Misselijk en hoofdpijn na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door jeenni, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeenni

jeenni Niet meer actief

Ik ben opzoek naar mensen die ook ervaring hebben met het misselijk voelen en hoofdpijn hebben na een curretage.

Op 12 december 2008 ben ik gecurreteerd na 8 weken zwangerschap. Het vruchtje bleek maar ca. 6 week oud te zijn. Ik heb gekozen voor een curretage waar ik erg blij om ben.
    Ik heb weinig klachten gehad, alleen 2 weken lichte bloeding.

Inmiddels zijn we 10,5 week verder en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik had zelfs vorige week nog een positieve zwangerschapstest.
    Vandaag weer getest en nu was de test helaas negatief.

Wat nu mijn probleem is dat ik sinds een week of 3 a 4 veel hoofdpijn heb en me steeds misselijk voel. Vorige week leek dat op een zwangerschap, maar nu kan dat het niet meer zijn ....
    Heb wel al de huisarts gebeld die zich aan het 'beraden' is, maar ik vroeg mij af of er vrouwen zijn die dit herkennen.

2. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    ik heb afgelopen vrijdag een curretage gehad. Ik was toen 10 weken en het vruchtje is gestopt met 8 weken en 5 dagen (tijdens echo ontdekt dat het hartje niet meer klopte)
    Na de curretage heb ik ook weinig klachten.
    Beetje vloeien (net als gewone menstruatie) ik kreeg alleen zondag de hele dag krampen en heb ook trouwens ook wat meer last van hoofdpijn

3. jeenni

jeenni Niet meer actief

Net telefoon gehad van de huisarts. Volgens hem kunnen de klachten nog komen van de (toen) aanwezige hormonen.
    Ik moet er nu wel van uitgaan dat - na de negatieve test - ik niet meer zwanger ben. :cry:
    De verwachting is dat de klachten nu snel zullen verdwijnen!
    Om zeker te zijn, is er voor 9 maart een controle echo gepland om te kijken of alles schoon is.

Zo langzamerhand voelt het emotioneel als een tweede miskraam, vorige week positief en nu negatief.
    Met een beetje geluk kunnen we over een maand weer verder met onze fertiliteitsbehandelingen en zijn we dan snel weer zwanger.

4. jeenni

jeenni Niet meer actief

Heel vervelend voor je dat je ook een missed abortion hebt gehad. Veel sterkte met het verwerken ...

Volgens mijn huisarts kunnen de klachten dus komen van de nog aanwezige hormonen. Het verschilt verder heel erg per persoon hoe lang het duurt voordat de hormonen weg zijn. Bij mij dus 10 weken, maar er zijn er genoeg die na 6 weken al klaar zijn.

Deel Deze Pagina