ik ga stoppen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happyglow, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Zo...! Ben er helemaal klaar mee...

Na 5 maanden stuntelen ben ik eruit. Ik ga stoppen. 5 maanden vind ik een mooie tijd en ze heeft er heerlijk van genoten maar na mijn vorige topic is het niet beter geworden. Nu wilt ze helemaal niet meer aan de borst, ze krijst het uit met het gevolg dat ik met stuwing zit. Ik kolf af maar er komt maar 60 of 90 uit, vind het ook helemaal niets hoor dat kolven dus dat zal ook wel mee helpen met de weinige productie want na het kolven is de stuwing net zo. Die gaat pas weg als mevrouw echt aan de borst gelegen heeft.

Maar nu zelfs na 2 volle borsten leeg gedronken te hebben blijft ze schreeuwen en is pas te stillen met 200 ml nutrilon Forte... En ik zeg wel drinken maar ze wilt gewoon niet aan de borst drinken dus ze krijst net zolang tot ze een fles krijgt. en ik kolf daarna de stuwing er maar af...

Dit was duidelijk niet aan ons besteed... Ben blij dat ik het haar 5 maanden heb kunnen geven en ik heb mn best gedaan maar deze hel ga ik nooit meer door...!

Moest het ff kwijt hahaha

2. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Toch even mooi 5 maanden BV kunnen meegeven!

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Klaar is klaar he!

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Vijf maanden is mooi. Hoop dat je er ook wel met een mooie herinnering aan terug kunt denken!

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Dank jullie wel! Ja het was mooi zolang het mooi was, nu is het tijd voor wat anders.

6. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vijf maanden.....daar mag je trots op zijn hoor!!

7. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Super dat je het ondanks al die tegenslagen dan toch nog 5 maanden hebt volgehouden en wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen om te stoppen. Maar het zal jullie ws een stuk meer rust geven.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed dat je kiest! En 5 maanden? TOP!

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Wow ik was al bang allemaal goed bedoelde adviezen te krijgen maar inplaats daarvan krijg ik allemaal hele lieve berichten! Wat fijn! Dank jullie wel. Heb zo lopen stuntelen en dit geeft ons beide wat rust, ze houd de fles vast alsof ze niet beter weet en het gaat prima! (al 2 flessen gegeven)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Super toch die 5 maanden dat je hebt volgehouden!
    Soms houdt het gewoon op met de bv....ik heb juist respect dat je het zo geprobeerd hebt...

Dus helemaal top en je mag trots zijn op jezelf hoor!

11. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Knap dat je het 5 maanden hebt volgehouden! Zeker iets om trots op te zijn, en nu misschien ook wat meer rust, dat is ook veel waard.

12. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier na 5 mnd nu bijna afgebouwd, ook geworsteld maar ook genoten! En die fles vindt hij prima, en hier het grote voordeel dat hij de hele nacht slaapt :) dat was met de borst ff anders, hij dronk blijkbaar s avonds te weinig...

Maar zou bij een tweede zeker weer voor borstvoeding kiezen!

Geniet van je meisje!

13. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Hoi Happyglow!
    Wat goed dat je al 5 mnd borstvoeding gegeven hebt. Wauw. Hopelijk heb je ervan genoten.

Niet om je over te halen hoor, en ik wil je niet ompraten, maar ik zou toch, toch willen zeggen:

Ga nog 1 week door en bedenk echt goed wat je wilt.

Waarom ik dit zeg?

Omdat als je spijt krijgt, je niet zo makkelijk de bv weer terug op kan starten. (Wat veel mensen niet weten is dat relactatie wel mogelijk is, maar dat dat heel veel moeite kost)

Bedenk het volgende:

1/2 jaar flesvoeding kost je 500 euro.

Bv is veel makkelijker, en wordt veel makkelijker naarmate je langer voedt. Echt waar!

5 tot 6 mnd is een lastige leeftijd voor bv gevoede kindjes. Dit gaat weer over, geloof me. Ik zat rond die tijd ook met een snel afgeleid kindje, dat aan de andere kant niet snel genoeg leek te hebben. Bleken een aantal regeldagen achter elkaar te zijn: dit gaat ook weer over.

Bedenk dat je met bv geen cc's of ml's aan het tellen bent.

Bedenk ook dat je met bv nooit hoeft te rekken.

En bedenk ook dat lang niet alle kindjes met fv door slapen, ook al beloven de fabrikanten dat.

Zo, ik wil je niet overhalen, maar ik dacht: ik wil je wel vragen/adviseren, er goed over na te denken.
    Als je er over een week net zo over denkt, dan lijkt het idd. de beste beslissing, te stoppen.

Je mag me cc'en als je dat wilt.

14. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik denk dat als je kleintje eenmaal gewend is aan de fles, ze de borst niet meer willen. Voor borstvoeding moeten ze nl veel meer werk doen! Dus als het zoveel moeite kost zou ik ook lekker gaan afbouwen ;) Hier een flesweigeraar dus ik moet wel doorgaan met bv haha..

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij en je kind het mooi geweest vinden dan is het mooi geweest.

Ik lees dat vooral het kolven nu erg moeizaam gaat. Als afbouwen aan de borst niet lukt omdat je kind niet meewerkt, dan zul je toch al kolvend moeten afbouwen. Ik zou dan toch bij de huisarts om een recept voor Syntocinon vragen, zodat je de melk makkelijker kolft (of als je aanlegt je kind enthousiaster zal drinken omdat de melk gemakkelijker toeschiet).
    Bouw rustig af. Als je wilt blijven proberen aan te leggen, trek dan per voeding die je afbouwt 10-24 dagen uit. Als je al kolvend wilt afbouwen, kolf dan steeds een beetje korter.
    Let goed op stuwing, gespannen gevoel en rode borsten.

En echt: haal die neusspray in huis! Daarmee maak je het jezelf een stuk gemakkelijker, en als je m.b.v. die spray afbouwt zal het afbouwen ook gemakkelijker verlopen, zodat je herinneringen aan de bv-periode mooi blijven!

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Bedankt voor de tips maar ik ben al vanaf de 3 maanden aan het worstelen en steeds word me verteld "ja dit is de 3 maanden fase" "ja met 4 maanden heb je een fase" en nu vertellen ze dat ze bij 5 maanden een fase hebben en hier lees ik dat 6 maanden ook weer een fase is.

Ik ben een beetje klaar met de fases en daarbij komt dat ik met flesvoeding zelf ook weer wat vrijheid heb. Mijn man hoeft niet meer tijdens werk langs te komen om mij te laten voeden of ik naar huis of mijn werkuren zo in te plannen dat ik kan voeden. Het geeft ons allemaal heel veel rust.

En qua geld vind ik het niet zo schokkend, heb het er wel voor over en we hebben die ruimte gelukkig gewoon in het budget zitten.

17. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Wat goed om met zulke uitdagingen nog zo lang gevoed te hebben! Goed is goed he. Succes met het flessen en doe voorzichtig met afbouwen.

18. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0

Oke, ik lees dat je al een tijdje aan het worstelen bent.... akelig voor je. Ik lees ook dat je er goed over nagedacht hebt, dit lijkt voor jou op dit moment gewoon de beste beslissing.

MIjn excuses als ik wat veroordelend overkwam in vorige post, niet de bedoeling hoor!
    Je hebt al 5 mnd bv gegeven, dat is al een hoop, en een goede start.

Wat het belangrijkste is, is dat je goeie herinneringen eraan overhoudt en er met een prettig gevoel op kan terugkijken.

Wat Dirksmama ook zegt m.b.t. afbouwen, kan ik je wel dringend aanraden; om geen borstontsteking op te lopen is het zaak om of via aanleggen of via kolven, af te bouwen. In een keer stoppen geeft een grote kans op borstontstekingen, dat is geen fijne afsluiting van deze periode, dus ik zou het geleidelijk aan, aanpakken.

Je hebt al een hoop gedaan voor je kindje. Nu genieten!:D

19. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Elke druppel is er 1, en die zijn goud waard. Jij hebt maar liefst 5 maanden goud geschonken, super!

20. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    En toen drukte ik te snel op verzenden....

Super dat je 5 maanden BV hebt gegeven. Hierdoor gefrustreerd raken lijkt me niet de bedoeling, je moet ook aan jezelf denken. Als jij niet lekker in je vel zit kun je jezelf ook niet helemaal aan je kindje geven. Geef je dus groot gelijk dat je nu stopt!

Deel Deze Pagina