Ik ben de oudste van 5 en er zit steeds iets meer dan een jaar tussen, dus met de jongste scheel ik 5 jaar en met de oudste na mij 14 maanden. Ik kan 't vooral met het zusje onder mij (14 maanden verschil) supergoed vinden, das echt een vriendin van mij, maar met de rest heb ik ook goed contact. Alleen mijn jongste broertje en zusje kunnen echt niet met elkaar overweg (zij schelen 13 maanden).
Ik heb twee broertjes met wie ik 2,3 jaar scheel, en een zusje met wie ik 6 jaar scheel. Met mijn broertjes heb ik altijd een dikke band gehad. We speelden samen en hadden nooit ruzie. Mijn zusje was te jong. Ik had nooit ruzie met haar maar we speelden ook nooit. Toen ik ongeveer 20 was en zij 14, is er een band ontstaan en nu zijn we zo close, dat ze zelfs bij mijn bevalling is geweest.
Ik heb 2 antwoorden aangevinkt, Ben de oudste van 5, en scheel 2 jaar met me broertje die na mij komt. Maar daarna komt een zusje, met wie ik 6 jaar scheel, en daarna komen nog 2 zusjes met wie ik 15 en 16 jaar scheel. (ik ben 23, de 2 jongste zusjes zijn (volgende week) 8 jaar, en 6.5 jaar) Kan het met me broertje goed vinden, heeft ook tijdje bij ons in huis gewoond toen ie hier studeerde, en zien elkaar regelmatig. Met me zusje kan ik het ook wel vinden, maar hebben geen overdreven band ofzo.. gewoon normaal, en me 2 jongste zusjes, kan ik het ook goed mee vinden, maar dat is verhaal apart aangezien ik die bijna niet op heb zien groeien, omdat de jongste 1 was toen ik het huis uit ging.
Met mijn (half)zusje scheel ik 4 jaar en heb ik een super-goede relatie. Met mijn (half)broertje scheel ik 6,5 jaar en heb ik ook een goede relatie. Mijn man scheelt 1 jaar met zijn zus en hij heeft echt helemaal niks met haar. Ik ben dan ook van mening dat het leeftijdsverschil dus echt helemaal niks zegt over de band die je later met elkaar hebt.
ik heb 3 halfbroers waarvan de jongste 20 jaar ouder is (mn vader trouwde een jong chickie) Met mn jongste broer heb ik een hele goede band,we lijken qua innerlijk veel op elkaar,de middelste zie ik 1 keer per jaar en heb ik weinig mee en de oudste zie ik nooit. (ooit ruzie geweest in de familie) Ik mis de middelste en oudste niet overigens. Voelt ook niet als broers.
Ik heb een zusje die is nu 17. We schelen 9 jaar! In het begin (vooral toen ik nog jong was) vond ik er niks aan aan een klein zusje.. Maar onze band is echt super! We zijn totaal verschillen qua karakter en uiterlijk. En ze is dol met mijn dochtertje!
Ik heb één broer die 3,5 jaar ouder is dan ikzelf. We hebben een verschrikkelijk goede band, ik zou het voor geen goud kunnen missen. Vroeger hadden we ALTIJD ruzie en sloegen we elkaar de koppen in, scholden elkaar uit en ga zo maar door. Maar als iemand anders mij dan iets aandeed, stond hij voorop om het voor me op te nemen. Later vanaf de pubertijd veranderde dit. Ik ging met hem mee op stap en we kregen een steeds betere band. Nu wonen we helaas 100 km uit elkaar, maar mijn broer en ik gaan voor elkaar door het vuur. Hij doet alles voor mij (heeft ook geen relatie, dus als ik hem bel, komt hij meteen) en we bellen dan ook vaak. We zien elkaar minimaal 1x per maand. Ik zou hem dus ook niet meer kunnen missen, hij wordt peetoom van ons kindje en is daar super trots op!
Ik heb twee zussen waarvan ik er met 1 een goede band heb en met de ander iets minder. Heb dus niet gestemd, kon dit antwoord niet kiezen
Mwah.. heb 2 zussen maar heb niet zoveel met ze. Ze zijn gewoon heel anders dan ik ben. We zien elkaar met verjaardagen. En soms komen ze ook helemaal niet op verjaardagen en dan zie ik ze weer niet. Kan ook niet zeggen dat ze trotse tantes zijn. Ach.. heb me er bij neergelegd. (ze zijn 26 en 30 btw)
Ik heb 2 ouders broer de 1 is 3 jaar ouder en de ander 6 jaar ouder...Onze band is goed. Ookal zijn we alle 3 verschillend. Ik ga over een jaar trouwen en dan worden zij ook mijn getuigens.
Ik heb een oudere zus, schelen iets meer dan 2 jaar. En al heel lang helemaal geen contact meer mee. Dus ja ik heb wel een zus maar het voelt niet zo...
Ik heb meerdere antwoorden aangevinkt.. - Stiefbroer 1 (van stiefvader): 1-2 jaar verschil, hele goede relatie, manlief en ik gaan als beste vrienden met hem en zijn vriendin om. - Stiefbroer 2 (van stiefvader): 1-2 jaar verschil, niet zo'n goede relatie, maar dat komt omdat hij een jaar heen contact met de familie gehad heeft. - Stiefbroer 3 (van stiefmoeder): 3-4 jaar verschil, eigenlijk redelijke relatie, zien elkaar erg weinig, maar kunnen het goed met elkaar vinden. - Volle zus: 3-4 jaar verschil, huurt bij mij een kamer, maar eigenlijk zijn we water en vuur - 2 halfzusjes: meer dan 5 jaar verschil, 13 jaar om precies te zijn, zij zijn nu 11, hele lieve meiden
Ik heb 2 broers. Met mijn oudste broer (4 jaar ouder) had ik het meest, we waren erg close. Helaas overleed hij 4 jaar geleden.. Met mijn andere broer (2 jaar ouder) heb ik ook wel een goede band, maar minder close dan met m'n oudste broer.