Ik heb in dec'06 een miskraam gehad en ben nu weer 7 weken zwanger. Volgende week donderdag heb ik de eerste echo weer. Ben als de dood dat het hartje niet klopt, of dat het weer te klein is net als de vorige keer (ik dacht bijna 9 weken te zijn, bleek het maar 6 weken te zijn: vlak daarna is het hartje gestopt met kloppen). Ik zou het liefst nu al een echo willen om te zien of het hartje klopt. Maar mijn verstand zegt beter nog te wachten tot na die 8 weken. Als het dan klopt en alles is verder goed dan kan ik meer vertrouwen hebben. Nu mijn vragen aan jullie: - wanneer hebben jullie 1e echo gehad - klopte het met je telling - klopte het hartje - was het een missed abortion (zo ja, heb je iets gemerkt aan de symptomen) Ik heb veel last van symptomen, erg misselijk, vreselijk moe de hele dag en lusteloos... Ik ga er dan maar vanuit dat het goed zit (ook al lees ik hier wel eens dat dat geen garantie hoeft te zijn dat het hartje klopt). Het geeft me wel wat zelfvertrouwen. Ik ben zo zenuwwachtig!
Mijn 1e echo tijdens deze zwangerschap was met 7w1d (ivm eerdere miskraam), volgens echo 6w3d. De echoscopist gaf wel aan dat het met die termijn nogal moeilijk meten was. Daarna nog met 10 weken de termijnecho gehad en toen liep de datum weer gelijk. Op beide echo's kloppende hartjes gezien. Gefeliciteerd met je zwangerschap, vertrouw op je lichaam dat het allemaal goed zit dit keer! PS. Bij mijn miskraam vorig jaar voelde ik intuitief al meteen dat het niet goed was. Echo met 9 weken bevestigde dit, heb uiteindelijk nog een spontane mk gehad bij 10 weken zwangerschap. Bleek een lege vruchtzak te zijn..
Ik heb ook in dec 06 een miskraam gehad, was ook 9 weken (dachten we) maar het vruchtje bleek met 6.5 weken te zijn overleden. Ik heb nu met 8 weken een echo in het ziekenhuis, ze gaan ook wat strenger controleren ivm een chromosoonafwijking, en ik onderga een vlokkentest of vruchtwater punctie. Zit heeeeeel erg in de zenuwen net als jij Maar voel me eigenlijk het zelfde zwanger, wat meer misselijk en wat minder pijnlijke borsten maar verder eigenlijk het zelfde.... wel wist ik vlak voor de echo dat het mis was, ik werd s'morgens wakker in het weekend en ik vóelde het gewoon, mijn kindje was er niet meer. Op dat punt bleek het inmiddels al een week of 2 dood te zijn... kijk zo uit en ben tegelijkertijd zo bang voor die eerste echo...
Ook ik heb in december een miskraam gehad. Daarna was mijn cyclus erg onregelmatig en dat zorgde juist voor een misrekening in de termijn. Bij mijn eerste echo bleek ik geen 8 weken, maar bijna 5 weken te zijn. Ik mocht daarom twee weken later terugkomen en toen zagen we mooi een hartje kloppen. Het leken er zelfs wel twee, dus dat ordt nog spannend op 24 april bij de volgende echo. Ik denk steeds maar zo: zolang je nog voelt dat je baarmoeder groeit, doet je kindje het blijkbaar nog goed! Dat neemt niet weg dat ik de stress wel snap.
1e echo bij 9 weken en 6 dagen.. echo gefet aan dat beebje 2 dagen "ouder"is.. hartje hebben we zie kloppen
ik heb een echo met 6 weken gehad!en er zat bij mij een verschil van 12 dagen tussen was dus iets van 4 weken zwanger! twee weken later een mooie echo met hartje!
ik heb vorig jaar feb een missed abortion gehad. daarna de 5e ronde weer zwanger. ik mocht zelf kiezen wanneer ik de echo wilde hebben heb het met 9 weken gedaan. het was een inwendige echo en zag al een kindje. met kloppend hartje en klopte met de telling. foto staat in mijn album. liefs chantal.
Heb 3 nov '06 curetage gehad na ondekt was dat ik een missed abortion had. Eerste echo met 8 wk: 5mm en geen hartactiviteit, tweede echo 10 dg later zat er al geen vruchtje meer, rest wel gewoon doorgegroeid. En nu.... 7wk5dg: frummeltje met kloppend hartje (ik had bijna hartverzakking hoor, durfde niet eens naar het scherm te kijken. Was groter trauma opgelopen dan ik zelf dacht...bloeddruk zat ook tegen het plafond...) 10wk5dg: Mooi volmaakt baby'tje met handjes en voetjes (zie avatar en album) en weer een kloppend hartje) volgende echo 2 april....
Ik zit ook redelijk in de stress om dezelfde reden... Afgelopen dinsdag voor een vroege echo naar het zh geweest na vorige keer missed abortion. Ik dacht zelf 6w6d te zijn maar uit de echo bleek het maar 5w5d te zijn, 1 week en 1 dag verschil dus! Maar wel zo vroeg al een kloppend hartje. De echografiste was 'gematigd positief'. Maandag 2 april om 09.15 uur weer een echo, ik kan bijna niet meer wachten! Sterkte en laten we hopen op snel duidelijkheid! Margit
Ik had een echo gehad met 9 weken en 1 dag volgens mijn berekeing en volgens die van de echo klopte het precies. Het hartje zag je al wel kloppen bij die echo, maar bij de VK konden we het nog niet horen, mijn VK doet dat expres niet voor het geval dat je het nog niet kan horen, dan raken mensen niet in paniek voor misschien niks. Mijn VK luistert pas hartje met 12 weken.
Ik heb vorig jaar november een miskraam gehad, ook een missed abortion. Maar had toen bij 10 weken mijn eerste echo gehad en alles was toen helemaal goed, de grote voor het termijn en hartslag , alles was goed. Toch is het overleden in de 13e week, ik had niks gemerkt en zwangerschaps symtopmen had ik nog gewoon volop, pas met 14 weken en 5 dagen kwamen we er achter dat het was overleden en de dag erna kwam spontaan de mk. Het is best moeilijk vertrouwen te houden in je lichaam na zoiets maar er zit helaas niks anders op. Ik heb deze zwangerschap met 6 weken en 4 dagen een echo gehad, het hartje klopte en de telling ook en bij 11 weken en 2 dagen een echo, het hartje klopte en de telling klopte, alles lijkt goed, dus daar probeer ik op te vertrouwen. Maar helemaal zorgeloos zal het nooit meer zijn daar moet je je bij neerleggen. Soms kan schijn bedriegen als alles goed lijkt... maar meestal is het goed als alles goed lijkt hou dat vooral in gedachten! Houd moed en veel succes!
Ik heb een echo gehad met met 7 weken en 1 dag. Ik zelf dacht 8 weken en 4 dagen te zijn. Het hartje klopte goed. Van de verloskundige moest ik nog een keer een echo laten maken tussen de 9 en 11 weken, omdat zij vind dat je met 7 weken nog niet goed kan bepalen hoever je werkelijk bent. Met 11 weken heb ik weer een echo gehad en toen bleek ik 2 dagen verder te zijn. Alles zag er goed uit en we hebben zelfs het hartje horen kloppen. Vanmiddag moeten we weer naar de verloskundige en hopen het hartje weer te mogen horen.
Oeh, er zijn er een hoop die vandaag een echo hebben zeg! Ik om 17u. Schrijf vanavond of morgen wel even hoe het gegaan is (spannend!)
YESSS! Voor mij zit het erop, het hartje klopte nog steeds heel mooi en de achterstand van ruim een week is aardig ingelopen, en dat in maar 6 dagen tijd! Zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nu ben ik precies 7 weken ipv 7w4d volgens de berekening, maar goed, ik heb vaker een wat lange cyclus dus ik ben weer helemaal gerustgesteld. Donderdag 12 april weer een echo en dan ook naar de gyneacoloog. Sterkte voor de anderen en ik hoop vandaag voor iedereen goed nieuws! Margit
Netjes Margit! Hier ook alles ok, hartje klopte netjes 160, beebs alweer 58mm van kop tot kont, wat gaat dat snel hè... Helemaal blij hier! veilig de 12 wk voorbij gekomen!
Hallo Laatje, Veel succes meid, nog maar twee dagen! Weet precies hoe je je voelt. Vanwege eerdere miskramen mocht ik ook al met 8 weken, vandaag dus: 8 wkn 2 d zwanger volgens echo klopt precies met banner/ eerste dag laatste ongi hartje klopt prachtig! Echo was trouwens uitwendig, en binnen 10 sec hadden we ons kleine wurmpie op het scherm. Bij mijn vorige zwangerschap had ik een m.a., en pas een week of 2 later bleek dit door bloedverlies. Een dag eerder had ik een onbestemd gevoel en leek mijn buik minder gespannen. Eerder niets gemerkt helaas... Maar van de meeste vrouwen hoor je wel dat de symptomen afnemen voor de mk. Bij mijn vroege miskraam ruim een jaar geleden had ik eigenlijk helemaal geen symptomen en was daardoor ook niet verrast dat het mis ging. Toen ging het zo vroeg mis dat ik nog geen echo had gehad. Succes, nog maar even geduld! Neeke
Ik heb in september een curretage gehad na een missed abortion. Dacht dik 10 weken te zijn maar was niet verder gekomen dan 7 weken. Vandaag ben ik 6 weken zwanger en volgende week heb ik mijn eerste echo en voel me momenteel redelijk verdoofd. Ben gewoon heel erg bang dat het weer niet goed is. Ik geloof het pas als ik een kloppend hartje gehoord heb...
Hoi Suzanne, Grappig dat je net dat woord gebruikt: verdoofd. Ik had dat ook, heel rare gewaarwording, ik heb zelfs op google gezocht op zoektermen als "zwanger en versuft" en "zwanger en verdoofd gevoel". Geen hits. En nu gebruik jij datzelfde woord. Ik moet trouwens zeggen dat het nu na 2 echo's met een kloppend hartje wat werkelijker is geowrden en ik dus wat rustiger ben maar het blijft toch omgeven door een onrustig gevoel. Maar hoe jammer dat ook is, ik denk dat dat het logische gevolg is van een meegemaakte missed abortion. Een zwangerschap zal nooit meer 100% genieten en ontspannen zijn, helaas! Je kunt het maar beter accepteren (doe ik ook) en ik blijf me nog altijd vasthouden aan wat ik ergens las "je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is". Op moeilijke momenten klamp ik me hier maar aan vast want zo is het wel! Zet 'm op hoor, Suzanne (en ik weet precies hoe je je voelt hoor, helaas wel...) Groetjes, Margit
Hoi Margit, ik heb ook helemaal niet de neiging om naar babyspulletjes en zo te kijken. (vorige keer hadden we de babykamer al gekocht die in dozen boven staat...). Op de een of andere manier wil ik niet laten doordringen dat ik zwanger ben, bang voor de teleurstelling. Klopt wat je zegt, genieten is er gewoon niet meer echt bij in het begin na zoiets. Jammer he.