Jullie broers/zussen

Discussion in 'De lounge' started by MacG, Nov 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb jij een goede relatie met je broer/zus en wat is het leeftijdsverschil?

1. Goede relatie, leeftijdsverschil 1-2 jaar

2. Goede relatie, leeftijdsverschil 3-4 jaar

3. Goede relatie, leeftijdsverschil >5 jaar

4. Niet zo'n goede relatie, leeftijdsverschil 1-2 jaar

5. Niet zo'n goede relatie, leeftijdsverschil 3-4 jaar

6. Niet zo'n goede relatie, leeftijdsverschil >5 jaar

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met m'n zus scheel ik 1,5 jaar. Toen we nog thuis woonden hadden we een beetje een haat- liefde verhouding. Ze bemoeide zich nogal veel met mij en onze karakters zijn ook totaal verschillend. Anderzijds kon ik wel altijd bij haar terecht en kwam ze altijd voor me op. Nu we allebei het huis uit zijn hebben we een goede band. We zien elkaar niet heel vaak, omdat we ver van elkaar vandaan wonen en zij veel op reis is, maar als we samen zijn is het heel gezellig! Al kan ze het soms niet laten om me toch weer even als haar "kleine" zusje te behandelen en we moeten ook niet langer dan 2 dagen met elkaar opgescheept zitten :D

Met m'n broertje scheel ik 3 jaar. Met hem ook een goede band ondanks dat we elkaar niet veel zien, omdat hij ook wat verder weg woont. We hebben vroeger jaren met elkaar een kamer gedeeld en dat schept toch een band. M'n zus en ik hadden ook nooit tijd om ruzie met hem te maken, omdat we het te druk hadden met elkaar in de haren te vliegen :D

Ik hoop wel dat, als de kleine er straks is, ik ze meer zal zien.

2. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik ben de jongste uit een gezin van 4 meiden.
    Mijn oudste zus in inmiddels 40,
    2e zus is 37
    3e zus is 33
    Ik ben 28
    Wij hebben een hele hechte band met elkaar,wonen ook allemaal in dezelfde plaats en ook nog eens bij elkaar in de buurt. M'n man wordt er soms bang van haha.

3. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    2 jongere broertjes, zit steeds 3 jaar tussen. Dus met de ene scheel ik 3 jaar met de andere 6. Ze zijn beide nog in een andere levensfase haha (pubers) maar we kunnen het hartstikke goed met elkaar vinden!

4. Within

Within Niet meer actief

Mijn zus is 10 minuten ouder dan ik en mijn broertje 3 jaar jonger. Om nou te zeggen dat ik een goede band met ze heb is overdreven maar het is ook niet zo dat we elkaar regelmatig spreken.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Niks is op mij van toepassing, ik ben enig kind. ;)

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Pff kom uit een gezin van 7, scheel 4 jaar met de zus boven me en 7 met die onder me, rest ouder/jonger dus. met allen een goede band.

7. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    zus van 4jaar ouder - geen goeie band mee
    zus van 3jaar ouder - wel goeie band mee
    zusje 6jaar jonger - wel goeie band, maar is puber.

en ik woon 150km bij de oudste vandaan en 270km bij de jongste.
    dus we lopen de deur niet bij elkaar plat.
    maar we zus van 3jaar ouder en ik spreken elkaar regelmatig via hyves, msn etc.

8. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mijn broer en ik schelen 13maand. Een hele goed band tussen ons.

Mijn zus en ik schelen 12jaar (zelfde moeder andere vader) met haar is de band ook wel goed maar niet zo goed als met me broer

9. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik scheel met mijn broer bijna 2 jaar en met mijn zusje iets meer dan 2 jaar.
    Met beide kan ik prima door een deur maar zien en spreken elkaar niet wekelijks oid.

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Wij schelen 2 jaar en 8 maanden, we hebben een goede band.
    En voor onze kids wilden we hetzelfde leeftijdsverschil...en dat is precies gelukt :D

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik scheel 14 maanden met mijn zusje. zij is 36 ik ben 37 wij zullen altiijd een haat liefde verhouding houden. We vechten elkaar nog wel eens de tent uit. Ze is qua houding een kenau. hhaah je moet er mee om leren gaan.

Maar ik zal er altijd voor haar zijn en denk zij soms voor mij ook. ;)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een goede band met al mijn zusjes maar als kind trok ik het meeste op met zusje onder mijn en verschillen 1,5 jaar. nu ben ik ook heel hecht met zus boven mijn en is 3 jaar ouder.

zowiezo hebben we allemaal wel een goede band moet ik zeggen. als we ruzzie hebben is dat altijd heel erg kort. kunnen elkaar niet missen. ook nu we ouder worden zien of bellen we regelmatig. met mijn jongste zusjes heb ik minder contact maar als we elkaar spreken zien is het altijd gezellig. de jongste schelen 11 maanden en zijn echt net een 2ling. hebben zelfs samen geslapen tot aan de middelbareschool :)

we zijn uit 82, 85, 87, 89 en 90 dus verschillen ook niet te veel kwa leeftijd van elkaar.

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    geen mega slechte relatie ofzo spreek hem alleen haast nooit haha. hij heeft een heel ander leven. zie hem een paar keer per jaar als we hem vragen voor verjaardag oid. dus niet slecht hoor maar ook zeker geen hechte band

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Als kind had ik niet zo'n goede relatie met mijn broer en zus. Mijn broer speelde altijd de baas en mijn zus moest gewoon niets van me weten. Nu heb ik een goede relatie met mijn zus, ik ken haar door en door dus weet met haar nukken om te gaan haha! We schelen bijna 6 jaar.

Mijn broer zie ik wat minder vaak, in principe is de relatie goed, maar hij is gewoon net even anders dan ik. We verschillen negen van de tien keer van mening en hij is altijd erg overtuigd van zichzelf, dus ik laat hem dan maar praten. Ik scheel 3 jaar met mijn broer.

Ik heb ook nog een kleiner zusje waar ik 10.5 jaar mee scheel, zij is het nakomertje van mijn ouders hihi! Als kind was zij mijn kleine zusje waar ik voor zorgde, met mijn oudere zus en broer had ik niets, maar zij was mijn alles. Nu ze 16 is vind ik het soms wel lastig om met haar puberperikelen om te gaan, maar ik zie het maar als een fase die weer voorbij gaat.

Mijn zusje en zus lijken erg op elkaar, hoewel die vroeger nooit met elkaar overweg konden omdat mijn zus erg nors was en niet zoveel van kleine kinderen kon hebben, zijn ze nu heel leuk met elkaar. We zijn met zijn drieën behoorlijk hecht, dat is wel heel fijn. Wat ik ook heel grappig vind om te zien, is dat ze zo op elkaar lijken. Mijn zusje scheelt bijvoorbeeld evenveel met ons nichtje als mijn zus met haar en ze kan soms zo nors tegen die kleine doen. Ik zeg daar weleens wat van, maar dan zegt mijn zus altijd dat ze dat vroeger ook tegen haar deed haha, dus dat weet ze van zichzelf nog wel!

15. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    We hebben best een goede band maaaaaaaaaaaaaaaar door zijn vriendin is dat heel veel minder geworden. Ik heb een pokkewijf van een schoonzus. Jammer genoeg houdt hij van haar, door haar kom ik niet veel bij hen. Ik mis hem wel :(.

16. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Zusje en ik schelen bijna 9 jr.
    Kunnen totaal niet met elkaar opschieten.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik ben 23, mijn broertje 19.
    En eigenlijk hadden mijn broertje/zusje en ik 3 jaar kunnen schelen, als het geen mk was geworden. :(

Thuis waren we water en vuur, maar toen ik op mijn 19e uit huis ging samen wonen met mijn man, toen kwamen de traantjes, en vanaf dat moment hebben we een goede band!

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn broertje en ik schelen 3 jaar. Wij hebben een hele goede band, spreken elkaar minimaal 1 keer per week.
    En hij is een collega van mijn man, die hem meerdere keren per week ziet. Dus die hebben ook een goede band.

Mijn man zijn broertje daar in tegen, schelen ook 3 jaar, daar lusten de honden nog geen brood van hoe dat joch zich gedraagt met zijn tuthola vrouw.
    Echt, werkelijk om je dood te schamen. Daar hebben wij dan gelukkig geen contact meer mee. De hele familie trouwens niet ( want de hele wereld is gek behalve hun ).
    Brrrr, wat een ellende om zo dom en egoïstisch te zijn. Liever kwijt dan rijk :D

19. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb 1 zusje en daar scheel ik 4 jaar mee. Toen we thuis woonden was het meer ruzie dan wat anders, maar nu gaat het heel goed. Ze past regelmatig op en straks wonen we ook bij elkaar in de buurt.

20. mawaikee

mawaikee Bekend lid

May 16, 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ik heb 1 zus, die 2,5 jaar ouder is.
    We hebben een goede band, maar zien en spreken elkaar helaas veel te weinig, wonen 150 km uit elkaar...

Gelukkig maar, tot 5 jaar geleden was de band die we hadden er 1 van vooral haat, met een stukje 'het-is-toch-je-zus' liefde...

Share This Page