Back up naam bij de tweede was wel nodig! 4 jongens die binnen 2 maanden van elkaar geboren werden in onze vriendengroep...alleen was onze back up Julian, veel meer voorkomend dan de naam die op 1 stond. Was ook niet nodig dus. Als hij een meisje was, was het waarschijnlijk Charlie of Nolie geworden. Bij de eerste hadden we nog Tirza achter de hand en Tygo als ze een jongen was.
Onze zoon had geen backup naam. Over de meisjesnaam zijn we het nooit helemaal eens geworden, maar mocht hij op de dag van geboorte toch een meisje blijken te zijn geweest, was het Mikajla geworden. (die naam kan niet meer, omdat hij teveel lijkt op de jongensnaam die we kozen) Onze dochter had, als ze een jongen was geweest Aleksander geheten. En stiekem ben ik blij dat het een meisje is, want nu vind ik die naam al niet meer zo.... (hoe snel kan dat gaan...) Onze backup naam was Isolde mocht er in de toekomst nog een dochter bijkomen, is de kans groot dat ze zo gaat heten..
Bij S1 hadden we geen keus, daar heet iedereen al 120 generaties Marcel. Ik heb daar toen Ben Marcel van gemaakt, de Benjamin ...of Zoon van ... betekenis. Gelukkig was het een S Bij S2 hadden we Matthijs, ik zag mezelf al THIJSJUHHHH gillen. Er bleek een prinses in te zitten met sterallures Gelukkig is het goed gekomen, mijn schoonzoon heet zo Bij E durfde we nergens over te fantaseren, ik dacht iedere week dat de zwangerschap voorbij was. Met 18 weken leek het echt shit te gaan, toen hoorde we wat het was en hebben we haar snel snel een naam gegeven. Past er perfect bij, echt een Hollandse boerin
Hier stond Thuur voor een jongen al vast voordat ik zwanger was van de eerste. Werd een meisje... nu ook weer een meisje maar blijf het een leuke naam vinden. Er komt echt geen 3e dus hij blijft helaas ongebruikt....
Wauw leuke namen.... Kensi en Ziva vind ik ook echt stoere namen ( ala NCIS) zit ook een Ziva bij mijn dochter op de peuterspeelzaal. Vind het ook echt een leuke en originele naam.
Dank je wel. Was wel een beetje bang voor vervelende reacties bij Kensi, maar gelukkig alleen maar leuke reacties.
Bij onze oudste hadden we als jongensnaam Nicolas. Zo blij dat het een meisje is, want vind die naam nu niet echt mooi meer. Bij de jongste meiden wisten we het geslacht al vroeg en toen hadden we nog geen keuze gemaakt qua namen, dus nooit jongensnamen gekozen. Wel eens wat geroepen, maar nog nooit dé naam voor een jongen tegen gekomen zoals we die voor onze meiden hebben en nu voor deze baby ook al als het een meisje is. Dus dat wordt nog wat als het een jongetje is, dan gaan we vast avonden zoeken.
Onze dochter heet ezi.L . Wij hadden gaan backup naam. Het was de enige meisjes naam die we beide mooi vonden. Past perfect bij haar. Als jongen zou ze erra.W geheten hebben. Van nummer 2 weten we het geslacht nog niet. Hopelijk binnen twee weken. Als meisje maakt èms.E een kans. Indien het een jongen is het misschien de bovenvermelde jongensnaam.
Het laatste. Bedankt om me erop te wijzen. Zal kijken of ik het nog kan corrigeren. . Het is een gewone Vlaamse jongensnaam.
Gelukt zie ik Ja erra.W ken ik wel idd. (ik dacht trouwens dat het een friese naam was), maar arre.W had ik nog nooit gehoord en vroeg me daarom ook af of dat wel klopte. Leuke naam. Hoor je niet zo heel veel hier in NL (zat er ooit één op mn school).
Voor de oudste hadden we Evy als meisjesnaam (nu vind ik die naam niet eens meer zo heel leuk) Voor de jongste Elin.
Voor de eerste had ik geen back up naam *schaam*. Ik wilde zoooo graag perse een zoon. Ik was ook zo overtuigd van een jongen, gelukkig ook gekregen. Nu had ik juist voor een meisje een naam, maar nu ook voor deze man een stoere naam in gedachte