die termijn te bereiken!

Share This Page