Hallo Meiden, Ik wil graag julie advies, Toen ik zwanger werd, was dit heel snel. In december is Bas geboren. Nu heb ik zo net een test gedaan en zag een lichte positieve streepje. net als de vorige keer. Maar ik ben nog aan de pil. Moet ik nu stoppen? wat is wijsheid? Groetjes,
Ik zou er nog zo'n digitale test van Clearblue tegenaan gooien die letterlijk aangeeft 'zwanger' of 'niet zwanger'. Er is dan geen twijfel mogelijk. En als die dan zwanger aangeeft moet je natuurlijk meteen stoppen met de pil.
Ik vind het allemaal zo vreemd, als ik uit ga van me vorige menstruatie zou ik nu bijna drie weken zwanger zijn, zou ik dan gewoon ongesteld zijn geworden de vorige keer? (of kan je al posi testen als nog maar drie weken bent. omdat ik nog een week heb voordat ik "normaal" ongesteld moet worden.)
zodra het eitje is ingenesteld gaat je lichaam HCG aanmaken, dus het zou heel goed kunnen dat je een week voor je NOD posi test, maar wat de andere meiden al zeiden, ik zou gewoon even een digi test doen van clear blue succes! en een voorzichtige gefeliciteerd!
een streepje is een streepje, dus stoppen zou ik zeggen, de duurdere testen (en dus ook de digitale) gaan pas af bij een wat hogere HCG percentage. Het kan dus heel goed zijn dat de digitale nog zegt "Niet zwanger" terwijl je het wel bent. Je kan nu stoppen, en eventueel met condoom gaan vrijen, mocht je toch ongesteld worden, kan je weer opnieuw beginnen met de pil. Dan weet je zeker dat je goed zit.
En Dianne, Heb je nog een keer getest? Of ben je gestopt met de pil? Ben eigenlijk wel heel benieuwd.
ja morgen had ik een gewone test van clearblue die was negatief, net had ik een digitale en die was positief ik snap er niks van, ben zondag direct gestopt met de pil dus zal een van deze dagen ongie moeten worden. Ik gooi er vrijdag nog maar een tegen aan. Ik kan me haast niet voorstellen dat het raak is, omdat ik aan de pil was
Als een digitale positief is staat er dus ZWANGER, lijkt me dan toch echt dat je zwanger bent hoor Vind je het leuk of hadden jullie liever gewacht met een 2e?
snoopy, ja ik heb er een beetje dubbel gevoel bij, mijn vader ligt op sterven en weet dus dat ik de komende maanden meer gestrest ben, ook heb we geen extra slaapkamers meer in huis maar dat komt goed. Ik ben heel gelukkig met het feit dat wij zo makkelijk kinderen kunnen krijgen. maar liever had ik gewacht tot we een ander huis hebben. Maar het kindje is meer dan welkom!