jullie advies even nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo dames,

Ik zit met een probleempje. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Dus vandaar graag jullie meningen.

Mijn vriend heeft een vriendengroep ( nou ja inmiddels zo goed als uit elkaar gevallen iedereen wordt ouder krijgt hun eigen leven ect ect) Nou heeft mijn vriend dus ook een "beste" vriend. En die heeft een viendin waar het in het begin niet zo goed mee klikte. Ze heeft eens lullige dingen achter mijn rug om gezegd tijdens een feestje ) dus ik vertrouw haar niet meer voor de volle 100 procent. Goed daarna hebben we dat uitgesproken en toen ging het eigenlijk wel goed. We sporten samen, we haalden weleens een bakje thee wijn bij elkaar. En we deden veel met ons 4en haar vriend mijn viend en dus die meid.

Nou zijn we vrij ondernemend en hun dus ook! Dus we gingen vaak met de auto op pad, nou is het zo dat ik een lease auto heb ( betaal wel bijtelling) maar heb voor de rest een tankpas die ik gewoon mag gebruiken. Onze vrienden reden dus eigenlijk altijd met ons mee, geen probleem, maar als er ergens betaald moest worden ( parkeermeter) was het nog steeds wij die de beurs moesten trekken. Opzich ook niet erg maar dit gebeurd eigenlijk altijd. Voor de rest zijn ze ook vrij moeilijk met geld, alles moet altijd op de cent nauwkeurig terug betaald worden, door de helft gedaan worden. We zijn daarna met zijn allen een weekendje belgie gaan doen, waar ook hun weer met ons hebben mee gereden, en toen hadden wij wel zoiets van ja hallo betaal zelf ook eens mee aan de parkeerkosten,. Dus de bom barste uiteindelijk heb gezegd dat ik het heel vervelend vind dat ze altijd zo moeilijk zijn met geld en dit ook niet zo goed snap. Het is echt niet zo dat ik elke keer een tegenprestatie wil zien als ze mee zijn gereden maar af en toe een teken van waardering lijkt me niet meer dan logisch toch?

In ieder geval we zouden met zijn 4en op vakantie naar Spanje, we merkten ( mijn vriend en ik ) dat het ineens erg bekoeld was de vriendschap dus we zijn weer het gesprek aan gegaan,. Dat we dat niet hadden gezegd om vervelend te doen, maar het heel vervelend is als er continu zo moeilijk gedaan wordt. We zijn dus ook op vakantie geweest in Spanje, hier ook weer lichte irritaties en we kozen veel ons eigen weg.

Maar nu zijn we thuis en hebben ze sindsdien amper nog gezien. Ze negeert me op feestjes, ze doet kortaf, ze sport niet meer met me ( heeft dit niet laten weten maar is gewoon met iemand anders gaan sporten ) Nou ben ik het allemaal ook wel wat beu, maar goed we komen elkaar vaak genoeg tegen op feestjes en verjaardagen, WAt vinden jullie moet ik weer het gesprek aangaan of ze boos is wat er aan de hand is ect? Let wel ik doe dit alleen omdat ik het vervelend vind om genegeert te worden op feestjes.

Sorry lang verhaal hoop dat jullie het een beetje begrijpen. Doe dit namelijk met mijn mobiel .

Groetjes

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik zou niks zeggen, vind het behoorlijk kinderachtig om genegeerd te worden wanneer jij volledig in je recht staat om iets over het geld te zeggen kom nou! Genegeerd worden is echt niet leuk, maar het zegt meer over haar dan over jou! Maar ja het verschilt natuurlijk ook hoe jullie relatie was, gewoon meer kennis of echte vrienden....succes meid!

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Als je de kracht (en durf) heb, zou je het idd weer eens kunnen vragen en/of uitspreken.
    Al komt het wel of niet goed, het kan wel eens opluchten om je hart te luchten als het je dwars zit.
    Nou heb ik makkelijk praten, ik heb ook problemen met een "vriendin" maar heb nu echt de zin en kracht niet om het te bespreken.
    Maar nogmaals als je het kan.... You go girl. zo te lezen sta je in je recht, maar er is altijd een ander kant van het verhaal, mischien kom je erachter hoe zij denkt/voelt.
    In ieder geval sterkte.;)

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    mijn beste vriendin zegt, Als je er wat van zegt schept dat ook weer verwachtingen bij haar. Ik vind de vriendschap opzich heel gecompliceert met haar. Maar goed inderdaad het zegt meer over haar dan over mij om me te negeren. Ze wil blijkbaar haar punt maken. Vind het gewoon erg lastig vooral omdat ik haar dit weekend nog zie haha. ( haar vriend is jarig )

5. Only me

Only me Niet meer actief

Ik zou het gewoon zo laten. Blijkbaar zitten jullie niet zo diep anders waren zij wel inmiddels een gesprek aangegaan of hadden ze in ieder geval de moeite genomen om te vertellen dat ze de vriendschap niet meer zien zitten.

Ik denk persoonlijk dat het verloren tijd is als je daar nog aandacht aan gaat besteden....

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou het laten gaan en accepteren dat het bekoeld is. Willen ze wel weer wat doen en jullie rijden. Dan gewoon het parkeerkaartje meteen aan hun geven en niets zeggen verder. Of allebei apart vervoer. Alle kosten gewoon 50/50 voortaan om verdere problemen te voorkomen.

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik volg jullie raad maar op ;)! Het voelt inderdaad vervelend om genegeerd te worden! Maar goed dat zegt inderdaad meer over haar dan over mij! Zal proberen gewoon normaal te doen en de eer aan mezelf houden :)

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Misschien hebben ze wel schulden ofzo en durven ze dat niet te zeggen, misschien wel zó erg dat ze liever alles laat afkoelen dan te bekennen dat ze problemen hebben ofzo ?

Of zeg ik iets heel geks ?

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zou er ook geen energie meer insteken. Wat zegt je vriend er eigenlijk van?

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee is niet gek dat je het denkt ;) maar nee ze hebben totaal geen schulden zelfs verre van ;)!

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Mijn vriend is een echte man ;) en zegt dat ik me niet zo druk moet maken! Maar hij is ook wel een beetje klaar met zijn vriend! Hij zegt kan het wel uitpraten , maar dan zegt hij toch dat er niks aan de hand is, en gaat hij een zwaar pschologisch gesprek voeren

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Alleen de parkeerkosten voor het meerijden vind ik echt super redelijk. Een leaseauto is niet gratis, het kost je veel bijtelling en daarnaast levert het je ook zo'n bruto 300 euro minder salaris op als in een vergelijkbare functie elders.

Natuurlijk heb je die kosten voor de leaseauto altijd, maar vergelijk het met vrienden die een vakantiehuisje hebben, als je daar mag logeren geef je ze toch ook iets cadeau?

Praten heeft denk ik geen zin meer, heb je al geprobeerd en daar wordt zeer kinderlijk op gereageerd (ze is toch geen 10 meer, of wel?), dat zegt genoeg.

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Precies zo denk ik erover ! Vind het ook echt super aso ! en inderdaad we hebben geprobeerd er iets van te zeggen / praten maar het komt niet echt aan !

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Kleine update ;)! We hadden vorig weekend een feestje van hun! Maar echt ze negeert me voor de helft van de tijd! En als ze wel iets zegt is het alleen vragen beantwoorden! Echt hoe aso en on gastvrij :(! Ik heb ook echt het gevoel dat er gigantisch over mij / ons geroddeld wordt! Heb nu echt zoiets van als het zo moet dan ga ik er gewoon niet meer naartoe ( feestjes) echt je bent volwassen maar veel verschil met de basisschool heeft het niet ;)

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Waarom zou je daar uberhaupt nog op visite gaan als je genegeerd word. Zou mooi niet komen en de boel laten bekoelen.
    En als je ergens heen gaat en ze willen mee zou ik dus gewoon zeggen, had me leuk geleken maar na alle heisa de vorige keer en de manier waarop ik daarna behandeld ben hoeft het voor mij niet meer zo.

Deel Deze Pagina