Hallo Mijn dochter wordt in augustus 4 en is al een tijdje overdag zindelijk. Sinds 2 maanden zijn we aan het oefenen voor de nacht en dat gaat heel onregelmatig. De ene keer is ze droog (wel 2x wakker maken anders gaat het sowieso fout) En de andere keer plast ze weer elke avond in haar bed. Is dit normaal? Kwestie van geduld of is ze er dan gewoon nog niet aan toe? Ik las dat je van die oefenbroekjes heb bij de hema. (onderbroeken met plastic?) Is dat wat? Ik vind het ook voor haar ook niet fijn om bijna elke avond helemaal nat wakker te worden. Hoe hebben jullie dit gedaan?
bij de nachten was mijn zoon ineens zindelijk. uit zichzelf. oefenen ging t zelfde zoals jij beschreef. uiteindelijk vind ik de nacht niet belangrijk. als hij op school dan maar zindelijk was. (was hij met 2,5) de nachten merkten we dat hij ineens droge luiers had. en toen gaan kijken hoe de nachten verder gingen zonder luiers.
's nachts zindelijk worden kun je niet echt trainen, het komt vanzelf als ze er aan toe zijn. Wakker makken om te plassen is niet aan te raden, je kind leert dan nog steeds niet uit zichzelf wakker te worden als ze moet plassen.. Ik zou het nog even laten en over een paar maanden weer eens verder kijken. Succes!
Hier was ze met 3 jaar en 2 maanden zindelijk. 's Nachts duurde wel tot 4 1/2 jaar. We lieten haar 's avonds om 23.00 uur nog plassen. Vanzelf kwam de tijd dat ze steeds vaker droog was. We gaven haar gewoon een luier tot het echt goed ging en toen was ze ook iedere nacht droog. Wel licht er een matrasbeschermer op haar bed met aan de ene kant een soort antidoorlek-laag. Ik denk dat er 's nachts weinig te oefenen is. Het kan best een hele tijd duren voor ze ook 's nachts droog zijn.
hier maken we haar ook wakker voor we zelf gaan slapen, maar meestal is het maar een paar druppels wat ze dan plast..of we krijgen dr niet wakker,dan laten we dr slapen. en dat gaat goed. zodra ze wakker word zeggen we wel dat ze naar wc moet.Ook als ze snachts wakker word. wij laten haar na het eten weinig tot niets meer drinken, anders red ze t niet snachts
hoe wil je iemand die slaapt dwingen zijn sluitspieren te trainen/beheersen. dat moeten ze zelf leren op het moment dat ze daaraan toe zijn. daarom heeft wakker maken ook geen zin, dan plassen ze op de automatische piloot en worden nog niet zelf wakker omdat ze de drang voelen. ik zou zeker niet met die plastic dingen in de weer gaan, dat vind ik ronduit zielig eigenlijk. ze wordt waarschijnlijk toch niet wakker en dan ligt ze nog meer in haar eigen nat. je kan in mijn ogen beter wachten tot ze eraan toe is en vanzelf droog blijft en wakker wordt om te plassen.
Een kind is in de nacht zindelijk als een tijdlang de luier in de ochtend droog is. Dat gaat vanzelf.
Bij M is het vanzelf gegaan: ze was idd altijd droog in de ochtend. Ik zou mn kind echt niet wakker maken voor een plas, dan is je kindje er gewoon nog niet aan toe. Geduld dus
Dank voor jullie advies. Zijn zoveel verhalen rondom zindelijkheid. De een zegt wel wakker maken, de ander juist niet. Dus gewoon een luierbroekje is het beste en wachten totdat haar luier droog is in de nacht. Ik vind het ook niet zo ramp, overdag gaat het helemaal goed dus ik vind dat ook geen probleem. Vind het telkens nat wakker worden ook niet echt aanmoedigend en goed voor haar zelfvertrouwen. Dan is een luierbroekje de beste alternatief. Die oefenbroekjes lijkt me dan ook inderdaad niks. Dank voor het advies
dit heb ik met mijn zoon toen ook zo gedaan na een tijdje merkte ik dat zijn luier droog bleef en toen ben ik hem af gaan doen en eigenlijk moest hij nooit s nachts naar de wc en was hij zindelijk in de nacht.