Hallo! Nu vroeg ik me af of jullie iets merken/merkten aan jullie huisdieren tijdens de zwangerschap? Onze hond is sinds mijn zwangerschap véél aanhankelijker! Hij ligt constant bij me en is niet bij me weg 'te slaan'. Ook lijkt hij voorzichtiger te zijn met spelen, minder lomp. Nu weet ik niet of het toeval is, of ik het me soms inbeeld of dat meer mensen dit bij hun huisdier merken?
Die van ons ook. Hij is echt anders geworden hoor. Ik vind het wel gezellig, maar volgens mij snapt ie er niks van.
Hoi, Ik heb een franse buldog en soms denk ik ook idd dat hij het merkt. Maar als hij laat in de avond over mijn buik heen walst dan begin ik toch weer te twijfelen. Ze zeggen wel dat als hij zijn kop op jou buik legt dat ie het hartje kan horen, maar bij mijn hond weet ik het allemaal zo net nog niet. Is moeilijk zoiets, mijn hond is ook wel erg aanhankelijk geworden dus zegt miss toch wel iets.
Ja de dieren merken het! Onze kat moest in het begin niks van me weten, ging alleen maar naar mn vriend toe, het kwam zo over van jij een kleintje dan ga ik toch naar Peter..Maar sinds een paar dagen is ze erg aanhankelijk naar mij, het verschilt dus erg naar wie maar ze voelt het wel..van de week was hier visite en mevrouw sloof zich helemaal uit hier!(terwijl het een heel schuw beestje is en niks van andere moet weten) Op de grond liggen en rollen en op haar rug blijven liggen en dan ons aan kijken..Zo schattig...
Wat leuk om te lezen dat jullie toch ook iets merken! WendyTr, wij hebben ook een Franse Bulldog maar die is bij mij echt minder lomp geworden. Over mijn vriend walst hij (letterlijk en figuurlijk hihi) heen. Bij mij is hij veel rustiger maar ook veel aanhankelijker. Ook frapant is dat hij altijd zijn hoofd op mijn buik legde tót de dag dat we het hartje de eerste keer hadden gehoord. Vanaf die dat doet hij dat niet meer. Nu komt hij wel nog knuffelen en ook 's nachts blijft hij de hele nacht in m'n buurt. Echt leuk!
ik heb 4 katten en alle 4 zijn ze veel voorzichtiger, liever en aanhankelijker, ze blijven het liefst allemaal bij me in de buurt de hele dag. Zodra ik op de bank beneden ga zitten ploft de grootste het liefst meteen bovenop me en ligt heel erg graag tegen die dikke buik aan, lekker warm wel hoor! En mijn kleine meisje (ik heb 3 katten en 1 poes) die ligt het liefst de hele dag bij me, en 's nachts wijkt ze niet van mijn zijde, zodra ik beweeg of geluid maak dan komt ze meteen controleren, zoooo schattig en lief!
Ze horen er echt bij he..Zei al tegen me vriend als die kleine er straks is wil ik wel dat ze nog zo vertroeteld word als nu! Anders vind ik dat zo sneu! Onze kat in een schilpad kat, zegt het jullie iets?Daar zit nog al een kop op zeg maar, maar na zoveel aandacht en energie erin gestopt te hebebn krijg ik er toch wel wat voor terug..(word door iedereen uitgelachen dat ik het zo lang volhield!)
Toen ik bij mijn ouders was kwam de hond constant bij me liggen op mijn schoot en de hele tijd knuffelen... Normaal is het ook een knuffel beest maar nu bleef hij echt de hele tijd liggen...
Echt leuk! Schijnbaar beeld ik het me dus niet in! Nu ligt hij ook al de hele morgen bij me/op me/tegen me Schildpad kat ken ik niet? Wel knap dat je doorgezet hebt dan! En inderdaad hier ook, de hond mag er echt niet onder gaan lijden. Nu gaat hij ook de hele dag overal mee naar toe en ik zou het niet over mijn hart krijgen als dat dadelijk minder zou worden.
Haha Het lijkt net of we dezelfde hond hebben, de enigste angst die wij hebben is dat hij straks ook over de kleine heen walst (hij is nogal ruw) Zou het super erg vinden om hem dan weg te doen dus we zijn hard bezig om hem manieren bij te brengen hij is nog maar 1,5 jaar. Hopelijk lukt het anders moet ie gewoon weg, wil niet dat mijn kind gevaar loopt.
Wendy, typische Bull dus Onze is nu ook pas een jaar en een maand oud. Maar gelukkig hartstikke lief met kindjes, heb hem als pup al flink aan alle situaties, dieren en kinderen laten wennen. Nu weet ik niet hoe het is als er een kindje bij ons woont maar voor andere kindjes én baby's is hij in ieder geval super lief. Hoop voor jullie dat jullie bull even lief is en er geen problemen ontstaan. Anders vast veel langs plekken gaan waar veel kindjes komen? Als jullie dat niet al doen natuurlijk
Mijn Jack russel is heel "waaks" geworden, tenminste zo noem ik het maar.. hij blaft namelijk sinds kort om alles wat hij maar hoort, buiten of in het portiek.. Best wel om gek van te worden eigenlijk hihi.. Ook kwam er vorige week een onbekende man bij ons thuis omdat we de babykamer hebben laten airbrushen.. en mijn hondje is niet meer gestopt met blaffen tegen deze man.. zoiets had ik nog nooit met hem mee gemaakt.. heb hem zelf in de slaapkamer moeten zetten en zelfs daar bleef hij blaffen.. Ik vroeg me ook meteen af, of het met mijn zwangerschap te maken zal hebben?
Wij hebben ook 2 katten (1 kater en 1 poes) en die zijn ook heel anders. De kater wil nu opeens constant op schoot, en dat is bij hem vrij zeldzaam, het is namelijk nogal een arrogante kat. Mn meisje had het er in het begin heel moeilijk mee, ze ging steeds in huis plassen, en dat kwam dus door de zwangerschap. Nu gaat het weer goed en slaapt ze ook helemaal tegen me aan, in het holletje van mn arm. Ze slapen nu trouwens allebei op bed, dat deden ze eerst ook niet altijd.
Jaja.... hier nog iemand met een Franse Bull Ik geloof niet dat onze Huub al iets in de gaten heeft. Klef en aanhankelijk is hij altijd al... en over me heen walsen doet hij nog steeds. Misschien als ik straks wat langer zwanger ben dat hij het "voelt" Gelukkig is onze Huub gek op kinderen. En kan hij ook heel rustig zijn bij kleintjes. Maar af en toe heeft hij gewoon niet in de gaten dat hij 16! kilo weegt (hij vindt zichzelf de ultieme schoothond) Dus kinderen omver lopen doet hij ook wel eens perongeluk. We nemen hem nu regelmatig mee naar mijn broer... kan hij wennen aan een 2 jarige en aan de baby van 6 maand. Alleen is de 2 jarige toch wel bang van Huubke. Groetjes Cynthia
Haha wat leuk al die Bullen! Hebben toch wel heel vaak dezelfde trekjes ! En idd, nu ben je nog maar heel pril, misschien als je wat langer zwanger bent dat hij het wel gaat merken en erop reageert! Prizzzy, aan de ene kant natuurlijk heel fijn dat de Jack je wilt beschermen! Aan de andere kant natuurlijk niet zo'n fijn gedrag, is te hopen dat hij niet waaks naar het kindje wordt dan. Maar dat zal vast wel goedkomen! Jessi86, vooral katten lijken het heel erg te merken! Hoorde laatst een verhaal van een vrouw die net moeder was geworden en het babytje in het bedje had gelegd. Vanaf dat moment ging die kat ook boven heel erg janken bij de baby, naderhand bleek dat kindje een zwaar virus te hebben (is wel goed gekomen).
hier is het ook hoor. een van de katten die ligt normaal nooit op schoot komt zodra ik op de bank zit naar me toe. mijn doggies zijn altijd al knuffelig dus merk daar neit zoveel van. hondje van mijn schoonouders wel. die had dit de vorgie keer ook en laatst was ie hier en wek neit van mijn zij hahaha.
MijnKleine, Nee dat hoop ik inderdaad ook niet.. ben het ook helemaal niet gewend van hem.. normaal blaft hij nooit, alleen als de deurbel ging.. maar verder niet. Maar ja ik hou het wel in de gaten. Zal vast goed komen. Wel grappig dat er meer mensen zijn die veranderingen bij de huisdieren opmerken.. ik zat er toevallig het weekend over na te denken.. :
Ja hoor, hier ook. Langs me ligt de kat, wijkt geen seconde van mijn zijde, en als ze alleen met vriendlief thuis is mauwt ze alles bij elkaar om mij te vinden...
mijn puberende beagle denkt ineens niet meer te hoeven luisteren, wat hij tot nu toe erg goed deed (voor een beagle) nu luisterd hij erg slecht naar mij, misschien door de hormonen ben ik niet zo overtuigend ten opzichte van hem, en toegeeflijker en natuurlijk is hij ook aan het puberen dat zeker een rol speelt
Haha SeRa, weet niet hoe oud je Beagle is, maar nu zijn Beagle's over het algemeen sowieso al honden waar je erg consequent mee moet zijn en wanneer ze puberen zijn ze vaak door hun eigen hormonen opeens 'alles vergeten'. Leuk al die dieren!