Ik heb gisteren mijn tweede echo gehad. Eerst schrok de verloskundige, ze dacht dat het kindje een vertraagde hartslag had en was ook vrij klein. Ik dacht nl. al 10 weken te zijn en de echo gaf aan 8 weken en 5 dagen. Toen begon de kleine opeens als een gek op en neer te springen en met zijn armpjes te zwaaien, echt zo lief en zijn hartje begon sneller te slaan. De verloskundige zei toen dat ie een onregelmatige hartslag had, maar dat is normaal onder de 20 weken en dat ie zo sprong was een super goed teken! Maar de groei is een wat minder goed teken. Ik heb getest op de dag dat ik dacht ongesteld te moeten worden en toen gaf ie al positief (al was het zo licht dat ik enorm twijfelde). Maar kan het dat ze verkeerd hebben gemeten bijv. of dat ie wat achter loopt in groei? Moet ik me zorgen maken? Ik moet over twee weken terug, maar dat duurt zo lang! De vorige echo had ik 12 dagen geleden en toen kwam daar uit 7 weken en 6 dagen (al dacht ik toen al ruim 8 weken te moeten zijn).
volgens mij kan het wel (een verkeerde meting) Ik had het bij mijn 2e echo ik was toen 11 wkn en een x aantal dagen zwanger en de verloskubdige heeft 2 foto's gemaakt en bij de een stond er 10 wkn 5 dgn en de ander 11 weken en 3 dgn dus volgens mij hangt het er ook vanaf hoe je kindje ligt. Hoop dat je volgende echo je meer geruststeld!